Jari-Matti Latvala visszatér a rallyvilágbajnokságra!
WRC

Az egykoron több éven át a Ford, a Volkswagen és a Toyota gyári rally csapatainak színeiben versenyző finn Jari-Matti Latvala idén augusztus 3-6. között újra versenyautóba ül, ráadásul nem akárhol hanem a Finn rallyn, és nem akármiben hanem egy Toyota Yaris Rally1 Hybrid-ben!

JML, ahogy sokan ismerik, 209 VB futam rajtjával és 18 futam győzelmével, megannyi egyéb dobogós helyezésével az FIA rally világbajnokság történetének egyik legtapasztaltabb pilótája, viszont 2020 februárja óta nem versenyzett a sportág legmagasabb szintjén. Az utolsó komplett év amikor gyári versenyzőként szerepelt az 2019 volt, utána mint versenyző nem hosszabbított vele a Toyota, viszont 2020. decemberében kinevezték a Toyota Gazoo Racing csapatfőnökévé.

030723_rb_latvala2_7016a_frz_1400x788.jpg

Azonban Akio Toyoda, a Toyota igazgatótanácsának autósport őrült elnökének bátorítására a 38 éves JML idén augusztusban leporolja a tűzálló versenyző kesztyűjét, hogy a hónap első hétvégéjén egy Toyota GR Yaris Rally1-es autóban újra próbára tegye magát otthona rally VB futamán, a Secto Rally Finland-on, a világ egyik leggyorsabb rally versenyén! Pályafutása során Latvala háromszor is meg tudta nyerni ezt a versenyt, ez nyomós érv volt amellett, hogy Toyoda san áldását adja Latvala versenyzésére.

„Nos, a történet azt hiszem a 2022-es szezon vége után kezdődött, amikor Japánban voltam és „Morizóval” (Akio Toyoda), az elnökünkkel beszélgettem” – árulta el Latvala. „Elmondtam neki, hogy volt egy álmom, miszerint versenyezni szeretnék egy Rally1-es autóval mert az elmúlt 20 évben az összes World Rally Car generációval versenyeztem így láttam, éreztem ezeknek az autóknak a fejlődését, de nincs verseny tapasztalatom a Rally1-es autóról és szeretnék tapasztalatot szerezni még 40 éves korom előtt. Morizo azt mondta: „Igen, meg kell ezt tennünk, csináljuk meg!” De abban nem egyeztünk meg, hogy mikor tesszük ezt meg. Aztán erre a szezonra a negyedik autónk bérelhetővé vált és hirtelen, már az év elején Akio azt mondta: „Hmm, az idén meg tudjuk ezt csinálni, csináljuk meg idén!” Aztán azt is mondta, „Jön a Finn Rally és arra gondoltunk, hogy ez egy jó ötlet lehet. Így ebben állapodtunk meg.”

A Finn rallyn Toyoda elnök Úr veszi át a gyeplőt a csapatfőnöki pozícióban, míg Latvala 100%-ban a versenyzési feladataira koncentrálhat. A Rally1-es bemutatkozással kapcsolatos elvárásokról érdeklődve a finn versenyző elismerte, hogy az élvezet lesz a fő prioritás. „Az a célom, hogy minden szakasz után mosolyogjak – mondta Latvala – és ha valahol az első öt és a legjobb 10 között vagyunk akkor nagyon boldog leszek.”

„Csupán egy tesztnapunk lesz a verseny előtt mielőtt elrajtolunk. Nem olyan egyszerű ám egyetlen tesztnap után beülni egy Raly1-es autóba és helytállni vele. Ez a lehetőség mindenesetre az élményről és annak élvezetéről fog szólni, nem fogok újra versenyzői karriert építeni. Azzal a gondolkodásmóddal kell versenyeznünk, hogy élvezzük ezt és ezt az élményt megoszthassuk másokkal is, a rally iránti szenvedélyt és a nagyszerű érzelmeket. Ezért ha azt mondom, hogy valahol az első öt és a legjobb 10 között leszünk, akkor valóban elértük a célunkat.”

030723_tgr_latvala1_1848a_f_1400x788.jpg

A „Finn Nagydíjnak” nevezett Secto Rally Finland új gyorsasági szakaszokat kínál 2023-ra miközben továbbra is hű marad annak gazdag történelméhez és nagy múltú hagyományaihoz. Az útvonal több mint fele megváltozott 2022 óta és a megtett kilométerek 27 százaléka teljesen új lesz az idei versenyen. Összesen 320,56 versenykilométer és 22 gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.

Szöveg: Tommy és www.wrc.com

Fotók: www.wrc.com

Videó: Dirfish youtube

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6718160034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (1) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (1) Lancia Corse (1) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (271) WRC2 (140) WRC3 (88) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása