Ott Tanak visszatér az M-Sport Ford csapatához
WRC

Tegnap hivatalossá vált az ami hetek óta pletyka téma a rally világbajnoksággal kapcsolatban mégpedig, hogy 2019 rally világbajnoka az észt Ott Tanak miután a szerződésének lejárta előtt egy évvel elhagyta a Hyundai Motorsport-ot leszerződött a brit M-Sport Ford csapatához. Ezzel ő lett a kék oválosok első számú versenyzője akinek a csapattal együtt egy célja van, hogy megnyerjék a 2023-as rally világbajnokságot. Ami nyilván nem lesz egyszerű feladat hiszen a Toyotánál és a Hyundai-nál is ugyanez a cél, de az biztosnak tűnik, hogy Tanak személyében végre egy ütő- és versenyképes versenyzőt igazolt le az M-Sport. 

ott_tanak.jpg

A Ford Puma Hybrid Rally1 nem rossz autó, ezt tavaly Sebastien Loeb bebizonyította amikor megnyerte a Monte-Carlo rallyt és ahol Craig Breen harmadik helyezett lett, de mivel Loeb nem ment teljes évadot és Breen-nek is katasztrófálisan alakult a szezonja az autó nem tudott sokkal többet bizonyítani. Breen-nek ugyan voltak jó megvillanásai, dobogós helyezései, de legyünk őszinték az M-Sport 2022-es versenyzőire leginkább a bénázás volt jellemző. Ennek vethet véget Ott Tanak és még nem tudni ki lesz a többi versenyzőjük 2023-ban. A pénzeszsák Gus Greensmith maradása biztosnak tűnhet valamint Pierre-Louis Loubet is, bár ő többször hangoztatta, hogy 2023-ban nem tervez teljes rally VB szezont teljesíteni. Egy biztos, a 2023-as szezonnyitó Monte-Carlo Rallyra december 16-án péntekig lehet nevezni. Addig és akkor ki fog derülni kik mennek még az M-Sport Ford színeiben Ford Pumákkal. 

Tanak a múlt hétvégén észak Angliában már tesztelte is a Ford Pumát. Az M-Sport-tal egyelőre egy évre szerződtek le navigátorával Martin Jarveoja-val. Egy, a tárgyalásokhoz közel álló forrás a DirtFishnek azt mondta: „Kijelenthető, hogy a beszélgetés hosszabb ideig tartott mint amikor Ott Tanak először csatlakozott az M-Sporthoz, de ez az üzlet mindkét fél számára hasznos lesz." Óriási az izgalom az M-Sport-nál; "Tänakra mindig is úgy tekintettek mint a sajátjukra és ez a mostani üzlet a tékozló fiú visszatérése a rallysportban.” Ezzel Ott Tanak lesz az M-Sport Ford első számú versenyzője aki átveszi Craig Breen megüresedett Ford Pumáját. Annak a Craig Breen-nek aki pont az M-Sport-tól ment el (vissza) a Hyundai Motorsport-hoz.  

m_sport.jpg

Öt évvel ezelőtt amikor Tanak a Toyota kedvéért elhagyta az M-Sport-ot Malcolm Wilson M-Sport vezér azt mondta, "vissza fog térni". És most már mindenki tudja, hogy Wilson-nak jó megérzése volt, Tanak visszatért hozzájuk. Tänak így nyilatkozott a DirtFish-nek: „Olyan helyen akartam lenni, ahol arra koncentrálhatok, hogy mindent tőlünk telhetőt megtegyek, hogy a világbajnoki címért küzdhessek. És határozottan ez volt az egyik oka annak, hogy az M-Sporthoz szerződtem – és a célom nyilvánvalóan a pilóták bajnoksága. „Tudom mire képes és mekkora ereje van az M-Sportnak és úgy tűnik, hogy a Ford Puma nagyon erős a kezdetektől fogva, ez egy olyan alapot ad a versenyzéshez amire lehet építeni. És az M-Sport mögött ott van a Ford cég is, aki nagyon szeretné bebizonyítani, hogy képes jól szerepelni a raliban, úgyhogy azt mondom, a Forddal és az M-Sporttal együtt van esély arra, hogy újra valami nagyszerűt alkossunk.” Méghozzá azt, hogy 2019 után az M-Sport Ford csapatával is megnyerje a rally világbajnokságot. 

Szöveg: Tommy és Dirtfish

Fotók: M-Sport, Ott Tanak facebook

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7317997354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (2) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (2) Lancia Corse (2) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (273) WRC2 (142) WRC3 (89) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása