Jari-Matti Latvala visszatér a rallyvilágbajnokságra!
WRC

Az egykoron több éven át a Ford, a Volkswagen és a Toyota gyári rally csapatainak színeiben versenyző finn Jari-Matti Latvala idén augusztus 3-6. között újra versenyautóba ül, ráadásul nem akárhol hanem a Finn rallyn, és nem akármiben hanem egy Toyota Yaris Rally1 Hybrid-ben!

JML, ahogy sokan ismerik, 209 VB futam rajtjával és 18 futam győzelmével, megannyi egyéb dobogós helyezésével az FIA rally világbajnokság történetének egyik legtapasztaltabb pilótája, viszont 2020 februárja óta nem versenyzett a sportág legmagasabb szintjén. Az utolsó komplett év amikor gyári versenyzőként szerepelt az 2019 volt, utána mint versenyző nem hosszabbított vele a Toyota, viszont 2020. decemberében kinevezték a Toyota Gazoo Racing csapatfőnökévé.

030723_rb_latvala2_7016a_frz_1400x788.jpg

Azonban Akio Toyoda, a Toyota igazgatótanácsának autósport őrült elnökének bátorítására a 38 éves JML idén augusztusban leporolja a tűzálló versenyző kesztyűjét, hogy a hónap első hétvégéjén egy Toyota GR Yaris Rally1-es autóban újra próbára tegye magát otthona rally VB futamán, a Secto Rally Finland-on, a világ egyik leggyorsabb rally versenyén! Pályafutása során Latvala háromszor is meg tudta nyerni ezt a versenyt, ez nyomós érv volt amellett, hogy Toyoda san áldását adja Latvala versenyzésére.

„Nos, a történet azt hiszem a 2022-es szezon vége után kezdődött, amikor Japánban voltam és „Morizóval” (Akio Toyoda), az elnökünkkel beszélgettem” – árulta el Latvala. „Elmondtam neki, hogy volt egy álmom, miszerint versenyezni szeretnék egy Rally1-es autóval mert az elmúlt 20 évben az összes World Rally Car generációval versenyeztem így láttam, éreztem ezeknek az autóknak a fejlődését, de nincs verseny tapasztalatom a Rally1-es autóról és szeretnék tapasztalatot szerezni még 40 éves korom előtt. Morizo azt mondta: „Igen, meg kell ezt tennünk, csináljuk meg!” De abban nem egyeztünk meg, hogy mikor tesszük ezt meg. Aztán erre a szezonra a negyedik autónk bérelhetővé vált és hirtelen, már az év elején Akio azt mondta: „Hmm, az idén meg tudjuk ezt csinálni, csináljuk meg idén!” Aztán azt is mondta, „Jön a Finn Rally és arra gondoltunk, hogy ez egy jó ötlet lehet. Így ebben állapodtunk meg.”

A Finn rallyn Toyoda elnök Úr veszi át a gyeplőt a csapatfőnöki pozícióban, míg Latvala 100%-ban a versenyzési feladataira koncentrálhat. A Rally1-es bemutatkozással kapcsolatos elvárásokról érdeklődve a finn versenyző elismerte, hogy az élvezet lesz a fő prioritás. „Az a célom, hogy minden szakasz után mosolyogjak – mondta Latvala – és ha valahol az első öt és a legjobb 10 között vagyunk akkor nagyon boldog leszek.”

„Csupán egy tesztnapunk lesz a verseny előtt mielőtt elrajtolunk. Nem olyan egyszerű ám egyetlen tesztnap után beülni egy Raly1-es autóba és helytállni vele. Ez a lehetőség mindenesetre az élményről és annak élvezetéről fog szólni, nem fogok újra versenyzői karriert építeni. Azzal a gondolkodásmóddal kell versenyeznünk, hogy élvezzük ezt és ezt az élményt megoszthassuk másokkal is, a rally iránti szenvedélyt és a nagyszerű érzelmeket. Ezért ha azt mondom, hogy valahol az első öt és a legjobb 10 között leszünk, akkor valóban elértük a célunkat.”

030723_tgr_latvala1_1848a_f_1400x788.jpg

A „Finn Nagydíjnak” nevezett Secto Rally Finland új gyorsasági szakaszokat kínál 2023-ra miközben továbbra is hű marad annak gazdag történelméhez és nagy múltú hagyományaihoz. Az útvonal több mint fele megváltozott 2022 óta és a megtett kilométerek 27 százaléka teljesen új lesz az idei versenyen. Összesen 320,56 versenykilométer és 22 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.

Szöveg: Tommy és www.wrc.com

Fotók: www.wrc.com

Videó: Dirfish youtube

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr8818160034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása