A 40. Dakar rali három nap múlva, január 6-án rajtol Limában, a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős szerdán indult el a perui főváros felé. A verseny össztávja 9000 kilométer, amelyből 4500 kilométer a mért szakaszok hossza, s abból kiindulva, amit eddig tudunk az útvonalról, a versenyzők nem számíthatnak sétagaloppra. Persze, a Dakar sohasem könnyű – a rendezők mindig megtalálják a módját, hogy megnehezítsék a mezőny dolgát.
Szalay Balázs rutinos sivatagi róka, ez lesz a 13. Dakarja (Bunkoczival együtt pedig a nyolcadik), úgyhogy pontosan tudja, mire számíthat. „A sivatag mindig tartogat meglepetéseket, bármennyi időt tölt is el az ember a dűnék között, nem versenyezhet rutinból – mondta Szalay. – Mi azonban ennek ellenére szeretjük a sivatagot, ezért is örülünk, hogy a jubileumi, negyvenedik Dakaron Peru visszakerült az útvonalba, míg Bolívia azért izgalmas számunkra, mert új ország a csapat térképén. A célunk, hogy teljesítsük a távot, s hogy minden nap a maximumot hozzuk ki magunkból. Ha ez sikerül, már elégedettek leszünk.”
A páros új autóval, egy Opel Crossland X-szel áll rajthoz a viadalon, amely a tesztek alapján sokkal stabilabb (az új szabályok szerint öt centivel hosszabb lehet a rugóút), kezesebb és gyorsabb, mint az elődje volt, és a könnyítéseknek köszönhetően 200 kilóval könnyebb is. A Darázsi Zsolt, Őri Péter, Kecskés István összeállítású szervizcsapat a párossal együtt kelt útra, s az elkövetkező napokban, hetekben azon dolgozik majd (mint mindig), hogy minden este a lehető legjobb állapotba hozza a versenygépet a következő szakaszra.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.