Most hétvégén (június 30 - július 03.) lesz a 14 futamos idei WRC sorozat hetedik fordulója 73. Rajd Polski, a Lengyel rali.
A versenyközpont a Varsótól északra lévő Mikolajki városában lesz, itt rendezik be a szervizparkot, a start és cél ceremóniát illetve a szervizparkhoz közel tartják majd a szuperspeciált is, a hétvége során háromszor. A szokásokhoz híven csütörtök este egy szuperspeciállal kezdődik a bajvívás, majd péntektől vasárnapig tart az igazi csatározás.
A Lengyel rali gyorsaságijai murvásak, rettenetesen gyorsak, sokan a Finn rali pályáihoz hasonlítják őket. Nehezítheti a versenyzők dolgát, hogy az utak mellett magas fűnövényzet van ami gátolja a kilátást pontosabban nem lehet előre látni, hogy egy-egy kanyar után mi következik ezért roppant fontos a precíz itiner írása és a versenyzőpárosok közötti tökéletes összhang. A magas fűben sokszor kövek rejtőzhetnek ezért a kanyarok levágása akár a verseny végét is jelentheti egyeseknek.
Az itteni murvás utak minősége alapvetően puha keverékű gumiabroncsok használatát kívánja, de akinek kell, rendelkezésre fog állni kemény keverékű gumiabroncs is.
A tavalyihoz képest a gyorsaságik 33 százaléka megváltozott, csupán négy szakasz maradt változatlan.
A Lengyel rali 2009-ben tért vissza a rali világbajnokság keringésébe, akkor Mikkor Hirvonenék nyertek a Ford Focus WRC-vel. Ez a verseny a rali VB történetének egyik legrégebbi futama, az első versenyt 1921-ben rendezték. Ennek tiszteletére a WRC hivatalos időmérőjeként is ismert svájci Certina óracég a DS Podium Big Size modellből kiadott egy limitált szériás karórát. Az óra hátuljába be van gravírozva Lengyelország mintája a Lengyel rali felirattal és rajta van a WRC hivatalos lógója is. Az óra üvege törhetetlen és karcmentes zafír kristályból van csiszolva, a tokja 44mm átmérőjű, a szíja fekete kaucsuk és 200 méter mélységig vízálló. Az órából csupán 555 darabot adnak ki és egy különleges dobozban lehet majd megvásárolni.
Természetesen a gyári csapatok is készültek a hétvégi megmérettetésre. A múlt hét során szinte mindenki tesztelt valamennyit Lengyelországban. A VW-nél elmondták, hogy nagyon készülnek a versenyre ami a Finn rali mellett a szezon leggyorsabb futama ahol több olyan gyorsasági volt ahol az átlagsebesség elérte a 120km/órát. A csapat felállás nem változik semmit, Ogierék, Latvaláék és Mikkelsenék vezetik a három VW Polo R WRC-ét.
Az M-Sportnál is készülnek a szezon egyik leggyorsabb versenyére, céljuk, hogy versenyző párosaik valamelyike akár Ostbergék akár Camilliék dobogóra állhassanak valamelyik Ford Fiesta RS WRC fedélzetén. Ők ketten részt vettek egy tesztprogramon a versenyhez hasonló utakon Orzysz és Pasym régióban.
Az M-Sport színeiben újra rali VB futamon áll rajthoz Elfyn Evans a Ford Fiesta R5 Evoval akinek célja a WRC2 kategória megnyerése.
A Hyundai csapatnál most három autót indítanak, az első csapatban Neuville-ék és Paddonék mennek míg a kettes csapat autójában Sordóék állnak rajthoz. Tavaly egy dobogós helyezés és egy negyedik pozíció jutott a Hyundainak a Lengyel ralin. Paddonak és Neuville-nek köszönhetően az idei új generációs i20 WRC-vel már két futamgyőzelemnél tart a Hyundai Motorsport. Ennek megfelelően győzelmi reményekkel vágnak neki a hétvégi versengésnek.
A Portugál futamgyőzelem után a Citroen Racing kihagyta a Szardínia ralit de most két DS3 WRC-vel ismét rajthoz állnak. Róluk köztudomású, hogy az idei évük a 2017-es szezonra felkészülés jegyében telik így nem is neveztek az idei gyártók versenyébe de néhány futamon azért rajthoz állnak, hogy lássák a lehetséges pilótáikban rejlő potenciált. Most a Lengyel ralin Craig Breenék és Stephane Lefebvre-ék kapnak lehetőséget míg a Portugál futamgyőztes Kris Meeke-ék most nem ülnek versenyautóba.
Ismét szurkolhatunk Turán Frigyeséknek akik a Ford Fiesta R5-tel szállnak harcba a WRC2 kategóriában.
Szöveg: Tommy
Fotók: M-Sport, Hyundai Motorsport, VW Motorsport, www.wrc.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.