Holnap kezdődik a Spanyol rally VB futam
WRC

Holnap kezdődik és vasárnapig tart a rally világbajnokság soron következő, idei utolsó előtti futama a Spanyol rally. 

A verseny sok évig a bajnokság egyetlen vegyes talajú futama volt, ez az idén megszűnik és újra kizárólag aszfaltos gyorsaságik szerepelnek a programban. A szinte már versenypálya minőségű Costa Durada környéki utak nagyon gyorsak szoktak lenni, rendkívül fontos a kanyarok precíz levágása, abszolválása mert ezeken tizedmásodperceket lehet nyerni vagy veszíteni. Viszont a kanyar levágások miatt mindig sok kavics és szemét kerül az utakra ami befolyásolhatja a stabilitást. A sima, jó minőségű aszfalt alapvetően jól tapad, de ha meleg lesz a versenyen akkor a gumik is hamar el tudnak melegedni így azokra is figyelni kell a pilótáknak. A Pirelli a P Zero RA HA gumikat biztosítja majd kemény és puha verzióban valamint szükség esetén a Cinturato esőgumit.

54_rallyracc_catalunya_sordo_dani_2.jpg  

A Spanyol rally 1957 óta létezik, 1991 óta része a világbajnokságnak. A legsikeresebb versenyző Sebastien Loeb aki 2005 és 2012 között minden alkalommal nyert itt. 

Csütörtökön reggel lesz a bemelegítő shakedown szakasz majd pénteken reggel kezdődig az igazi verseny. Ekkor hat gyorsasági vár a mezőnyre 112 km hosszban. 

Szombaton hét gyorsaságit kell teljesíteni a mezőnynek bő 117 km hosszban.

Vasárnapra pedig négy gyorsasági szakasz marad majd 51 km hosszban. A gyorsaságik össztávja 280 km-t tesz ki a hétvége során. 

A futamra 88 nevezést fogadtak el. Az élmezőnyben a jövőre gyári Rally1-es pilótává avanzsáló Oliver Solberg kap lehetőséget, hogy bizonyíthasson a Hyundai i20 Coupe WRC-vel. Rajta kívül a spanyol Nil Solans kap még ugyanilyen Hyundai i20 Coupe WRC-t mint Solberg. A 11 WRC-n kívül rengeteg Rally2-es (R5) és Rally4-es (R2-es) autót találunk a listán, de lesznek Alpine RGT-k és egyéb más autók is.

A szervizpark Salou-ban lesz felépítve a Port Aventura vidámpark szomszédságában.   

Szöveg: Tommy

Fotó: www.wrc.com

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr5816719390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (2) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (2) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) Japán rally (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (2) Lancia Corse (2) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally Japan (1) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (274) WRC2 (143) WRC3 (90) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása