Mads Östberg nyerte a Rally Hungary 2021-et
ERC

Az elmúlt hétvégén, október 22-24. között zajlott a III. Rally Hungary, rally Európa bajnoki futam melynek része volt az országos rally bajnokság idei utolsó fordulója a IV. Nyíregyháza rally is.

unnamed_30.jpg

A program péntek kora délután a Nyíregyháza közeli Napkor település mellett kezdődött a szabadedzéssel, kvalifikációs futammal és a shakedown-nal. 2020-ban a vírus járvány miatt ez a program elmaradt, most volt ismét, jó idő volt, szép idő volt, gyorsan mentek az autók.  Utána Nyíregyházán az első 15 versenyző kiválasztotta a szombati rajt pozicíóját majd a rajtceremónia utána mindenki elkocsizott a Rabócsiringre, hogy ott kezdetét vegye az igazi verseny és a rally első gyorsaságijaként teljesítsék az ott kijelölt pályát. Ezt Nikolay Gryazin nyerte meg a VW Polo Gti R5-tel.

Szombaton a Zemplénben folytatódott a versengés mindössze három gyorsasági szakasszal melyeket kétszer kell teljesíteniük a párosoknak. A napi versenytáv bő 103 km-t tett ki. A napi első gyorsasági majd félóra csúszással indult, állítólag a sportbírói rádió összeköttetés hiánya/hibája miatt. Még le sem ment az egész ERC mezőny ezen a gyorsaságin mikor is az egyik Renault Clio lesodródott az útról a fák közé és kigyulladt. Az autótűz pedig meggyújtotta az erdőt. Szerencsére a versenyzőpáros ki tudott szállni az autóból, nem lett semmi bajuk, de elment az idő a tűzoltással. A napi harmadik gyorson Mádon pedig a rengeteg nézővel volt baja az FIA biztonsági delegáltjainak ezért itt is lett egy kis csúszás. Összességében nem volt sok, mert a napi utsó gyors kb. 35-45 perc késéssel rajtolt el, inkább az volt a baj, hogy szétesett a mezőny és nem jöttek folyamatosan az autók. Egyébként jó verseny volt egész nap, klassz napos idő volt bár elég hűvösre fordult a hőmérséklet. Gryazin-t nem lehetett megállítani, majd fél perccel nyerte a napot. Mögötte Herczig Norberték következtek, akik még a bajnokság dobogójára is esélyesek voltak. A harmadik helyen a magyar bajnokságban is érdekelt Mads Östberg-ék jöttek a Citroen C3 Rally2-vel.

Vasárnap két rendes gyorsasági várt a mezőnyre melyeket háromszor kellett teljesíteniük illetve a napi harmadik gyorsasági szakasz a Nyíregyháza belvárosában tartandó nézőszórakoztató bohóckodás volt. A napi versenytáv majd 79 km-t tett ki. A napi első gyorson sajnos Herczig hibázott és egy jobb kanyart elvétve alaposan odaverte a Skoda Fabia Rally2 versenyautójukat. Laikusként szemlélve az autónak nem lett igazán nagy baja, de a versenyzőpárost kivizsgálásra elvitte a mentő. A baleset után volt egy kis káosz, mert a vezető sportbíró utasítása nélkül beküldték a szakasz közepén várakozó mentőt és a rescue autót, a rajtban erről mit sem tudva elrajtoltatták a következő három versenyautót. Nem volt veszélytelen az a negyedóra, szerencsére senkinek nem esett baja. Miután kijött a mentő és a rescue autó tovább folytatódott a versengés. Gryazin vigyázva előnyére, de nem lazsálva bő 40 másodperc előnnyel megnyerte a 3. Rally Hungary-t, legalábbis a pezsgőt ő locsolta el. Majd este jött számára a hidegzuhany, hogy mivel mint soron következő versenyző nem állt meg Herczigék baleseténél 15 perc időbüntetéssel sújtotta a versenyirányítás így végül a 24. helyen végzett. A versenyt így a Mads Östberg - Torstein Eriksen kettős húzta be, második helyen végzett a lengyel Mikolaj Marczyk – Szimon Gospodarczyk páros. A dobogó legalsó fokára a magyar Hadik András – Kertész Krisztián kettős állhatott fel, akik ezzel az eredménnyel megnyerték a 4. Nyíregyháza rallyt is valamint az Országos Rally Bajnokság aranyérme is hozzájuk került.

03-andras-hadik-1-scaled.jpg

Az egy héttel korábban a rally világbajnokság WRC2-es kategóriáját megnyerő norvég Andreas Mikkelsen pedig a várakozásoknak megfelelően épp a Rally Hungary céljában ünnepelhette meg az idei rally Európa bajnoki címét is. Nem tréfa dolog ez kérem szépen, egy évben két ilyen fajsúlyos bajnokságban egyáltalán részt venni nemhogy mindkettőt megnyerni! De ezt a célt tűzte ki magának az év elején Mikkelsen és sikerült is neki ezt megvalósítani. Ő egyébként a hatodik helyen végzett a Rally Hungary-n.

06-andreas-mikkelsen-2.jpg

A Rally Hungary aszfaltos gyorsaságikon zajlott melyek egy részének minősége hagy némi kívánnivalót maga után. Sokan szedtek össze defektet a hétvége során és panaszkodtak a csúszós utakra. De azért jó pár versenyző, főleg aki nem szenvedett semmi problémával az azt nyilatkozta, hogy jól érezte magát, technikásak, nehezek és gyorsak voltak a kijelölt gyorsasági szakaszok.

A futam végeredménye így alakult,

  1. Mads Østberg (NOR)/Torstein Eriksen (NOR) Citroën C3 Rally2 1h38m43.4s
    2. Miko Marczyk (POL)/Szymon Gospodarczyk (POL) Škoda Fabia Rally2 Evo +21.8s
    3. András Hadik (HUN)/Krisztián Ketrész (HUN) Ford Fiesta Rally2 +26.1s
    4. Efrén Llarena (ESP)/Sara Fernández (ESP) Škoda Fabia Rally2 Evo +1m14.1s
    5. Simone Campedelli (ITA)/Tania Canton (CHE) Škoda Fabia Rally2 Evo +1m21.8s
    6. Andreas Mikkelsen (NOR)/Elliott Edmondson (GBR) Škoda Fabia Rally2 Evo +1m30.4s
    7. Erik Cais (CZE)/Jindřiška Žáková (CZE) Ford Fiesta Rally2 +1m49.6s
    8. Yoann Bonato (FRA)/Benjamin Boulloud (FRA) Citroën C3 Rally2 +2m06.8s
    9. Miklós Csomós (HUN)/Attila Nagy (HUN) Škoda Fabia R5 +2m14.8s
    10. Sami Pajari (FIN)/Marko Salminen (FIN) Ford Fiesta Rally4 +6m52.2s
    11. Jon Armstrong (GBR)/Phil Hall (GBR) Ford Fiesta Rally4 +7m15.4s
    12. Alberto Battistolli (ITA)/Simone Scattolin (ITA) Škoda Fabia Rally2 Evo +7m21.0s
    13. Jean-Baptiste Franceschi (FRA)/Anthony Gorguilo (FRA) Renault Clio Rally4 +7m55.0s
    14. Alejandro Cachón (ESP)/Alejandro López (ESP) Peugoet 208 Rally4 +8m08.6s
    15. Anthony Fotia (FRA)/Arnaud Dunand (FRA) Renault Clio Rally4 +9m00.8s

A különböző kategóriákat pedig az alábbi versenyzők nyerték meg,

FIA ERC2: Javier Pardo (ESP)/Adrián Pérez (ESP) Suzuki Swift Rally S

07-javier-pardo-1-scaled.jpg

FIA ERC3: Sami Pajari (FIN)/Marko Salminen (FIN) Ford Fiesta Rally4
FIA ERC3 Junior: Sami Pajari (FIN)/Marko Salminen (FIN) Ford Fiesta Rally4

08-sami-pajari-scaled.jpg

Abarth Rally Cup: Dariusz Poloński (POL)/Łukasz Sitek (POL) Abarth 124 rally

09-dariusz-polonski-scaled.jpg

Clio Trophy by Toksport WRT: Paulo Soria (ARG)/Marcelo Der Ohannesian (ARG) Renault Clio Rally5

10-paulo-soria-scaled.jpg

A következő és egyben utolsó idei rally Európa bajnoki futam november 18-20. között lesz Gran Canarián.

Szöveg: Tommy

Fotók: https://www.fiaerc.com/  

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr416735046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása