A Hyundai Motorsport 2022-es színvilága
Rally1, WRC

Nem egészen két héttel a Monte-Carló Rally rajtja előtt a mai napon a Hyundai Motorsport nyilvánosságra hozta a 2022-es Rally1-es csapatának színvilágát. 

i20_hy_4.jpg

A csapat egyértelmű célja mind az egyéni és mind a gyártói világbajnoki cím begyűjtése. A versenyzők neve korábban már ismertetésre került. Az Ott Tanak/Martin Järveoja és a Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe párosok mennek mind a 13 futamon, míg a Dani Sordo/Cándido Carrera és az Oliver Solberg/Elliott Edmondson kettősök felváltva használják majd a harmadik autót. 

i20_hy_3.jpg

Az új hybrid versenyautó amit az új irányzat szerint már nem World Rally Car-nak hanem simán Rally1-nek hívnak a Hyundai i20 utcai verzióján alapszik, de ahogy az mindenki számára nyilvánvaló a sziluetten kívül nem sok köze van egymáshoz a két autónak. Az új Rally1-es autóban egy 134 lóerős/180Nm-es elektro motor van ami 20 km-ig önállóan képes mozgatni az autót. Erre szükség is lesz mert idéntől ki lesznek jelölve olyan zónák ahol kötelezően csak elektromos üzemben haladhatnak az autók. Ilyen lesz például a szervízparkok területe. A gyorsasági szakaszok rajtjában tíz másodpercig, 1.000 kj energiáig a hybrid rendszer rásegíthet majd a benzin motor teljesítményére. A gyorsasági szakszokon belül pedig előre meghatározott ideig és helyen szintén segíthet az elektromos energia a stopper elleni küzdelemben. A fékezési energiát pedig visszatermelik az elektromos rendszer akkumulátorába. A benzinmotor maradt négyhengeres, 1,6 literes turbófeltöltéses. Az autó négykerék meghajtású és ötsebességes váltóval szerelik, a kuplung két tárcsás kivitelű. Aszfalton 18"-os kereket és 370 mm-es féket, míg murván és havon 15"-os kereket és 300 mm-es féket használnak majd a versenyzők. A gumiabroncsokat idén is a Pirelli adja. Az üzemanyag tank 60 literes, az autó minimum súlya 1.260 kg, versenyzőkkel együtt 1.430kg. A karosszéria egy alaposan átgondolt és újratervezett bukócsőrendszerrel megerősített acélváz melyre karbon karosszéria elemeket csavaroznak fel. A műszaki adatokkal szemben a dekorációban nincs nagy különbség a tavalyi és az idei autók között és laikus szemmel az autó is ugyanannak tűnhet, de a tavalyi a kupéból volt fejlesztve az idei viszont már a sima öt ajtósból. Kicsit jobban megnézve az új autón sokkal egyszerűbb az aerodinamikai szett és az oldalsó hátsó ajtók környékén létszik extra hűtőlevegő nyílás a hybrid rendszer részére.

i20_hy_1.jpg

Január 20-án elrajtol a Monte-Carlo rally, majd kiderül mire lesznek képesek az új Hyundai rallyautók.  

Szöveg: Tommy

Fotó: Hyundai Motorsport

i20_hy_2.jpg

 

  

     

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7216808866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (1) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (1) Lancia Corse (1) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (271) WRC2 (140) WRC3 (88) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása