Holnap kezdődik a WRC Lett rally
WRC, WRC2, WRC3

Holnap kezdődik és vasárnapig tart az idei rally világbajnokság aktuális fordulója, a nyár, három nagy tempójú murvás futamának másodika, a világbajnokságon most debütáló Lett rally. Hasonlóan a júniusi Lengyel rallyhoz és az ezt követő augusztusi Finn rallyhoz ez is egy csúszós felületű, de várhatóan igen nagy tempójú murvás verseny lesz.

cimkep.jpg

A Lett rally lebonyolításában nagy újdonságok nem lesznek. De azért valami eltérés csak lesz a mostanában megszokott futamok lebonyolításához képest. Ez pedig az, hogy nem igen lesznek ismétlődő gyorsaságik, hanem mint a régebbi világban több olyan gyorsasági is lesz egy adott napon, amin csak egyszer megy át a mezőny. Nincs ezzel semmi baj csak furcsa mert pont az ismétlődő gyorsaságikkal tudják minimalizálni a nézők vándorlását egyik helyről a másikra. De ha itt van erre hely és lehetőség, akkor az még jobb, még több izgalmat hozhat, mert akkor nem lesz az, hogy a délutáni körben már valamennyire megismert gyorsaságik várnak a versenyzőkre, hanem szinte egész nap ismeretlen pályákon kell autózniuk.

Csütörtök reggel 7:31-kor kezdődik a 3.58 km hosszú shakedown szakasz melyet Cimdeniekinek hívnak. Este 18:15-kor a fővárosban Rigában kezdődik a rajtceremónia melyet 20:05-kor követ az első gyorsasági, amely egy szuperspeciál lesz Bikernieki néven és 11 km hosszban.

Pénteken 10:00-kor kezdődik az első gyorsasági szakasz, majd ezt követi még hat másik. Ezek lesznek a Milzkalne 4.99 km-rel, a Tukums 27.56 km-rel, az Andumi 17.86 km-rel, aztán ismét a Milzkalne 4.99 km-rel és a Tukums 27.56 km-rel majd a Strazde 17.44 km hosszban és a Talsi 20.52 km-rel. A napi menet 526 km körül alakul ebből majd 121 km lesz a gyorsaságik aránya. Szerviz csak este lesz, napközben csak tankolási és gumicsere lehetőség adódik.

i20_7.jpg

Szombaton 8:20-kor rajtol az első autó és nyolc gyorsaságit kell teljesítenie a sporttársaknak. Név szerint a Pilskalns-t 18.87 km-rel, a Snépele-t 17.52 km-rel, az Ivande-t 23.04 km-rel, a Vecpils-t 12.64 km hosszban, a Podnieki-t 10.09 km-ben, aztán megint a Vecpils-t 12.64 km-rel majd a Dinsdurbe-t 6.64 km-rel és a nap végén a Liepaja városi gyorsaságit mindössze 2.56 km hosszban. A napi össztáv kb. 526 km lesz, ebből 104 km a gyorsaságik hossza. Napközben és este is adnak szerviz lehetőséget illetve a napközbeni tankoló zónák várnak a párosokra.

Az utolsó vasárnapi felvonás lesz a legrövidebb és itt már csak két gyorsasági vár a mezőnyre, de azokat kétszer kell teljesíteniük és az utolsó lesz a külön pontokért is zajló power stage szakasz. A napi gyorsaságik a Krogzemji 18.7 km hosszban és a Mazilmaja 13.34 km távval. A napi bolyongás majd 256 km-t tesz ki, ebből 64 km a gyorsaságik hossza.

A Lett rally négy napja alatt 20 db gyorsasági szakasz vár a mezőnyre 300 km hosszban, a rally teljes össztávja 1344 km körül alakul majd.

yaris_8.jpg

A Pirelli erre a futamra a lágy keverékű Scorpion KX WRC SB-t ajánlja elsőként, de opcióként most is elérhető lesz a kemény keverékű Scorpion KX WRC HB. A Rally1-es autók pilótáinak 28 db lágy gumi áll rendelkezésre és 8 db kemény keverékű. Ha úgy látják jónak, választhatnak 12 db kemény gumit, de akkor a lágy gumik száma néggyel csökkenni fog.

A Rally2-es autók pilótái a Scorpion K6B (lágy) és az új K4C (kemény) gumiból választhatnak, míg a Rally3-as versenyzőknek a K6A (lágy) és a K4A (kemény) gumik állnak rendelkezésükre.

previewlatvia-03.jpg

A versenyre mindössze 40 db nevezés érkezett. Köztük 10 darab Rally1-es autó mely négy darab Toyotát (Rovanpera, Ogier, Evans és Katsuta), három darab Hyundai-t (Neuville, Tanak, Lappi) és három darab Fordot (Fourmaux, Munster és a most már hibriddel menő Sesks) jelent. Mivel a verseny mindenkinek új lesz, nehéz a győztest megjósolni, de mivel Rovanpera korábban versenyzett a Lett bajnokságban neki talán áll a zászló. De jól teljesíthet Lappi is, akinek szintén van némi tapasztalata az itteni utakról és akkor ne feledkezzünk meg a helyi hősről, Martins Sesksről sem, aki immár egy teljes értékű, hibrid rendszerrel felszerelt Ford Pumával igyekszik majd bizonyítani. De ott van a mezőnyben Ogier és Tanak vagy Neuville és Evans vagy bárki, akinek jobban jön ki a lépés. Ismét a Rally2-es autók mezőnye a legnépesebb, szám szerint 24 darab Skoda Fabiával, Citroen C3-mal, Toyota Yaris-szal és Ford Fiestával vagy Hyundai i20-szal színesítve azt. Lesz még négy darab Rally3-as autó és két darab Rally4-es autó is szerencsét próbál.

A verseny ötletgazdája, Raimonds Strokšs, aki először 2013-ban szervezte meg nagy sikerrel a Lett Rallyt (melyet korábban Rally Liepāja-nak hívtak) és ami a kezdetekben téli verseny volt, de 2016-ban váltottak és egy murvás őszi futammá avanzsáltak. Ezzel egy teljesen új stílusú rallyvá váltak, de a szervezők és a versenyzők ügyesen alkalmazkodtak a hó- és jégmentes murvás utakhoz

Bár az évszak megváltozott, a nagysebességű szakaszok Nyugat-Lettországban továbbra is izgalomba hozták a versenyzőket és a rajongókat. Ennek az előremutató eseménynek a szervezői 2019-ben további változtatásokat hajtottak végre és a versenyt már májusban rendezték meg, valamint annak útvonalát kiterjesztették a Talsi régió népszerű szakaszaira.

Ezek után éveken át tartó sikerszéria következett az FIA rally Európa bajnokság részeként és most 2024-ben már a rally világbajnokság (WRC) egyik fordulójaként szerepelnek a versenynaptárban.

A verseny top 3 érdekessége:

  • A megnyitó ünnepség csütörtökön (július 18.) este a Biķernieki pályán Rigában, Lettország fővárosában. Itt lesz esély néhány autogram beszerzésére a versenyzőktől, mielőtt elindulnak a rallyn.
  • Szervizpark, közvetlenül a Balti-tenger mellett, Liepajában. A belépés minden néző számára ingyenes. Közelről lehet látni, ahogy a csapatok dolgoznak az autókon, vagy élőben lehet nyomon követni az eseményeket a nagy képernyőkön a speciálisan kialakított rajongói zónában.
  • Maga a verseny, az ismeretlen elem. A világbajnokság teljesen új eseményeként ez egy vadonatúj kihívás a legtöbb pilóta és navigátora számára.

A Szervizpark közvetlenül a Balti-tenger mellett található, Liepajában, annak északi hullámtörői közelében lesz kialakítva. A szervizpark az Atmodas körúton található, és összesen 70.000 négyzetméteren terül el.

Az otthon maradóknak marad a https://www.rally.tv/live_tv élő adása.

Szöveg: Tommy

Fotók: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, Pirelli, www.wrc.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr10018447861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (2) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (2) Lancia Corse (2) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (273) WRC2 (142) WRC3 (89) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása