Johann Kristoffersson visszatér a „benzinmotoros” rallykrossz versenyzéshez!
Rallycross, WorldRX, WRX

A hatszoros rallykrossz világbajnok, svéd Johann Kristoffersson 2024-ben visszatér a belső égésű motorral hajtott és fenntartható üzemanyaggal működő rallykrossz autóhoz az FIA rallykrossz világbajnoki sorozatában. Erre azért van lehetősége, mert az idei évtől visszaengedik a belsőégésű motoros supercarokat az elektromos hajtásúak közé a világbajnoki sorozatban. (Ez is annak a jele, hogy az elektromos autó nem való mindenhová, amióta a rallykrossz VB-n bevezették azokat kb. a kutyát sem érdekelte a sorozat).

Johann Kristoffersson egyértelmű célja, hogy az idén megszerezze karrierje hetedik rallykrossz világbajnoki koronáját.

jkson.jpg

A hatszoros FIA rallykrossz világbajnok, Johan Kristoffersson új kihívás elé néz 2024-ben, amikor egy fenntartható üzemanyaggal működő, belső égésű („benzin”) motorral (tehát turbós, csörög, zörög, szuszog, lángol mint egy rendes versenyautó) hajtott Volkswagen Polo volánja mögött arra pályázik, hogy megszerezze pályafutása hetedik koronáját a sportágban.

Kristoffersson legutóbbi két bajnoki címét a kettős (murvás+aszfaltos) versenypálya burkolatú szakág nemzetközi csúcsán, elektromos energiával hajtott autókkal érte el, de a rallykrossz VB-n idén bevezetésre kerülő „Technológiák Csatája” kampánynak köszönhetően visszatér a belső égésű motorral hajtott versenyautóhoz. A Kristoffersson Motorsport egyúttal egy új támogatót is köszönthet maga mellett a svéd Aurobay cégen keresztül, a HORSE Powertrain személyében.

A KMS - HORSE Powertrain névre keresztelt csapat két darab VW Polo KMS 601 RX-et küld Kristofferssonnak és Ole Christian Veibynek, utóbbi a harmadik egymást követő évben segíti a KMS csapatát a bajnoki cím elnyerésében. A csapatot továbbra is támogatják a korábbi bajnoki partnerek, a Volkswagen, a Red Bull és a Bauhaus is.

A fenntartható üzemanyaggal működő „hot hatch”-eket – amelyeket házon belül fejlesztettek ki a tél folyamán a KMS csapat Arvikai műhelyében – Tommy Kristoffersson csapatfőnök úgy jellemezte, mint a legjobb rallykrossz autókat, amelyeket csapata valaha épített. Ezt a meggyőződését támasztja alá, hogy az idén a svédországi Tierpnél megrendezett RallyX szezon nyitón Kristoffersson és Veiby mindkét napon megsemmisítő 1-2. helyen végzett. Azt azért a csapatfőnök is elismeri, hogy a VB-n nem lesz egyszerű ezt megismételniük, sőt kevés esély van erre.

„Nehéz lesz felvenni a versenyt az elektromos autókkal az újonnan épített gépeinkkel, de az Aurobay álompartner számunkra, nem csak szponzorként, hanem technikai szempontból is” – mondta Kristoffersson Jnr. „Igazán szórakoztató lesz hosszú távú struktúrával dolgozni és ennek megfelelően tervezni. Ez egy izgalmas projekt, amiben sok a tipikus KMS szellemiség.”

„Irányt váltunk és egy másik irányba haladunk, ami megnehezíti annak megjóslását, hogyan fogunk szerepelni a versenytársakkal szemben” – mondta Veiby, aki 2024-ben első WRX győzelméért fog hajtani. „Sok bonyolult elem van egy új autón, amit tesztelni kell, de nagyon izgalmas lesz egy ilyen nagy és támogató partnerrel együtt dolgozni.”

jkson_veiby.jpg

Kristoffersson Snr. – aki a KMS-t a 2022-es és 2023-as csapatbajnoki címeihez segítette a World RX-ben – hasonló lelkesedéssel nyilatkozott az új partneri együttműködésről, amely szerinte segíthet a névadóról elnevezett csapat új szintre emelésében mind a pályán, mind azon kívül.

„Az Aurobay a legjobb partner, akire gondolhatunk” – lelkendezett a többszörös svéd rallycross bajnok. „Ez egy mindenki számára előnyös helyzet – óriási hasznot húzunk majd egymásból. Mindkettőnknek rendkívül tehetséges mérnökökből álló, nagy stábja van, ami azt jelenti, hogy képesek leszünk személyes tapasztalatot cserélni.”

„A Volkswagen csoportban, ahol sokat tanultam, mindig is az volt a mottó, hogy minden motorsportnak végső soron a fogyasztó hasznára kell válnia. Semmi sem viszi olyan hatékonyan előre a fejlesztést, mint a versenysport és ezzel a projekttel részt vehetünk a holnap motorjainak fejlesztésében. Nagyon inspiráló látni azt a rendkívüli vágyat és szenvedélyt, amely a HORSE Powertrainben és az Aurobayben ott van. Ez egy megoldás orientált munkakörnyezet. Célunk egy hosszú távú, legalább öt éven át tartó együttműködés, amely nyugalmat ad arra, hogy hosszú előrelátással fejleszthessük autóinkat. Reméljük, hogy hozzájárulhatunk ahhoz is, hogy partnerünk sokféle autómárka motorgyártójaként kézenfekvő alternatívává váljon. A sport oldaláról a „Technológiák csatája” egy fantasztikus koncepció, amely egyedülálló a rallykrosszban. Ez egy rendkívül nagy kihívás, de egyben érdekes is. Van egy vadonatúj autónk, egy vadonatúj partnerünk és nagyon rövid időnk van, hogy ez megfeleljen az elektromos autók elleni versenyben.

jkson_2jpg.jpg

„Bár az elmúlt néhány évben nyertünk a World RX-ben, alázatosnak kell lennünk és be kell látnunk, hogy nagyon sokba fog kerülni, hogy újra megküzdjünk a címért, de mindig is arra törekedtünk, hogy vonzó csapat lehessünk valakinek, egy fejlesztő partner számára és most itt vagyunk és ez hihetetlen elégedettséggel tölt el.”

A több mint 100 éves, folyamatos innovációval büszkélkedő Aurobay világszínvonalú, következő generációs hajtáslánc-megoldásokat fejleszt, tervez és gyárt, míg a HORSE Powertrain Limited a hibrid és a belső égésű hajtáslánc alkatrészek és rendszerek globális vezető vállalata, három kontinensen 19.000 fő alkalmazottal. Világszerte együttműködik az autóipari beszállítókkal, hogy gyorsabban tudjanak áttérni a tisztább mobilitásra.

„A versenyzéssel és a teljesítménnyel kapcsolatos víziónk, hogy megmutathassuk a világnak, hogy a készen kapható kétliteres motorjainkat sokkal magasabb teljesítményszintre lehet hangolni annak érdekében, hogy a motorsportban is nagyszerű eredményeket érjünk el” – mondta Michael Fleiss, az Aurobay Sweden vezérigazgatója. .

„A FIA Rallycross Világbajnokság egy fantasztikus platform a HORSE Powertrain számára, hogy megmutassa mit tud egy belsőégésű motor, ha alternatív üzemanyagokkal üzemeltetik” – erősítette meg Matias Giannini, a HORSE Powertrain Limited vezérigazgatója. "Bármilyen alkalomra hatékony, könnyű és moduláris megoldásokat tudunk nyújtani."

A 2024-es rallykrossz világbajnokság hazai pályán indul a KMS - HORSE Powertrain számára, július 6-7-én Höljesben a legendás „Varázslatos hétvégéén”.

De ne feledjük, hogy azt követően, július 27-28-án Nyirádra látogat a rallykrossz világbajnokság!

Szöveg: Tommy és https://www.fiaworldrallycross.com/

Fotók: https://www.fiaworldrallycross.com/

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3918428023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása