Idén is Oliver Solberg nyerte a Svéd rally EB futamot
ERC

Egy héttel ezelőtt, június 13-15. között tartották a rally Európa bajnokság aktuális fordulóját a Royal Rally of Scandináviát, azaz a Skandináv rallyt, melyet Svédország és azon belül Karlstad városa látott vendégül.

A program csütörtök 11:00-kor kezdődött a szabadedzéssel és a kvalifikációval majd a shakedown-nal folytatódott, ezek mindegyike egy 4.43 km hosszú szakaszon kerültek lebonyolításra. A szabadedzésen és a kvalifikáción is Oliver Solberg bizonyult a leggyorsabbnak a Skoda Fabia rally2-essel. A shakedownon, ahol a kisebb kategóriák indultak a cseh Filip Kohn ért végig leggyorsabban a rally3-as Ford Fiestával.  

Ezek után este 20:05-kor a Bauhaus nevezetű 2.15 km hosszú szuperspeciállal – ami egyben az első mért gyorsasági is volt - megkezdődött az igazi bajvívás, ez már beleszámított a versenybe is. Itt Hayden Paddon (Hyundai i20), Mads Östberg (Citroen C3), Martins Sesks (Toyota Yaris), Simone Tempestini (Skoda Fabia) és Jon Armstrong (Ford Fiesta) sorrendben végzett az élmezőny. A hatodik helyen Eyvind Brynildsen végzett VW Poloval, ami azért néz ki jól, mert így az első hat helyezett hat különféle autóval versenyzett, nincs jelentősége, de legalább ilyen szempontból (is) színes volt a verseny.

olive.jpg

Az első igazi versenynap pénteken volt, ahol négy gyorsaságit kellett kétszer teljesítenie a párosoknak. Ezek voltak a Grönlund 10.18 km, a Bomdestad 11.74 km, a Colins 6.43 km (a híres Colin’s crest ugratóval) és a Gardsjö 12.09 km. Az első gyorsasági jó korán, 7:51-kor kezdődött, a mezőnynek reggel, délben és este is adtak szervizelési lehetőséget. A napi gyorsasági össztáv 83 km körül alakult.

A napi nyolc gyorsaságiból négyen Oliver Solberg bizonyult a leggyorsabbnak. Aki igazán tudta vele tartani a lépést az a regnáló bajnok, Hayden Paddon volt, őt követte még lőtávolon belül Mikko Heikkila. A nap végére az első öt autó 20 másodpercen belül volt, az nem sok, ott elég egy kis hiba és az elől lévő hátraesik, a hátrább álló pedig feljebb léphet. A pénteki versenynapot tehát az Oliver Solberg-Elliott Edmondson (Skoda Fabia) kettős zárta az élen. Második helyen volt a Hayden Paddon-John Kennard (Hyundai i20) páros, míg a harmadik helyen a finn Mikko Heikkila-Kristian Temonen (Toyota Yaris) duó állt. Őket követték, Mathieu Franceschiék és Martins Sesksék.

Szombaton ismét négy gyorsaságit kellett két körben teljesítenie a párosoknak. Ezek az Ölme 5.83 km, a Lungsund 20.20 km, az Angebackstorp 14.76 km és a Mölnbacka 13.19 km voltak. A második körben a Mölnbackát nevezték ki a külön pontokért is zajló power stage szakasz szerepére. A napi program ismét jó korán, 7:42-kor kezdődött. Reggel és napközben is volt szerviz lehetőség, a napi gyorsasági össztáv pedig majd 108 km-t tett ki, a két nap alatt közel 191 km-t mentek a versenyzők.

A második napon Oliver Solberg alaposan megerősítette vezető helyét, ugyanis az összes napi gyorsaságin ő bizonyult leggyorsabbnak. Mögötte egészen a power stage szakasz kezdetéig maradt a Hayden Paddon, Mikko Heikkila sorrend, de az utolsó szakaszon Paddon defektje miatt ők ketten helyet cseréltek. Paddont követte a sorban Frank Tore Larsen és Mads Östberg, valamint Martins Sesks és a többiek. A külön pontokért zajló power stage-en Oliver Solberg, Mikko Heikkila, Mads Östberg, Frank Tore Larsen és Mikolaj Marczyk sorrendben végzett az első öt, így ők kapták a plussz 5., 4., 3., 2. és 1. bajnoki pontot.

A tavalyi győzelem után a 2024-es Royal Rally of Scandináviát ismét megnyerte az Oliver Solberg-Elliott Edmondson (Skoda Fabia) kettős. Második végzett a Mikko Heikkila-Kristian Temonen (Toyota Yaris) duó, míg a harmadik helyen a Hayden Paddon-John Kennard (Hyundai i20) páros végzett.

heikkila.jpg

A nevezési listán és a versenyben is ott volt a 2003-as rally világbajnok és kétszeres rallykrossz világbajnok Petter Solberg aki a család VW Polo R5-jével tette magát próbára. Ő a sok év kihagyás után a 15. helyen végzett. Azt mondta remekül érezte magát ezeken az őrült tempójú gyorsaságikkal tűzdelt rallyn, jó móka volt, de a szívverése az egekben volt két napig. Elismerte, hogy ha versenybe akarna szállni a jelenlegi ERC élmezőny villámgyors és nála fiatalabb versenyzőivel, akkor arra jóval többet kéne készülnie.

Petter mellett rajthoz állt a többszörös rallykrossz világbajnok Johann Kristoffersson is egy VW Polo R5-tel. Ő úgy nyilatkozott, hogy ment volna még, mert elkapta a ritmust, de azt ő is elismerte, hogy az élmezőnyt nem lehet elkapni, sőt megalázóan sokat kapott tőlük. Köszönte minden szponzorának, de egyelőre úgy gondolja, hogy visszatér a rallykrossz világbajnokságra.

paddon_9.jpg

A mezőny egyetlen magyar párosa a Herczig Patrik - Varga Kristóf duó egy Peugeot 208 Rally4-gyel az ERC4 illetve az ERC junior mezőnyben egyaránt a 6. helyen végzett.

A következő FIA rally Európa bajnoki futam ismét egy tempós murvás rally lesz az Észt rally szerepében, július 5-7. között

Szöveg: Tommy

Fotó: https://www.fiaerc.com/

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6518433297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása