Andreas Mikkelsen 2024-ben visszatér a Hyundai-hoz!
WRC, Rally1

A Hyundai Motorsport a mai napon bejelentette a végleges, 2024-es rally világbajnoki csapatfelállását. E szerint a norvég Andreas Mikkelsen négy év után visszatér az alzenau-i csapathoz, hogy újra az aktuális csúcsgéppel versenyezhessen, ami jelenleg a Hyundai i20 N Rally1 hybrid.  

i20_5.jpg

A 34 éves és háromszoros rally világbajnoki futamgyőztes Mikkelsen 2017-2019 között versenyzett a Hyundai i20 WRC-vel, de az azt megelőző négy évnyi és sikeres VW Polo WRC-s korszak után a Hyundainál nem jöttek a sikerek és megváltak tőle. Utána egy Citroen C3 WRC-vel tesztelt a Pirellinek majd Skoda Fabia R5-ös (Rally2) évek jöttek mely során 2021-ben megnyerte a rally EB-t, az ERC-t és a WRC2-t is a rally VB keretein belül. Ez utóbbit az idén megismételte. A következő szezonban a Rally1-es autóval való versenyzés mellett Mikkelsen a Hyundai Motorsport Rally2 autóprogramjának fejlesztésében is szerepet fog vállalni. A Hyundaihoz való visszatérése során Andreas Mikkelsen újra együtt dolgozhat a francia csúcs mérnökkel, Francois-Xavier Demainson-nal akivel a Volkswagenes időkben dolgozott együtt és akinek annak idején jelentős szerepe volt a Volkswagen világbajnoki címeinek megnyerésében. Mikkelsen navigátora jövőre is Torstein Eriksen lesz.

mikkelsen_6.jpg

A csapat ötödik versenyzője marad a szintén háromszoros rallyvilágbajnoki futamgyőztes és idén 40 éves spanyol Dani Sordo, aki 2014 óta immár a 11. szezonját kezdi meg a Hyundai Motorsportnál. Navigátora Candido Carrera marad. 

sordo_2jpg.jpg

Mikkelsen és Sordo a korábban már megismert Lappival fog osztozni a hármas számú autón. A tervek szerint Mikkelsen főleg az aszfaltos rallykon kap szerepet, Sordo a durvább minőségű murvás versenyeken míg Lappié lesznek a havas és tempós, főleg északi, skandináv futamok. Ennek a három versenyzőnek az lesz a fő feladata, hogy a Hyundai Motorsport két teljes munkaidős versenyzőjét, a belga Thierry Neuville-t és az észt Ott Tanakot támogassa majd és, hogy aktív szerepet vállaljanak a csapatbajnoki cím megszerzésében. Sordonak és Mikkelsennek van már ebben tapasztalata mert a 2019-es csapat világbajnoki cím megszerzésekor is együtt dolgoztak már. 

Cyril Abiteboul, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke így nyilatkozott: „Örömmel jelentjük be a rendkívül tapasztalt és tehetséges 2024-es WRC legénységünk utolsó tagjait. Dani az elmúlt tíz évben óriási mértékben járult hozzá a csapat sikereihez mind a gyorsaságikon, mind a gyárban ezért nagyon örülünk, hogy a következő szezonban is nálunk folytatja. Szintén izgalmas látni, hogy Andreas visszatér a csapatunkba, hiszen sikereket és rengeteg tapasztalatot hoz magával, ami a Rally1-ben és a Rally2-ben egyaránt hasznunkra válik. Kicsit eltérő specialitásaiknak és hatalmas tapasztalatuknak köszönhetően Esapekka, Dani és Andreas kombinációja jó lehetőséget ad arra, hogy minden versenyre a legjobb csapatot állítsuk össze ahhoz, hogy Thierry és Ott mellett harcolhassanak a legjobb helyezésekért.”

Szöveg: Tommy és Hyundai Motorsport

Fotók: Hyundai Motorsport

 

 

    

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7218275311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (2) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (2) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) Japán rally (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (2) Lancia Corse (2) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally Japan (1) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (274) WRC2 (143) WRC3 (90) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása