Egy briliáns Jaguar E-Type újragondolás

eagle-lightweight-gt-9-740x493.jpg

A Jaguar 14 évig, 1961-1975 között gyártotta az E-Type modelljét.

Az Eagle nevezetű brit manufaktúra viszont immár 35 éve restaurálja, helyreállítja és modernizálja a Jaguar E-Type-ot, már több mint kétszer olyan hosszú ideje foglalkozik a típussal, mint amennyi ideig az eredetit gyártották. Viszont az Eagle-nek nincs tervbe véve, hogy beszüntesse a gyártást, sőt most mutatták be legújabb példányukat.

eagle-lightweight-gt-14-740x493.jpg

Az Eagle Lightweight GT nagyon kevés eredeti, a Jaguar Browns Lane-i gyárában készült alkatrészt tartalmaz. A motort teljes egészében az Eagle építette, a karosszéria is saját kézi gyártású a legmodernebb alumínium technológiával készült, az egész autó elkészítése 2500 munkaórát igényel.

eagle-lightweight-jaguar-xk-engine-740x494.jpg

Ahhoz, hogy valaki értékelni tudja ezt az autót annak mozgás közben hallania és látnia kell, ehhez nyújt némi segítséget az alábbi videó,

Az autó az E-Type teljes újragondolása és törekvés arra, hogy a típust és annak szellemét életben tartsák valamint jó példa arra is, hogy bemutassa a hozzáértő mérnöki munka képességeit.

eagle-lightweight-gt-15-740x494.jpg

Az első szériás Jaguar E-Type-ot sokan a valaha készült legszebb autók egyikének tartják ezért óvatosan kell hozzányúlni a formájához, de az Eagle ezt 1984 óta kiválóan csinálja.

eagle-lightweight-gt-2-740x493.jpg

Az új Eagle Lightweight GT most csatlakozik a cég megvásárolható modelljeinek sorába, társaihoz az Eagle Speedster-hez, az Eagle Low Drag GT-hez és az Eagle Spyder GT-hez valamint a tradicionálisan felújított egyéb példányokhoz.

eagle-lightweight-gt-10-740x493.jpg

Az Eagle Lightweight GT műszaki adatait elnézve ismét meg kell állapítani, hogy az élvezetes autózáshoz nem feltétlenül van szükség közel két tonnás és 500 lóerős melákokra, hanem inkább egy, egy tonna körüli megfelelő teljesítményű gép ami megadja az elvárt élményt.

Motor: 4.7 literes, alumínium, 6 hengeres soros elrendezésű
Hengerfej: nagy szelepes, alumínium, dupla vezérműtengelyes
Max teljesítmény: 380 lóerő 5,750-es fordulaton
Max nyomaték: 375 lb ft 4,000-es fordulaton
Üzemanyag ellátás: 3db Weber karburátor
Hajtás: 5 sebességes magnézium váltó, magnézium Power Lock önzáró differenciálművel
Futómű: mindenhol független felfüggesztés, állítható Öhlins lengéscsillapítókkal
Fékek: elől 315mm, hátul 280mm átmérőjű belső hűtésű féktárcsákkal, 4 dugattyús AP Racing féknyergekkel és szervó rásegítéssel
Kormányzás: szervórásegítéses
Kerekek: elől 7” x 16”, hátul 8” x 16” magnézium felnik
Gumik: elől 225/55 x 16”, hátul 235/60 x 16” méretben

Súly: 1,017kg
Magasság: 1,170mm
Hosszúság: 4,260mm
Szélesség: 1,740mm

Gyorsulás 0 – 100 km/ó: kb 5 másodperc
Csúcs sebesség: kb. 272 km/ó

Szöveg: Tommy

Fotók: Eagle

eagle-lightweight-gt-engine-740x493.jpg

eagle-lightweight-gt-17-740x494.jpg

eagle-lightweight-gt-18-740x494.jpg

eagle-lightweight-gt-overhead-740x493.jpg

eagle-lightweight-gt-20-740x494.jpg

eagle-lightweight-gt-740x493.jpg

eagle-lightweight-gt-16-740x1109.jpg

eagle-lightweight-gt-7-740x493.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3515913024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

MNASZ (1) ORB (1) Rally (1) Rally3 (1) WTCR (2) Címkefelhő