Petter Solberg rajthoz áll a rally EB-n!
ERC

A 2003-as rally világbajnok Petter Solberg, aki még olyan figurák ellen versenyzett, mint Richard Burns, Carlos Sainz, Tommi Makinen, Marcus Grönholm vagy épp Sebastien Loeb bejelentette, hogy leporolja versenyzőkesztyűjét és június 13-15. között rajthoz áll a soron következő rally EB-ERC futamon a svédországi murvás utakon zajló Skandináv rallyn.

Petter a család tulajdonában lévő Volkswagen Polo GTI R5-tel fog indulni, azzal, amivel a most 22 éves fia, Oliver a tavalyi évben megnyerte ezt a versenyt. Petter utoljára 2019-ben rallyzott, akkor a rally VB-n indult a Wales rallyn.

solberg.jpeg

Arra a kérdésre, hogy mi késztette visszatérésre az ERC-be és arra, hogy a teljes versenyhétvégét végigcsinálja a karlstadi rendezvényen, Solberg azt mondta: „Hívott… minden alkalommal, amikor a műhelyben voltam, az autó azt mondta, hogy használjam. Ezt nem hagyhattam figyelmen kívül. Ismersz engem, ismered a családom – számunkra a rally jelent mindent. Tavaly elvittem anyámat egy körre a Citroën C4 WRC-vel a Skandináv rally egyik szakaszán. Ez klassz volt, és közben Oliver jól szórakozott és szépen megnyerte a versenyt. Szeretnék egy kicsit szórakozni. A rally nagyon közel áll hozzánk, sok barátunk és családunk van a közelben, és természetesen jön velünk a Monster Energy, a Pirelli és a Castrol is. Fogjuk a Polót és ezt együtt csináljuk meg.”  

Solberg tavaly a BAUHAUS Royal Rally of Scandinavia Legends szekciójában szerepelt, amely egyfajta betétfutam volt és csak néhány kiválasztott gyorsasági szakaszt fedett le, beleértve a Colins Stage-et és a híres ugratót, a Colin's Crest Arena szakaszt.

solberg1.jpg

„Ezt most élvezni kell” – mondta Solberg. „A prioritás az, hogy az autót – az első VW Polo R5-öt, az egyes alvázszámút – vezessük, hogy mosolyt keltsünk és adjak valamit a Norvégiából érkező rally rajongóknak és azoknak, akik a világ minden tájáról nézik az ERC-t. Tavaly keményen dolgoztunk, segítettünk a szervezőket ennek a rendezvénynek a felépítésében, de ez így van jól. Mint mindig, most is mindent megteszünk, hogy ez a rally még jobb legyen.”

„Nem azért megyek oda, hogy nyerjek, hanem azért, hogy élvezzem a vezetést. Tudjuk, hogy sok nagyon gyors pilóta van az ERC-ben – ez egy pokoli verseny. Kemény lesz. Öt éve, hogy a Wales rallyn (WRC2-t nyertem, és összesítésben 10. lettem) utoljára rallyztam, azóta semmit. A sebesség hihetetlen az Európa bajnokságban és nem lehet csak úgy egyszerűen visszatérni.”

solberg2.jpg

Profi karriere során Solberg nagyrészt brit navigátorokkal dolgozott együtt. Most itt Svédországban, a svéd Jonas Andersson fog neki navigálni, aki főállásban Gus Greensmith partnere a rally VB-n a WRC2 kategóriában. „Ez egy szép kaland lesz” – mondta Solberg. „Közel lakunk, de korábban nem versenyeztünk együtt. Nagyon várom már, hogy újra az autóban legyek, ami nagyon különleges érzés. Nézd meg Carlos Sainz-ot, hihetetlen, hogy megnyerte a Dakart, és azt csinálja, amit csinál. Ő volt a csapattársam 1999-ben, nagy és különleges ember volt számomra a karrierem során, és még mindig nagyon inspiráló személy. Olyan izgatott vagyok. Mondd meg mindenkinek, hogy visszatérek."

jonas-andersson.jpg

Petter Solberg 26 évvel ezelőtt már versenyzett az ERC-ben itt Svédországban. Akkor, 1998-ban második helyen végzett egy Toyota Celica GT-Four-ral a Kristianstad központú dél Svéd rallyn és ahol Cato Menkerud volt a navigátora, aki utána Henning Solbergnek lett sok éven át tartó hű társa.

Petter Solberg az aktív, profi WRC karriere során gyári versenyzője volt a Fordnak, a Subarunak, de sokat versenyzett a Citroën különböző WRC autóival is. 190 rally VB futamon állt rajthoz, 13 futamgyőzelmet szerzett és 2003-ban megnyerte a rally világbajnokságot.

Szöveg: Tommy, www.wrc.com, https://www.fiaerc.com/

Fotók: www.wrc.com, https://www.fiaerc.com/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr118412851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (1) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (1) Lancia Corse (1) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (271) WRC2 (140) WRC3 (88) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása