Latvala ismertette a Toyota rally Európa bajnoki terveit
ERC

A Toyota a vadonatúj GR Yaris Rally2-vel, 2024-től részt kíván venni az FIA Rallye Európa bajnokságon és ezzel együtt felidézi a gyártó korábbi ERC bajnoki címekkel járó történeteit.

Enrico Bertone, Armin Kremer, Henrik Lundgaard és Armin Schwarz anno mindannyian Toyotával nyertek rally Európa bajnoki – ERC – címet. És most ezen nagyszerű bajnoki címek szellemében azért fejlesztik a Toyota GR Yaris Rally2-t, hogy a versenyzők következő generációja is esélyt kapjon a Toyota által támogatott ERC bajnoki címre.

A múlt heti monacói WRC Kick Off eseményen a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala elmondta, hogy a GR Yaris Rally2 egyre növekvő igényeket fog kielégíteni ha a következő szezontól jóváhagyják nemzetközi versenyeken való használatát.

240123_at-monte-launch_23_41443_frz_1400x788.jpg

„Nagyon bízom benne, hogy ez az autó mindkét bajnokságban, az ERC-ben és a WRC-ben is látható lesz, én nagyon örülnék ennek” – mondta Latvala aki pilótaként háromszor indult az ERC-n. „A Toyotának nagy hagyománya van (a Celicával és a Corolla WRC-vel) mind a világ és mind az Európai rally bajnokságban és most is nagyon sok ember szeretne Toyotát vezetni, a Rally2 géposztály egy nagyszerű kategória az ügyfelek számára.”

Latvala így folytatta: „Van egy közúti GR Yaris autónk, amely nagyszerű alapautó és nagyon sok kérés érkezett az ügyfelektől, hogy ők versenyezni is akarnak egy GR Yaris-szal. A Toyotának korábban, a 1990-es években nagyon sok ügyfél versenyzője volt a rallyban és ezek az ügyfelek és természetesen az újoncok is arra várnak, hogy kapjanak tőlünk valami autót amivel versenyezhetnek. A Rally1-es autók alapvetően a teljesen profi gyári versenyzők autói, rettenetesen drágák, de a Rally2 egy olyan géposztály amiben profik, amatőrök mindenféle korosztály megmérkőzhet egymással a szemtelenül fiataltól az idősebbekig mindannyian. Nagy szükség volt egy Toyota Rally2-es autóra és végre tudunk majd adni egy terméket azoknak akik vezetni szeretnének és élvezni akarják az autóinkat.”

2401_tgr_yaris-rally2_3_03d2a_frz_1400x788.jpg

2023-ban a tesztelés és a fejlesztés lesz a GR Yaris Rally2 legfőbb feladata, de az idei japán bajnokságban - március 3-5., Shinshiro Rallyn - debütálunk majd vele versenykörülmények között is. Ez csupán nemzeti homologizációval rendelkező autó lesz, de már abban a specifikációban amivel többek között az ERC-n is részt kívánnak venni.  

„Van egy év tesztidőnk, de időre van szükségünk, mert tudjuk, hogy ebben a géposztályban milyen erős volt a Škoda aki a Rally2-es autók körülbelül 50 százalékát biztosította szerte a világon most pedig vadonatúj autójuk van. Folytatnunk kell a munkát, mert nem állhatunk rajthoz egy olyan termékkel amely nem versenyképes.”

„A 2023-as szezon a tesztek célja, de a Japán Rally Bajnokságban Takamoto Katsuta apja, Norihiko Katsuta fogja vezetni az autót és arról is volt szó, hogy a szeptemberi Hokkaido Rallyn én is volán mögé ülök, de erről még folynak az egyeztetések. Még nem vagyok 100 százalékosan elkötelezett, de ezt megcéloztuk és fantasztikus lenne ott lenni a rajtnál egy Rally2-es Toyotával.”

240123_at-japan-23_3cc92_f_1400x788.jpg

Alább láthatóak a korábban a Toyota valamelyik típusával rally Európa bajnoki – ERC – címet szerző pilóták,

1995: Enrico Bertone (Toyota Celica Turbo 4WD)

1996: Armin Schwarz (Toyota Celica GT-Four)

2000: Henrik Lundgaard (Toyota Corolla WRC)

2001: Armin Kremer (Toyota Corolla WRC)

Szöveg: https://www.fiaerc.com/erc/ és Tommy

Fotók: https://www.fiaerc.com/erc/

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr618033710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (1) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (1) Lancia Corse (1) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (271) WRC2 (140) WRC3 (88) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása