Most hétvégén lesz a WRC Lengyel rally
WRC, WRC2, WRC3

Hét év kihagyás, 2017. után, e hétvégén, június 27-30. között visszatér Lengyelországba a rally világbajnokság, a WRC sorozat.

Ezzel kezdetét veszi a nyár három nagy tempójú murvás rallyjának időszaka. Most júniusban a Lengyel rally, júliusban a Lett rally majd augusztusban követi őket a Finn rally.

wrc_kep.jpg

Korábban a Lengyel rally volt a bajnokság egyik leggyorsabb, leglátványosabb és talán leglazábban rendezett futam. Értem itt azt, hogy a nézők sokszor talán túl közel voltak engedve a gyorsasági szakaszok széléhez, ami sosem volt biztonságos dolog, de a mostani nagy sebességű versenyautók világában még inkább veszélyes dolog. Nézői szempontból ez nyilván egy jó dolog volt, mert mondhatni testközelből élvezhették a rallyt, de ez ritkán vezet jó eredményre így többek között ennek is köszönhetően elvették a lengyelektől a versenyrendezés jogát.

De most visszatér a Mikolajki környéki tavakhoz a rally világbajnokság, hogy a szezon egyik leglátványosabb murvás rallyját élvezhesse versenyző és néző egyaránt. Mikołajki festői városát gyakran „Észak gyöngyeként” emlegetik Lengyelországban, a Mazuria-tóvidék szívében. A város kompakt mérete és infrastruktúrája megfelelően illeszkedik a rally szervizparkjához, ahol a csapatok felállíthatják a bázisaikat és ahonnan majd irányítják a versenyzőket, szerelőket és mindenki mást, aki részt vesz a csapat sikerében. A Lengyel rally a világ egyik legrégebbi versenye, először 1921-ben rendezték meg, de 1973-ban, amikor elindult a rally világbajnokság ez is része volt annak. Utána több évtizedes kihagyást követően 2009-ben tért vissza a rally világbajnokság Lengyelországban, majd 2014-2017 között volt a bajnokság egyik állomása.yaris_7.jpg

A Lengyel rally komoly technikai kihívások elé állítja a pilótákat a gyors, csúszós murvás szakaszaival, amelyek lenyűgöző tájakon kanyarognak. A precizitás és az alkalmazkodóképesség kulcsfontosságú a versenyzők részéről, mivel igen változatos terepen kell majd versenyezniük, és amely táj ennek a meseszép eseménynek a jellegzetességévé vált. Az utak felülete inkább homokosabb jellegű, sokkal puhább, lazább, mint a kemény Finn utak, és ha esni fog az eső, akkor komoly sártengerré tudnak válni. Az utakon jó sok látványos ugrató van és a napi második körre a laza homokos utak igencsak ki tudnak nyomvályúsodni, ami megnehezíti a pilóták dolgát.

A verseny lebonyolítása nem hoz újdonságot, az ezt megelőző Szardínia rallyn debütált kompakt verseny formula helyett ezúttal a mostanában megszokott, 4 napos rend szerint lesz az lebonyolítva.

Azaz, csütörtök reggel 10:01-kor az 5,1 km hosszú Lubiewo nevű bemelegítő shakedownon kezdenek a versenyzőpárosok.

Ezt követi ugyanezen a napon 17:00-kor a rajtceremónia, majd 19:05-kor már az első, a versenybe is beleszámító nyúlfarknyi, 2.5 km hosszú Mikolajki Arena 1-gyel kezdetét veszi a bajvívás.

Pénteken három gyorsasági vár a mezőnyre melyeket mondhatni szokás szerint két körben kell teljesíteniük. Ezek lesznek a Stanczyki derék 29.4 km hosszban, a Wieliczki12.9 km hosszban és az Olecko 13.2 km-rel. Miután ezt két körben megcsinálta a mezőny este ismét teljesíteniük kell a rövidke Mikolajki Arena-t. Ezen a napon csupán tankoló és gumicsere zónák valamint az átcsoportosítók várnak a mezőnyre, napközbeni szerviz lehetőség nem lesz, azt csak este tudják majd igénybe venni. A napi össztáv 544 km körül alakul majd, ebből 113.5 km lesz a gyorsaságik mennyisége.

Szombaton alapvetően ismét három rendes gyorsasági vár a srácokra, amiket itt is kétszer kell teljesíteniük. Név szerint a Swietajno 18.5 km-rel, a Goldap 19.9 km hosszban és a nap leghosszabb gyorsaságija a Czarne a maga 22.4 km-vel. A két kör közé itt is beiktatták a 2.5 km hosszú Mikolajki Arenat. Ezen a napon napközben és este is lesz szerviz lehetőségük, azon kívül a tankolási lehetőség vár rájuk. A napi össz penzum közel 637 km tesz majd ki, ebből 124.1 km körül alakul majd a gyorsaságik hossza, ezzel ez lesz a rally leghosszabb napja.

Az utolsó, vasárnapi versenynapon is két gyorsasági vár a megmaradt mezőnyre, melyeket itt is kétszer kell majd teljesíteniük. Ezek lesznek a Gmina Mragowo 20.80 km hosszban és a Mikolajki 11.2 km hosszban. A második körben a második Mikolajki lesz a külön pontokért is zajló power stage szakasz. Napközbeni szerviz lehetőség nem lesz, csupán a tankoló zónák és az átcsoportosítók várnak rájuk. A vasárnap versenytáv 190 km körül alakul, ebből csupán 64 km-t tesz ki majd a gyorsaságik hossza.

A Lengyel rally hétvégéjén 1375 km-t autókázik majd a mezőny, ebből 304 km lesz a 19 db gyorsasági aránya.

i20_6.jpg

A verseny nevezési listáján 44 db autót láthatunk Ebből 9 db lesz a csúcskategóriás Rally1-es autó. Ez három Toyotát (Evans, Ogier, Katsuta), három Hyundait (Tanak, Neuville, Mikkelsen) és három Fordot (Fourmaux, Munster, Sesks – az övében most nem lesz hybrid rendszer, de a Lett rallyn már igen) jelent. Lesz még 23 db Rally2-es autó, olyan versenyzőkkel, mint Solberg, Pajari, Gryazin, Greensmith, Korhonen vagy a helyi hős Kajetanowicz. De lesz még 11 db Rally3-as autó, ebből 3 db a Renault Clio, a többi Ford Fiesta. És mindössze 1 db Rally4-es Peugeot 208 képviseli majd az elsőkerék meghajtású géposztályt. 

Az idén év végén elköszönő Pirelli ide is elvisz jó pár darab gumiabroncsot, az idén, a Portugál rallyn debütált vadiúj gumikeverékekből. A várható időjárás és a laza, homokosabb gyorsasági útminőség miatt a Rally1-es autóknak a puhább, Scorpion KX WRC SB keverék lesz a főbb gumitípus, ebből lehet majd többet felhasználni. Persze ha valakinek a kemény, Scorpion KX WRC HB keverékű gumiabroncs kell, akkor az is rendelkezésre fog állni, főleg a hosszabb, durvább talajú pályákra.

A Rally2-es autók a Scorpion K6B-t (puha) és az új K4C (kemény) keverékből válogathatnak. A Rally3-as autók a K6A (puha) és a K4A (kemény) keverékből válogathatnak.

pirelli_8.jpg

Aki nem tud a helyszínen szurkolni az nézze a https://www.rally.tv/live_tv-t, látványos verseny lesz ez!

Szöveg: Tommy

Fotók: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorport, Pirelli, www.wrc.com

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7518435079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (2) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (2) Lancia Corse (2) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (273) WRC2 (142) WRC3 (89) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása