Most hétvégén lesz a WRC Szardínia rally
WRC, WRC2, WRC3

Pénteken kezdődik és vasárnapig tart a 2024-es rally világbajnokság aktuális fordulója a Rally Italia, azaz a Szardínia rally mely a versenynaptár hatodik idei helyszíne. A verseny a sziget klasszikusan murvás utjain fog zajlani. A verseny 2004-ben váltotta az addigi olasz rally VB futamot a Sanremo rallyt. A gyors, de keskeny utak szélét fák, bokrok, sziklák szegélyezik így nem szabad hibázni, mert egy megpörgés vagy túlcsúszás komoly kárt okozhat az autókban. Mint a legtöbb murvás rallyn itt is minden nap első körében szenvedni fognak az elől rajtolók az úttakarítással, a második körben pedig az addigra kifordított sziklák és kövek okozhatnak majd problémát. A várhatóan 25-30 C fok körüli időjárás pedig komoly kihívások elé állítja a versenyzőket is, mert az autókban ennél jóval melegebb lesz. És a nagy meleg az autókat is jobban megviseli mind a motort mind a sebességváltót is figyelembe véve. 

szardinia.jpg

A szervizpark, a versenyközpont az idén Alghero festői kikötőjében lesz Szardínia nyugati partján.  

A Szardínia rally legsikeresebb két versenyzője a két Sebastien-, Loeb és Ogier, ők mindketten négyszer tudtak itt futamot nyerni.

A rally világbajnokságon az idei évtől engedélyezik, hogy egy verseny rövidebb, kompaktabb legyen a szokásos formulánál, mindössze 48 óra alatt lezajlik egy ilyen futam, a Szardínia rally lesz a debütáló esemény.

Ez azt jelenti, hogy csütörtök este lesz az ünnepélyes rajtceremónia, majd péntek reggel 8:01-kor kezdődik a shakedown szakasz az Ittiri melletti rallykrossz pályán, ami 2.08 km hosszú lesz és 12:00-ig tart majd. Utána Algheroban a szervizparkban lesz lehetőség egy kis csavarozgatásra mielőtt péntek délután kezdetét veszi a verseny.

E szerint pénteken két gyorsasági szakasz vár a mezőnyre melyeket kétszer (Osilu – Tergu 25.65 km és a Sedini – Castelsardo 13.26 km) kell teljesíteniük.  A két kör között csak egy gyűjtő és tankoló zóna vár a mezőnyre és a második kör után, este lesz egy 45 perces szerviz lehetőségük. A napi össztáv bő 255 km lesz, ebből majd 78 km a gyorsaságik hossza.

01_4.jpg

Szombaton négy gyorsasági szakasz, vár a mezőnyre. Mindegyiket kétszer kell teljesíteniük, de nem egymás után a négyet, hanem délelőtt kettőt egymás után (Tempio Pausania 12.03 km, Tula –Erula 22.61 km), majd délután is lesz kettő (Monte Lerno – Monti di Ala 25.33 km és a Coiluna – Loelle 14.53 km) amit egymás után kell megfutniuk.  Délelőtt csak tankoló zóna és gyűjtő vár a mezőnyre, az első négy gyorsasági után pedig egy kis technikai és gumicsere zóna, de szervizpark nem lesz! A délutáni négy gyorsasági közben is csak a tankolási lehetőség adódik nekik, majd este 20:27-kor lesz Algheroban a 45 perces szervizpark kezdete. A szombati össztáv majdnem 588 km lesz, míg a gyorsaságik hossza 149 km körül alakul majd. Ezzel ez lesz a rally leghosszabb napja.

Az utolsó vasárnapi napra két gyorsasági szakasz (Cala Flumini 12.55 km és a Sassari - Argentiera 7.10 km) vár a talpon maradt párosokra melyeket ezen a napon is kétszer kell teljesíteniük. Szerviz lehetőség egyáltalán nem lesz csupán a tankoló zónák és a némi pihenést biztosító gyűjtők várnak a mezőnyre. A verseny és a nap utolsó gyorsaságija lesz a külön pontokért is zajló Power Stage. A napi össztáv itt 192 km körül alakul, ebből mindössze 39.3 km-t tesz majd ki a gyorsaságik össztávja. A Szardínia rally három napja alatt mindösszesen 16 db gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, picivel több, mint 266 km hosszban. A rally össztávja 1035 km-t tesz ki.

A verseny rajtszámos nevezési listáján 87 db autó szerepel, ebből 8 db a csúcs kategóriás Rally1-es autó. Ez három Toyotát (Ogier, Evans és Katsuta), három Hyundai-t (Neuville, Tanak és Sordo) valamint két Fordot (Fourmaux és Munster) jelent.

A Rally2-es autókból 45 db áll rajthoz olyan pilótákkal, mint Solberg, Rossel Gryazin, Ciamin, Lopez, Pajari, Korhonen, Lindholm vagy Solans és a többiek. Közülük majd mindenki nevezett valamelyik WRC2-es bajnoki értékelésbe. Az autók között lesz Ford Fiesta, Skoda Fabia RS, Toyota Yaris, Citroen C3, Hyundai i20 és még egy Peugeot 208 is.

A még mindig turbós és négykerékmeghajtású Rally3-as autókból 27 db-ot neveztek, Ebből 4 db a Renault Clio, a többi Ford Fiesta.   

Maradt még öt Rally4-es Peugeot 208 és kettő Rally5-ös Renault Clio, mondhatni, hogy ők csak kedvtelésből vagy kalandvágyból indulnak, ugyanis az ő géposztályaikat nem értékelik a rally világbajnokságon.

f1422d6b-c55f-148f-084d-2705ade99cab.jpg

Magyar egység nincs a nevezési listán.

A rally világbajnoki sorozat gumiabroncs beszállítója a Pirelli erre a futamra is elvisz pár ezer darab versenygumit.

A Rally1-es autók az előző Portugál rallyn debütált vadiúj murvagumi párost, a Pirelli Scorpion KX WRC kapják. A kemény keverékű gumit HB-vel jelölik, míg a lágy keverékű gumikat SB-nek hívják.

Az alsóbb kategóriás Rally2-es (R5) és a Rally3-as autók a Pirelli Scorpion K gumikat kapják. Kemény keverékben, K4C jelöléssel a Rally2-es autóknak és K4A jelöléssel a Rally3-as autóknak. A Rally2-es autók lágy keverékét K6B-nek hívják, míg a Rally3-as autók K6A néven kapják a lágy keverékű gumikat.

https://www.rally.tv/live_tv oldalon lesz élő közvetítés, aki tudja nézze, biztos jó verseny lesz ez.

Szöveg: Tommy

Fotó: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, www.wrc.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr4318415175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (2) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (2) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) Japán rally (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (2) Lancia Corse (2) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally Japan (1) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (274) WRC2 (143) WRC3 (90) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása