Budapest-Tata Rallye Historic

20161015_093914.jpg

Az elmúlt hétvégén, október 15-16. között tartották a 2016. évi négy futamos MNASZ Regularity Historic Kupa utolsó versenyét a Budapest-Tata Rallye Historicot.

20161015_091313.jpg

A versenyfutam szombat reggel Budapest 11. kerületéből rajtolt majd sok kanyargás után aznap este Tatán volt a pihenő. Másnap reggel rendőri felvezetéssel a Tatai várba ment a mezőny ahonnan 11.00-kor polgármesteri rajtoltatással indult el a második napi versengés és a kora délutáni órákban szintén Tatán volt a célba érkezés.

20161016_104035.jpg

Ezeket a Historic futamokat a manapság jól megszokott rali versenyekhez hasonlóan rendezik, azaz vannak összekötő etap utak és mért szakaszokon. A fő különbség, hogy itt a mért szakaszok nincsenek a forgalom elől elzárva és nem a gyorsaság a lényeg, hanem a pontosság. Ugyanis minden mért szakaszon előre megadott átlagsebességet kell tartani melyet a gépátvételkor kiadott egységes GPS készülékkel mérnek. A hibákat büntetőpontokkal jutalmazzák, akinek a végén a legkevesebb büntetőpontja van az a nyertes. A versenynapokon vannak kötelezően teljesítendő beíró állomások is, ahová van mikor pontosan időre kell érkezni, de többször megengedték a korai érkezést is, viszont kihagyni nem lehet ezeket mert azt is büntetőpontokkal sújtják. 

20161015_091326.jpg

Szombaton a napi szakasz után a versenybe nem beleszámító, különdíjért zajló 1/100-as próba is volt melyen nem volt kötelező végigmenni de az összes induló részt vett rajta. 

20161015_092935.jpg

A mezőnyt a legkülönfélébb autók alkották, de a nagy többségük külön erre a versenysorozatra volt felkészítve. A navigáláshoz és a mérésekhez spéci műszerekkel voltak szerelve, szépen felújított és némelyik korhű dekorációval ellátva.

20161015_092943.jpg

A mezőnyben felfedezhettünk jó pár régi rókát az hazai autósport történelméből. Rendszeres induló Sándor István aki a 70-es években Balatoni Mihálynak navigált egy Skoda 110 Rally-ban és egykori autójuk hű másával versenyez. Neki most Faluvégi Péter navigál akit viszont a Hungaroringi autóversenyek versenyigazgatójaként ismerhetünk. De itt volt Dr. Csermely Gyula aki a 90-es években még aktív résztvevője volt a Magyar rali bajnokságnak. Balló Pál aki egykor Kanyik Antalnak navigált raliban most Kovács Péter, az MNASZ Sportfelügyelői Bizottság vezetője mellett ült a jobboldalon egy Skoda 130 RS Coupéban.  

20161015_093919.jpg

A résztvevők az alábbi három kategóriába sorolva és azok szabályai szerint nevezhettek be és vehettek részt a sorozat futamain,

Historic Tradicionális kategória: A Historic Tradicionális kategóriában nevezhetőek az 1990 előtt gyártott historic és eredeti jellegüket nagymértékben megőrzött személygépkocsik. Navigációs felszerelésük csak hagyományos analóg méterszámláló lehet. GPS alapú, vagy a kilométerórára (az analóg méterszámlálón kívül) kötött berendezések, átlagsebesség számító, ill. kijelző berendezések nem engedélyezettek. Telefonálásra, vagy mobil internetre alkalmas készülék használata csak az autó álló helyzetében, segélyhívásra engedélyezett. Engedélyezett a kilométerórával nem összekötött, úgynevezett „speedtable” papír, vagy elektronikus változatának használata.

20161015_141944.jpg

Historic Club kategória: A Historic Club kategóriába nevezhetőek az 1990 előtt gyártott historic és eredeti jellegüket nagymértékben megőrzött személygépkocsik. A kategóriában bármilyen navigációs és átlagsebesség mérő, ill. kijelző eszköz használata megengedett.

20161015_141857.jpg

Modern Club kategória: A Modern Club kategóriában bármilyen gyártási évben gyártott személyautó nevezhető. Ebben a kategóriában bármilyen navigációs és átlagsebesség mérő, ill. kijelző eszköz használata megengedett.

20161015_141957.jpg

Navigátorommal első bálozók voltunk egy ilyen rendezvényen. Ő rendes raliversenyeken lassan húsz éve navigál tehát attól nem féltünk, hogy eltévedünk vagy elkésünk valahonnan, de minden más erre a szakágra érvényes szabály sötét ló volt számunkra. Amint azt fentebb már írtam, akik itt rendszeres indulók azoknak mindenféle spéci műszerek rendelkezésre állnak. Nekünk volt két kézi stopperünk és az autó gyári, nem túl pontos méterszámlálója és ezek kézi indítása minden mért szakasz előtt. Nem vártunk magunktól semmi eredményt de a végére meglepően jól szerepeltünk mind a versenyen mind az 1/100-as külön próbán.

Összességében egy nagyon jó hangulatú futam volt, maximálisan segítőkész rendezőkkel és versenytársakkal. Igazán nagy öröm volt ezen a versenyen résztvenni, mindenkinek csak ajánlani tudom!

20161015_142003.jpg

20161015_165108.jpg

20161016_094356.jpg

20161016_094930.jpg

20161016_103051.jpg

20161016_105520.jpg

20161016_135651.jpg

20161016_143019.jpg

20161016_144057.jpg

20161016_144102.jpg

Szöveg, fotók: Tommy

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3211815525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása