A Hyundai Motorsport 2023-ban is résztvesz a rally világbajnokság WRC2-es bajnokságában. A két Hyundai i20 N Rally2 autót a 2C Competition csapat üzemelteti majd.
Egyik versenyzőjük a korábban WRC autókkal is versenyző Teemu Suninen lesz, a másik pilóta pedig Fabrizio Zaldivar. 2022-ben már mindketten a Hyundai Motorsport N színeiben versenyeztek a WRC2-ben és most az egy év tapasztalatára építkezve és abban bízva térnek vissza.
A stabil legénység jó lehetőséget kínál a Hyundai i20 N Rally2 teljes potenciáljának bemutatására. Ezzel együtt a WRC2-es bajnokság megnyerése idén talán nehezebb lesz mint eddig valaha, iszonyatosan sűrű lesz a mezőny, komoly csaták várhatóak mely nagy kihívás elé állítja az összes itt versenyző alakulatot. Miután 2022-ben a Hyundai pilóták együttesen mindössze két ponttal maradtak le a csapatbajnoki címtől az alakulat Suninen és Zaldivar autóval kapcsolatos tapasztalatára és tudására kíván építeni annak érdekében, hogy az egész szezonban következetesen harcolhassanak a bajnoki címekért. A páros első futama a február 9-12. közötti Svéd rally lesz. Ezt követően a Horvát rallyn, a Portugál rallyn, a Szardínia rallyn, az Észt rallyn, a Finn rallyn és a Chile rallyn fognak még bizonyítani.
Teemu Suninen a tavalyi Spanyol rallyn aratott győzelmével bizonyította a Hyundai i20 N Rally2 győztes képességeit és további két dobogós helyezést szerzett Észtországban illetve Japánban. A 2022-ben szerzett tapasztalata felbecsülhetetlen értékűnek bizonyult az autó szezon közbeni fejlesztése során. A finn pilóta mellé ismét csatlakozik honfitársa Mikko Markkula.
Fabrizio Zalvidar első szezonja a WRC2-ben jól sikerültnek mondható, meredeken felfelé ívelő tanulási görbét mutatott. A paraguayi pilóta ígéretesnek és fejlődőképesnek mutatkozott a 2022-es versenyek során. Négy helyen végzett a legjobb tíz között és két szakaszgyőzelmet ért el. Zaldivar igyekszik folytatni a fejlődést olasz navigátorával Marcelo Der Ohannesiannal együtt.
A Hyundai i20 N Rally2 főbb műszaki adatai,
Motor |
|
Típus: |
1.6 literes, közvetlen benzinbefecskendezésű, turbó feltöltéses |
Turbószűkítő: |
32mm* |
Max teljesítmény: |
290 lóeró / 5,000rpm |
Max forgatónyomaték: |
420 Nm / 4,000rpm |
Erőátvitel |
|
Típus: |
Állandó négykerék meghajtású |
Váltó: |
Szekvenciális, öt sebességes + hátrameneti fokozat |
Differenciálművek: |
Elől – hátul mechanikus |
Kuplung: |
Két tárcsás kerámia-fém keverékű |
Utastér |
|
Ülések: |
OMP FIA 8862 homológ versenyülések |
Biztonsági övek: |
OMP hat pontos, HANS kompatibilis |
Műszerfali kijelző: |
Kompakt konfigurálható pilóta LCD kijelző |
Fékek - futóművek |
|
Elől - hátul: |
MacPherson típusú, három irányban állítható lengéscsillapítókkal |
Kormányzás: |
Hidraulikus rásegítésű rack and pinion rendszerű |
Fékek: |
Belső hűtésű tárcsafékek, murván 300 mm míg aszfalton 355 mm átmérőben, mindenhol négy dugattyús féknyereggel |
Kézifék: |
Hidraulikus működésű |
Kerekek: |
8x18 colos aszfalton míg 7x15 colos murván és havon |
Karosszéria |
|
Felépítés: |
FIA – által elfogadott megerősített acél karosszéri a Hyundai Motorsport által tervezett, hegesztéssel kivitelezett bukócsővel szerelve |
Hossz: |
4040 mm |
Tengelytáv: |
2560 mm |
Szélesség: |
1820 mm |
Nyomtáv: |
1810 mm |
Üzemanyagtank: |
80 literes |
Súly: |
1,230 kg minimum – 1,390 kg a két versenyzővel |
Szöveg: Tommy és Hyundai Motorsport
Fotók: Hyundai Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.