Az elmúlt évek alatt jó pár régi klasszikus autótípusnak készítették el a modernizált, újragondolt verzióját melynek során az újjáépített autó sziluettjében és legfőbb vonásaiban szinte megszólalásig hasonlít eredeti felmenőjére, de avatottabb szemlélő azonnal észreveszi a turpisságot, hogy ez bizony nem egy régi autó. Ezeket az átalakításokat restomod-nak szokták hívni és az ilyen autókat telepakolják a legdrágább alkatrészekkel, kiegészítőkkel legyen szó a futóműről, motorról, váltóról, belső kialakításról és sok esetben a karosszéria is teljesen más, adott esetben karbon kompozit anyagból újraformálva az egész.
Ilyen volt például a Cyan Racing Volvo P1800-asa vagy a Kimera Automobil Lancia 037 újragondolása. Az ilyen jellegű átalakítások egyik legnépszerűbb típusa a Porsche 911-es amit az amerikai Singer és a Gunther Werks vagy a német RUF használ előszeretettel. És most egy másik már klasszikussá érett Porschéhoz a 928-ashoz nyúlt vissza a francia Nardone Automotive cég Aix-en-Provence-ból. Az autó minden porcikája kívül, belül is az eredeti 1977-es autónak a hangulatát idézi, de a karosszéria itt teljes egészében karbonszálas anyagból van gyártva. Az autó teljesen egyedi, legmodernebb technológiás első, hátsó lámpákat kapott (érdemes megfigyelni az első bukólámpa mozgató mechanizmusának kialakítását), a kerekek 18” méretűek és a Michelin Pilot Sport 5-ös gumijait szerelték rá. A mai trendekkel szembe menve szerencsére benzinmotor dohog a 928-asban, egy V8-as 400 lóerős példány melyet egy modern ECU szabályos és amely erőforrás egy hat gangos váltón és sperr difin keresztül hajtja meg a hátsó két kereket. Az autóban természetesen a futómű sem maradt érintetlen, itt elektronikus vezérlésű adaptív kivitelt találunk adaptív elektromos szervokormánnyal kiegészülve valamint a jóval nagyobb teljesítményű fékek szintén a felszerelés részét képezik. Az autó beltere alcantara és Foglizzo bőr borítást kapott és a Porsche legújabb Classic Management (PCCM) infotainment rendszerét párosították hozzá Apple CarPlay funkcióval és egy prémium hangrendszerrel kiegészítve.
A Nardone cég szerint a 928 restomod „egy kifinomult és izgalmas grand tourer” jellemzőivel rendelkezik amely egyesíti a kényelmet, a teljesítményt és a kortárs luxust. Thierry Nardone elmondta: „a 928-as eleganciája és kategóriája az oka annak, hogy kiskorom óta megszállottja vagyok ennek az autónak. Sokan nem vették, nem veszik számításba és figyelmen kívül hagyják, de ha egyszer vezetted soha nem akarsz magadnak mást. A típus iránti megszállottságom és a restomod irányzat iránti szenvedélyem adta az ötletet, hogy tökéletes kistestvért alkossak a gyönyörű Porsche 911-nek. Most, hogy az autó elkészült, működőképes alig várom, hogy minél több embert megfertőzhessek a hozzánk hasonló transaxle (orrmotor, hátsókerék hajtás és a súlyelosztás miatt a váltó a hátsó tengely elé szerelve) rajongással”.
Az autó szerdán debütál Milánóban majd még ebben a hónapban elindul a Goodwood Festival of Speed-re ahol igazán nagy közönség előtt debütálhat.
Árcéduláját (sok százezer Euro lesz) és gyártási számát még nem hozták nyilvánosságra, de a Nardone Automotive azt közölte, hogy az első szállításokra 2024-ben kerülhet sor.
Szöveg: Tommy és https://www.autocar.co.uk/
Fotók: https://www.autocar.co.uk/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.