Íme a Toyota Dakar rallys különítménye
Dakar rally, Toyota Gazoo Racing

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a közelgő 2025-ös Dakar rallyra egy erős, hat autóból álló csapattal készül, amely egyesíti a TOYOTA GAZOO Racing és a TOYOTA GAZOO Racing Dél Afrika (TGRSA) szakértelmét és tehetségét. Az előbbi kettőt egészíti még ki a TEAM LAND CRUISER TOYOTA AUTO BODY (TLC) és a HINO TEAM SUGAWARA melyek szintén készen állnak a 2025-ös Dakar rally kihívására.

A 2025-ös Dakar rallyt a Toyota csapat két különálló egységgel próbálja meghódítani. A Toyota Motor Europe képviseletében a TOYOTA GAZOO Racing színeiben a feltörekvő versenyző sztárokat nevezik be, a brazil Lucas Moraest, jobbján a spanyol Armand Monleon-nal, valamint az USA-béli Seth Quintero-t és német navigátorát Dennis Zenz-t. Ez a két fiatalos duó testesíti meg a TGR fiatal tehetségek gondozásának filozófiáját, ezzel páratlan tapasztalatot és fejlődési lehetőséget biztosítva számukra a rally raid világában.

download_06.jpg

A Toyota a 2024-es Rally Raid Világbajnokságon (W2RC) elért sikerükre is építkezik, ahol Lucas Moraes és Seth Quintero segítségével a Toyota megnyerte a gyártók bajnokságát. A csapat azzal az eltökéltséggel indul Dakarba, hogy továbbvigye és megvédje a W2RC bajnoki győzelmét. A 2025-ös W2RC bajnoki szezon nyitófordulójaként a Dakar rally kritikus fontosságú a bajnokság szempontjából, így egy erős eredmény létfontosságú a csapat bajnokságbéli törekvéseihez.

A 2025-ös Dakar rallyn továbbra is a TGR főszponzora marad a spanyol olajipari óriás a Repsol. Ez a partnerség a TGR fenntartható innovációk iránti elkötelezettségét is tükrözi. A Repsol ismét bemutathatja szakértelmét a megújuló üzemanyagok terén, amelyek kulcsszerepet játszanak a Toyota több utas technológiai stratégiájában, a karbon semlegesség jövőbeli támogatását a motorsportokban. A Repsol márka büszkén jelenik meg a TGR autókon és a csapatruházaton, szimbolizálva a fenntartható motorsportra vonatkozó közös jövőképet, amely előmozdítja a megújuló energia megoldások iránti törekvést.

download_01.jpg

A TOYOTA GAZOO Racing Dél Afrika (TGRSA) egy négy autóból álló csapatot indít. Köztük a dél-afrikai Giniel de Villiers-t, jobbján a német és Dirk von Zitzewitz-cel, a dél-afrikai Henk Lategan /  Brett Cummings párost, a szintén dél-afrikai Guy Botterill / Dennis Murphy duót és a dél-afrikai Saood Variawa-t francia navigátorával Francois Cazalet-val.

A TGR és a TGRSA csapatok kombinálásával egy ütőképes hat autós felállás jön létre, és várhatóan a 2025-ös Dakar Rally egyik legsokoldalúbb és legkiegyensúlyozottabb csapatát alkotja majd, amely a fiatalos energiát több évtizedes tapasztalattal ötvözi egyforma színekben.

download_07.jpg

Félig meddig a nagy Toyota csapat égisze alatt fog versenyezni a 2025-ös Dakar Rallyn a TEAM LAND CRUISER TOYOTA AUTO BODY (TLC) az FIA Széria osztályban, két Land Cruiser 300 GR SPORT-tal és egy HINO 600-ason alapuló rally kamionnal a TEAM SUGAWARA is csatlakozik hozzájuk.

Az egyik Land Cruiser-rel a japán/francia Akira Miura / Jean-Michel Polato kettőse, míg a másikkal a francia Ronald Basso / Jean Pierre Garcin duó száll csatába.  

A Hino kamionnal a japán Teruhito Sugawara / Hirokazu Somemiya / Yuji Mochizuki alkotta trió fog versenyezni. 

download_08.jpg

A Toyota GR DKR HILUX EVO műszaki adatait alább olvashatják, nem tréfa számok ezek.

Motor típus: V35A széria utcai benzinmotor alap a Land Cruiser 300-ból, 2 db turbófeltöltővel szerelve, MOTEC motorvezérlővel elektronikával

Max. teljesítménye: 264 kW / 360 Lóerő

Max. forgatónyomaték: 620 Nm

Váltó: 6 sebességes szekvenciális váltó, Sadev gyártmányú

Differenciálművek: mindhárom korlátozottan önzáró sper difi

Kuplung: két tárcsás kerámia, 215 mm átmérőben

Autó váza: acélcsőből épített csővázas

Karosszéria borítás: Toyota Hilux Double Cab Pick-Up-ra emlékeztető, teljesen kompozit, karbon

Tengelytáv: 3.140 mm

Nyomtáv: 2.025 mm

Hossz: 4.810 mm

Szélesség: 2.300 mm

Magasság: 1.890 mm

Felni méret: 17 colos Speedline

Gumiméret: 37 colos (kb. 1m átmérőjű!), BF Goodrich

Önsúly: 2.010 kg

Üzemanyag tank: FT3 biztonsági tank, 540 literes

Első, hátsó futómű: dupla kereszt lengőkaros, 350 mm rugóúttal  

Szöveg és fotók: Toyota Gazoo Racing

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr5318740734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (2) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (2) Lancia Corse (2) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (273) WRC2 (142) WRC3 (89) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása