Nálunk járt a WTCR mezőny

gabriele_tarquini_norbert_michelisz_and_esteban_guerrieri-jpg.jpg

Túl vagyunk a WTCR magyarországi fordulóján. Az idén útjára indult autóverseny sorozatnak ez volt az idei második helyszíne és egyben a 4., 5. és 6. versenye. Amint azt már mindenki tudja ez a korábbi WTCC azaz a túra autó világbajnokság utód szériája. Nincsenek konkrét gyári csapatok hanem privát alakulatoknál lehet versenyezni. Ezek közül vannak olyanok akik több-kevesebb gyári támogatást kapnak. Hivatalosan a támogatás nem pénzbeli hanem műszaki jellegű. Ugyanis a sorozatban résztvevő autók gyárainak nincs a TCR szériára gyári csapata. Vagy saját maguk vagy egy versenycsapat megcsinálta szabályoknak megfelelő versenyautót és így vagy úgy, de a gyárak ahhoz adják a nevüket. Példának okáért Michelisz Norbert az olasz BRC csapatnál versenyez egy Hyundai i30-cal és azt a csapatot sokan gyári Hyundai csapatnak hívják. Tény, hogy ezek az autók és a versenyzők overállja hasonló színvilágúak mint a gyári WRC csapaté de hivatalosan ők sem gyári csapat csak gyári támogatottságú. Valamint Michelisz csapattársa Gabrielle Tarquini volt az, aki a tavalyi évben az i30 tesztpilótája volt tehát közel vannak a tűzhöz az biztos.

wtcr_esteban_guerrieri-jpg.jpg

A sorozatban résztvevő autók külsőleg egyébként hasonlítanak a tavalyi WTCC-s autókhoz, de azoknál minden szempontból egyszerűbb szerkezetek. Mind aerodinamikai, mind motor-váltó és futómű szempontjából. Gyengébbek is azoknál, kb. 300 lóerősek míg a WTCC-s autók 400 lóerő körüliek voltak. Cserébe jóval olcsóbbak és olcsóbb az üzemeltetésük is bár az autósportban az olcsó egy hülye kifejezés.

gabriele_tarquini_and_norbert_michelisz-jpeg.jpg

Véleményem szerint jó ötlet volt a WTCC-t abban a formájában megszüntetni és létrehozni egy olyan szériát ami több embernek elérhető. Ott gyakorlatilag két gyártó küzdött egymással a többiek meg loholtak utánuk. Most a Hungaroringen volt Hyundai, VW, Audi, Cupra (Seat), Peugeot, és Alfa Romeo is, azaz hat különféle autómárka nagyjából azonos feltételekkel. Van persze köztük különbség. Ez adódhat abból is, hogy a szabályok szerint max. 2000cm3-es turbómotorral lehet szerelni az autót, de lehet ennél kisebb lökettérfogatú is. Már ebből eredően is van köztük különbség, aztán ott van az, hogy az autó fejlesztésében mennyire volt benne a gyár. A Hyundainál valószínűleg nyakig és nem kevésbé a Honda is. A hétvége során ez a két márka dominált és ide lehet még sorolni a Rob Huff által dirigált VW Golfot is. A többiek nem robbantottak túl nagyot a hétvége során. Az autók és a pilóták közötti különbséget próbálják valamennyire kordában tartani, kiegyenlíteni. Erre bevezettek egy BOP rendszert aminek keretén belül ballasztsúlyokkal, az autó hasmagasságának változtatásával valamint a motor teljesítményének szabályozásával próbálnak gátat szabni a túlzott különbségségeknek. Hogy ez jó vagy sem, nem tudom, nem is értem teljesen a szabályrendszert emiatt aztán nem is bonyolódok bele annak leírásába, akit érdekel nézzen utána.

rob_huff_gabriele_tarquini_and_daniel_nagy-jpg.jpg

A sorozatban egyébként több nagy név szerepel. Világbajnokból van rögtön 4fő, de van itt Brit túraautó bajnok, ETCC bajnok, az egykori WTCC privát értékelésének bajnokai. A bajnokságban három fix magyar versenyző van. Egyikük a fentebb már leírt Michelisz Norbert aki a BRC csapat Hyundai-ával csatázik a másik két pilóta pedig a Zengő Motorsport két vadiúj Cupra (Seat) Leon-jával versenyzik. Ők a Nagy Norbert és Szabó Zsolt Dávid alkotta duó. Zengőékhez kapcsolódó hír, hogy mint szponzor, visszatért a csapathoz a MOL olajtársaság stabilizálva ezzel a csapat anyagi helyzetét. A WTCR-ben lehetőség van a hétvégékre két szabadkártyás versenyzőt is rajthoz állítani. Itthon Nagy Dániel és Tassi Attila kapott lehetőséget. Kettejük közül Nagy Dánielnek jött ki jobban a lépés, ő behúzott egy 7. egy 2. és egy 6. helyet. Az egyébként nem ügyetlen Tassinak nem volt szerencséje, ő a 19., a 18 és a 15. helyig jutott, de ez nem csak rajta múlt, hanem némi rajthely büntetésen is. Mindenestre jó bemelegítés volt ez mindkettőjüknek mert ők a TCR Europe bajnokságban fognak teljes szezont futni ami viszont csak most kezdődik el, május 5-6-án Franciaországban. Rajtuk kívül itt állandó szereplő lesz Jedlóczky L. Márk is egy Cupra Leonnal.

wtcr_race_of_hungary_race_1_start-jpeg.jpeg

A Hungarorinegn rendezett versenyhétvége során az FIA CEZ bajnokságának és az Országos autós gyorsasági bajnokság nyitófordulójának igencsak szépszámú és változatos mezőnye adta a betétfutamokat. Volt itt Suzuki Swift kupa, KIA Lotos kupa, különféle formulaautók alkotta mezőny és a legkülönfélébb karosszériás autók a Honda Civictől kezdve a Lamborghini Hurracánig bezárólag szinte minden.

20180428_143615.jpg

A rengeteg sorozatnak köszönhetően nem nagyon volt üres félóra a hétvége során. Az FIA CEZ és a magyar bajnokság résztvevői például már egész pénteken küzdöttek egymással. A WTCR mezőny csak szombaton kapcsolódott bele az eseményekbe. Ami nagyon jó volt és emiatt sokszor látványos is, hogy minden kategóriában, minden rajtoltatáskor szépszámú mezőny állt fel a rajtrácsra. Sokszor annyi résztvevő volt, hogy a rajtrácson a hátulról indulók már nem is az egyenesben hanem még a kanyarban álltak.

20180428_132336.jpg

Szokás szerint nagy volt a hangulat a nézőtéren és a paddockban is. Erről főleg Michelisz Norbert fanklubja gondoskodott, akik a legkülönfélébb Michelisz ruházatba öltözve magyar zászlót lengetve és mindenféle dudát és szirénát fújva bulizták végig a hétvégét. De becsületükre legyen mondva megéljenezték az összes magyar csapatot és versenyzőt nem csak Michelisznek drukkoltak. Volt is okuk örömködésre. A WTCR-ben Michelisznek nem sikerült a  futamgyőzelem de egy harmadik és egy második helyet csak behúzott. Ugyanitt második lett Nagy Dániel is valamint a lengyel szervezésű, de nemzetközi mezőnnyel felvonuló KIA Platinium kupában Vogel Adrienn révén egy futamgyőzelem is összejött! Nem tudom a jegyeladások mit mutatnak, de a nézőközönség - szemmel láthatóan legalábbis - évről évre kevesebben vannak. Szombaton nagyon foghíjasak voltak a lelátók és vasárnap sem volt teltház. Bőven lehetett ülőhelyet találni bármelyik lelátón a nap bármelyik szakában. Hogy ennek mi lehet az oka csak gyanítani tudom. Egy komplett hétvégi jegy paddock belépéssel 11-12-e Ft volt. Nemzetközi viszonylatban ez nem tűnik soknak, de az ár érzékeny magyar piacon ez már sokaknál eléri azt az ingerküszöböt és inkább kihagyja a bulit.  

20180428_122750.jpg

Pár szót azért az eredményekről.

Az 1. versenyen Michelisz az első helyről indult, de nem kapta el jól a rajtot és visszacsúszott a 4. helyig ahonnan a futam végére feljött a 3. helyre. Itt Nagy Dániel a 7. lett, Tassi Attila a 19. míg Szabó Zsolt Dávid a 21. helyen végzett.

A 2. versenyen a rajtsorrend miatt jó helyről induló Nagy Dániel a 2. helyen ért célba, Michelisz a 6-on, Szabó Zsolt Dávid a 9-en, Nagy Norbert a 11-en, Tassi Attila pedig a 19. lett.

A 3. versenyen Michelisz megint az első helyről indult, de sajnos ismét nem sikerült jól a rajtja és nem tudta (nem lehetett) megelőzni csapattársát Gabriele Tarquinit így a második hely jutott neki. Nagy Dániel a 6. lett, Nagy Norbert a 11. míg Tassi Attila a 15. helyen végzett.

20180428_130915.jpg

Bár magyar pályán nem sikerült magyar versenyzőnek futamot nyernie de azért nem szégyen az elért eredmény. Pontokat csak sikerült gyűjteni és messze van még a bajnokság vége, de nem lehet lazsálni, mert sok a versenyző, sok a verseny és egy-egy elbaltázott futammal sok pontot lehet veszíteni.     

Részletes eredményeket a https://www.fiawtcr.com/ oldalon meg lehet nézni, a bajnokság állása ugyanitt szintén megtekinthető, https://www.fiawtcr.com/standings/#. Nem volt rossz a hétvége, kíváncsian várjuk a további eredményeket.

20180428_134613.jpg

20180428_132726.jpg

20180428_131311.jpg

20180428_132225.jpg

20180429_093627.jpg

20180429_132016.jpg

20180428_090357.jpg

20180428_091939.jpg

20180428_102220.jpg

20180428_103020.jpg

20180428_104206.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Tommy, https://www.fiawtcr.com/

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr8913889540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása