Holnaptól Szardínián folytatódik a rally világbajnokság
WRC, WRC2, WRC3

Holnap kezdődik és vasárnapig tart a rally világbajnokság aktuális fordulója a Rally Italia, azaz a 20. Szardínia rally mely a versenynaptár hatodik idei helyszíne. A verseny a sziget klasszikusan murvás utjain fog zajlani. A verseny 2004-ben váltotta az addigi olasz rally VB futamot a Sanremo rallyt. A gyors, de keskeny utak szélét fák, bokrok, sziklák szegélyezik így nem szabad hibázni, mert egy megpörgés vagy túlcsúszás komoly kárt okozhat az autókban. Mint a legtöbb murvás rallyn itt is minden nap első körében szenvedni fognak az elől rajtolók az úttakarítással. A várhatóan 30 C fok körüli időjárás pedig komoly kihívások elé állítja a versenyzőket is, mert az autókban ennél jóval melegebb lesz. És a nagy meleg az autókat is jobban megviseli mind a motort mind a sebességváltót is figyelembe véve. 

neuville_a5eac_frz_1400x788.jpg

A Szardínia rally Top 3 érdekessége:

  1. A pénteki Monte Lerno gyorsasági mely az idén 49,92 km hosszú lesz és azt kétszer is teljesítenie kell a párosoknak.
  2. A Micky’s Jump ugrató mely a rally VB egyik ikonikus helyszínévé vált, és ami a Monte Lerno-i gyorsaságinak egyik része. A versenyautók legendásan magasra és messzire ugratnak, az út szinte eltűnik alóluk.
  3. Vasárnap délután Olbiában a célceremónia. A trófeák átvétele és a himnuszok elhangzása után a győztes csapat hagyományosan beugrik a kikötő tengervizébe hűsölni egyet.

A szervizpark, a versenyközpont az idén Olbia kikötőjében lesz Szardínia keleti partján.  

A Szardínia rally legsikeresebb két versenyzője a két Sebastien-, Loeb és Ogier, ők mindketten négyszer tudtak itt futamot nyerni.

kalle_c5858_frz_1400x788.jpg

A program csütörtök reggel 9:01-kor kezdődik a shakedown szakasszal, ez 2.87 km hosszú lesz, majd este 18.05-kor egy 3.2 km-es városi szuperspeciállal kezdetét veszi a verseny.

Pénteken három gyorsasági szakasz vár a mezőnyre melyeket kétszer (10.71 km, 8.41 km, 49.90 km) kell teljesíteniük.  A versenyzőknek reggel, napközben és este is lesz szervizlehetőségük. A napi össztáv majd 348 km lesz ebből 138 km a gyorsaságik hossza.

Szombaton négy gyorsasági szakasz (16.28 km, 19.57 km, 21.95 km és 9.04 km) vár a mezőnyre melyeket szintén kétszer kell teljesíteniük. Itt napközben és este lesz lehetősége a versenyzőknek szervízelniük valamint a napközbeni tankoló zónák várnak rájuk. A szombati össztáv 562 km körül alakul, ebből bő 135 km a gyorsaságik hossza.

Az utolsó vasárnapi napra két gyorsasági szakasz vár a talpon maradt párosokra melyeket ezen a napon is kétszer kell teljesíteniük. A verseny és a nap utolsó gyorsaságija lesz a külön pontokért is zajló Power Stage. A napi össztáv itt 255.5 km-t tesz majd ki melyből 46 km a gyorsaságik össztávja. Ezen a napon csupán egy tankolózóna lesz, szervízlehetőség már nem.

A Szardínia rally három napja alatt mindösszesen 19 db gyorsasági szakasz vár a mezőnyre picivel több mint 322 km hosszban. A rally össztávja 1170 km-t tesz ki.

A verseny rajtszámos nevezési listáján 74 db autó szerepel, ebből 9 db a csúcs kategóriás Rally1-es autó. Ez négy Toyotát (Ogier, Rovanpera, Evans, Katsuta), három Hyundai-t (Neuville, Lappi és Sordo) valamint két Fordot (Tanak, Loubet) jelent.

A Rally2-es autóknál ismét rajthoz áll két magyar egység, egyikük a Herczig Norbert – Ferencz Ramón páros, akik Skoda Fabia Rally2 Evo-val neveztek a WRC2-be. Másikuk szintén Skoda Fabia Rally2 Evo-val neveztek, de ők a WRC2 Mastersbe, ők a László Zoltán – Zsíros Gábor kettős.

A rally világbajnoki sorozat gumiabroncs beszállítója a Pirelli erre a futamra is elvisz pár ezer darab versenygumit.

A Rally1-es hybrid csúcs gépek a Pirelli Scorpion KX WRC abroncsot kapják HA – kemény és SA – lágy kivitelben. Az időjárás előrejelzések alapján meleg, száraz idő várható így a Pirelli elsősorban a keményebb keverékű HA jelölésű gumit ajánlja. Amennyiben alacsonyabb lesz a hőmérséklet és még az eső is eleredne akkor pedig inkább a lágyabb keverékű SA jelölésűt.

Az alsóbb kategóriás Rally2-es (R5) és a Rally3-as autók a Pirelli Scorpion K gumikat kapják szintén kemény (K4B jelöléssel a Rally2-es autóknak és K4A jelöléssel a Rally3-as autóknak) és lágy (K6B a Rally2-es autóknak és K6A a Rally3-as autóknak) keverékben.

previewsardegna02-2.jpg

A https://www.wrc.com/en/wrcplus/rally-tv/-on lesz élő közvetítés, aki tudja nézze, biztos jó verseny lesz ez is.

Szöveg: Tommy

Fotó: Pirelli, www.wrc.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3018135896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (1) Dakar rally (1) DTM (1) ERC (48) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (6) FIA (1) Formula 3 (1) Formula E (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) Historic (7) Hungaroring (2) J-WRC (1) Kamion EB (1) Mikulás rally (1) MNASZ (21) Nyi (1) Nyirád (5) ORB (18) ORB1 (6) ORB2 (8) ORB3 (8) Rally (3) Rally1 (16) Rally1 ORC (1) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (6) Rallylegend (15) Rally 2 (3) Rally EB (8) Rally Európa Bajnokság (5) Rally raid (2) Renault Sport (1) RX (1) Szilveszter rally (1) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) WorldRX (6) WRC (137) WRC2 (59) WRC3 (28) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása