Bemutatták a Hyundai Motorsport WRC2 csapatát
WRC, WRC2

A Hyundai Motorsport 2023-ban is résztvesz a rally világbajnokság WRC2-es bajnokságában. A két Hyundai i20 N Rally2 autót a 2C Competition csapat üzemelteti majd.

Egyik versenyzőjük a korábban WRC autókkal is versenyző Teemu Suninen lesz, a másik pilóta pedig Fabrizio Zaldivar. 2022-ben már mindketten a Hyundai Motorsport N színeiben versenyeztek a WRC2-ben és most az egy év tapasztalatára építkezve és abban bízva térnek vissza.

196c264b-8e3b-03a3-554a-e5ee711fe49d.jpg

A stabil legénység jó lehetőséget kínál a Hyundai i20 N Rally2 teljes potenciáljának bemutatására. Ezzel együtt a WRC2-es bajnokság megnyerése idén talán nehezebb lesz mint eddig valaha, iszonyatosan sűrű lesz a mezőny, komoly csaták várhatóak mely nagy kihívás elé állítja az összes itt versenyző alakulatot.  Miután 2022-ben a Hyundai pilóták együttesen mindössze két ponttal maradtak le a csapatbajnoki címtől az alakulat Suninen és Zaldivar autóval kapcsolatos tapasztalatára és tudására kíván építeni annak érdekében, hogy az egész szezonban következetesen harcolhassanak a bajnoki címekért. A páros első futama a február 9-12. közötti Svéd rally lesz. Ezt követően a Horvát rallyn, a Portugál rallyn, a Szardínia rallyn, az Észt rallyn, a Finn rallyn és a Chile rallyn fognak még bizonyítani.

Teemu Suninen a tavalyi Spanyol rallyn aratott győzelmével bizonyította a Hyundai i20 N Rally2 győztes képességeit és további két dobogós helyezést szerzett Észtországban illetve Japánban. A 2022-ben szerzett tapasztalata felbecsülhetetlen értékűnek bizonyult az autó szezon közbeni fejlesztése során. A finn pilóta mellé ismét csatlakozik honfitársa Mikko Markkula.

ts_2.jpg

Fabrizio Zalvidar első szezonja a WRC2-ben jól sikerültnek mondható, meredeken felfelé ívelő tanulási görbét mutatott. A paraguayi pilóta ígéretesnek és fejlődőképesnek mutatkozott a 2022-es versenyek során. Négy helyen végzett a legjobb tíz között és két szakaszgyőzelmet ért el. Zaldivar igyekszik folytatni a fejlődést olasz navigátorával Marcelo Der Ohannesiannal együtt.

fz.jpg

A Hyundai i20 N Rally2 főbb műszaki adatai,

Motor

 

Típus:

1.6 literes, közvetlen benzinbefecskendezésű, turbó feltöltéses

Turbószűkítő:

32mm*

Max teljesítmény:

290 lóeró / 5,000rpm

Max forgatónyomaték:

420 Nm / 4,000rpm

 

Erőátvitel

 

Típus:

Állandó négykerék meghajtású

Váltó:

Szekvenciális, öt sebességes + hátrameneti fokozat

Differenciálművek:

Elől – hátul mechanikus

Kuplung:

Két tárcsás kerámia-fém keverékű

 

Utastér

 

Ülések:

OMP FIA 8862 homológ versenyülések

Biztonsági övek:

OMP hat pontos, HANS kompatibilis

Műszerfali kijelző:

Kompakt konfigurálható pilóta LCD kijelző

 

Fékek - futóművek

 

Elől - hátul:

MacPherson típusú, három irányban állítható lengéscsillapítókkal

Kormányzás:

Hidraulikus rásegítésű rack and pinion rendszerű

Fékek:

Belső hűtésű tárcsafékek, murván 300 mm míg aszfalton 355 mm átmérőben, mindenhol négy dugattyús féknyereggel

Kézifék:

Hidraulikus működésű

Kerekek:

8x18 colos aszfalton míg 7x15 colos murván és havon

 

Karosszéria

 

Felépítés:

FIA – által elfogadott megerősített acél karosszéri a Hyundai Motorsport által tervezett, hegesztéssel kivitelezett bukócsővel szerelve

Hossz:

4040 mm

Tengelytáv:

2560 mm

Szélesség:

1820 mm

Nyomtáv:

1810 mm

Üzemanyagtank:

80 literes

Súly:

1,230 kg minimum – 1,390 kg a két versenyzővel

 

Szöveg: Tommy és Hyundai Motorsport

Fotók: Hyundai Motorsport

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr818027498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása