Porsche off-road vadállat a Singer-től

Tegnap bemutatták az amerikai Singer, Porsche tuning cég és a brit Porsche versenyautó gyártó Tuthill közös termékét az All-terrain Competition Study (ACS) névre hallgató off-road vadállatot.

Az autót a 80-as évek legendás Rothmans dekoros rally 911-ese és a Dakaros Porsche 959-ese ihlették.

eq_tfeaxeaeo5rv.jpg

A Singer alapítója Rob Dickinson elmondta, hogy működésük során rengeteg ihletett merítettek az elmúlt évtizedben a Porsche versenysportban való szerepléséből, nagyon sokat tanultak belőle és most ezzel az autóval az All-terrain Competition Study (ACS)-val bemutathatják milyen tapasztalatokra tettek szert. A Singernél mindenki motorsport fanatikus és mélyen elhivatott volt annak érdekében, hogy ez az off-road autó létrejöhessen és egy rendkívül komoly versenytechnikát alkossanak meg vele egészen a karosszéria struktúrától a teljes mechanikus gépezetig. Az autó elkészítéséhez különös ihletet merítettünk az ikonikus Rothmans által támogatott 911 SC / RS-kből és 959-esekből, amelyek a 80-as évek közepén megnyerték többek között a Katar rallyt és a Párizs-Dakar rallyt is. Tették mindezt ügyfelük kérésére is, figyelembe véve az „öreg” 911/959-es összes, terepen szerzett győzelmét miközben az egész ACS megépítését új perspektívák és korszerű know-how-k felhasználásával alkották meg. A Singer eddigi alkotásaihoz hasonlóan most is alaposan belevetették magukat a projektbe és csak a legjobb partnerekkel akartak dolgozni. Így kerültek kapcsolatba a Williams Advanced Engineering-gel és Richard Tuthill-lal akik hasonló lelkesedéssel vetetették bele magukat az ACS megalkotásába és alaposan kivették részüket abból, hogy ez a csoda autó megvalósulhasson.

acs-gravel_008.jpg

A többi Singer Porschéhoz hasonlóan az ACS is egy Porsche 911/964 sorozatú modellen alapszik, jelen esetben egy 1990-es évjáratú példány volt a kiindulási alap. Az egész karosszériát teljesen átalakították és megerősítették, hogy kibírja a terepjárás minden kínját. A külső karosszéria elemeket szénszálból készültekre cserélték, ezzel ellensúlyozva a megerősítés okozta súlytöbbletet.

eq-4gzixyaam8jl.jpg

Az ACS-t kerekenként két hosszú úton dolgozó lengéscsillapítóval szerelték melyek öt irányban állíthatóak, a fékek minden keréknél négydugattyúsak, hidraulikus kézifékkel kiegészítve. A kerekek 16 hüvelykesek, BF Goodrich terepabroncsokkal szerelve. Van még egy teljes méretű pótkerék is a fedélzeten, egy nagy hatótávolságú üzemanyagtartály, egy FIA által jóváhagyott teljes bukócső rendszer, versenyülések, italrendszer a sofőr és a pilóta számára valamint egy verseny GPS-rendszer.

eq_gkxuxmagcl99.jpg

Természetesen a motor és a hajtáslánc is kapott némi fejlesztést. A 3,6 literes léghűtéses hathengeres, turbós boxer egység jelen állás szerint 450 lóerős teljesítményt nyújt. Egy ötfokozatú, szekvenciális sebességváltóval van párosítva, amely váltókarról és kormánykerék melletti flepnikkel is vezérelhető. Az off-road autó természetesen állandó összkerék-meghajtású.

eq-yteww4aadbgx.jpg

A Singer ACS-t a Dakar és a Baja 1000 versenyek szem előtt tartásával tervezték, és bár az autó egyedi megrendelés volt egy régi Singer Porsche vásárló számára, a megrendelő jóváhagyta, hogy igény esetén további példányokat gyárthassanak.

erafpnxxcaamtim.jpg

A Singer részéről biztosak benne, hogy ez a gép mindenféle off-road rajongónak elnyeri a tetszését, legyen szó akár a legmagasabb szintű versenyzésről vagy akár csak „egyszerűbb” kalandozásokról, felfedezésekről - tette hozzá Rob Dickinson. Az ACS megalkotása továbbfejlesztheti a Singer eddigi képességeit az egyedi produkciókban, az összkerék-meghajtásban, az off-road típusok fejlesztésében. Nem kizárt, hogy a jövőben több ilyen versenytanulmány is várható majd tőlük.

eq-jtvgvoaelm-w.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Singer Porsche, twitter, facebook

eq_thbsxcaug5br.jpg

eq-jtvevoayjh6c.jpg

eq_tipoxmaemfd4.jpg

erafuj0wmaig8rw.jpg

eq-ysmixuaqvyhi.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7416373874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (2) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (2) Lancia Corse (2) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (273) WRC2 (142) WRC3 (89) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása