Szeptember 29 - Október 1. között lesz a Hungaroringen a Hungaroring Classic elnevezésű autóverseny. Itt max a 70-es években vagy annál régebben gyártott típusokkal lehet majd rajthoz állni. A szervezők várják a korhű autók tulajdonosainak regisztrációját akiknek külön kiállítói parkolót és kedvezményes jegyet biztosítanak. A rendezvénnyel kapcsolatos minden fontos információ megtalálható a hivatalos weboldalon a http://hungaroringclassic.com -on.
Alább pedig a hivatalos sajtóanyagokban eddig megjelent írásokat olvashatjátok.
Hétről hétre egyre jobban körvonalazódik a szeptemberi Hungaroring Classic programja, s a szervezők azzal szeretnének kedveskedni a gyűjtőknek – s egyúttal inspirálni őket –, hogy az 1978 előtt gyártott autók tulajdonosai számára ingyenes lehetőséget biztosítanak az autóik kiállítására. További információ a klub oldaunkon: http://hungaroringclassic.com/club/
A gyűjtők természetesen a paddock területére is beléphetnek, és nem csupán magánszemélyek, hanem klubok is csatlakoznak az autó-kiállításhoz.
Különleges lehetőség, hogy az autótulajdonosok a saját autóikkal kedvezményes áron tehetnek meg néhány kört a Hungaroring aszfaltcsíkján.
Hatalmas sikert aratott Dijonban az immár 53. alkalommal megrendezett klasszikus autóverseny, a Grand Prix de l’Age d’Or, amelyre 15.000 néző volt kíváncsi, s amelyen több mint 250 autó állt rajthoz – köztük igazán különleges, klasszikus versenygépek.
A helyszínre kiutazó magyar újságíróknak a főszervező Patrick Petert a szeptember 29. és október 1. között tartandó Hungaroring Classicról is szívesen beszélt: „Nagyon boldogok vagyunk, hogy szeptember utolsó hétvégéjén Magyarországra látogat a mezőny – ez az első alkalom, hogy a klasszikus autók mezőnye a Hungaroringen versenyez majd, így a pilóták is nagyon izgatottak. Nekik is nagy élmény Formula–1-es pályán száguldani, és akkor Budapest szépségeit még nem is említettem. Reméljük, a lehető legtöbb nézőt vonzza majd a rendezvény, és persze, a gyűjtőket is várjuk, hiszen számukra is tartogat majd érdekességeket a hétvége. Az első alkalom mindig különleges, és mivel a versenyzők fantáziáját is megmozgatta az új helyszín, reméljük, hogy népes mezőny gyűlik majd össze a Hungaroring Classicon.”
A klasszikus versenygépek dijoni viadalán Alain Vögele egy gyönyörű, 1965-ben gyártott Alfa Romeo Giulia 5300-assal állt rajthoz – 15.000 néző előtt mérette meg magát a Trofeo Nastro Rosso mezőnyében. A szeptember 29. és október 1. között tartandó magyar viadal, a Hungaroring Classic említésére teljesen felvillanyozódott, és már sorolta is az emlékeit a magyar Formula–1-es pályáról.
„Nagyon szeretem a Hungaroringet, bár már évek óta nem jártam ott, a televízióban mindig megnézem a magyar Formula–1-es futamot. A magyar versenypálya kihívásokkal teli, és az én autómmal biztosan nagyon élvezetes is lesz. Az Alfa Romeo ugyanis nagyon jól kanyarodik, későn lehet vele fékezni a kanyarok bejáratánál és hamar meg lehet kezdeni a kigyorsítást. Imádok vele versenyezni, úgyhogy nagyon várom a Hungaroring Classicot, remélem a nézők is kíváncsiak lesznek rá, mert sok néző előtt a legjobb versenyezni.”
Steve Russel egy igazán gyönyörű, 1953-as Cooper Bristol Mk2-t vezet, amely nem a leggyorsabb a klasszikus autók mezőnyében, de a kategóriájában még nagyon jó eredményeket lehet elérni vele. Steve Russel reméli, a magyar közönség is láthatja majd az autóját a szeptember 29. és október 1. között tartandó Hungaroring Classicon.
„Néhány évvel ezelőtt a Porsche-kupában versenyeztem már a Hungaroringen – gyönyörű pálya, nagyon tetszik nekem. Még akkor is, ha akkor éppen technikai gondunk volt, úgyhogy nem sikerült jó eredményt elérni, de nagyon szerettem ott lenni, tetszik a pálya, Budapest pedig gyönyörű. Remélem, el tudok menni a Hungaroring Classicra is, mert ezt az orrmotoros Cooper Bristolt a magyar közönség is imádná” – mondta Steve Russel.
Szöveg: Tommy és http://hungaroringclassic.com/hu/home
Fotók: http://hungaroringclassic.com/hu/home
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.09.06. 09:32:10
Tényleg klassz a felhozatal, C csoportos sportkocsik, Versenyautók és GT-k, csupa olyan autó amelyből önmgában egy darab is rendbe tenne egy versenyt.
Ezek meg itt kőröznek tucatjával. Persze senki se számítson roncsderbire, de azért bodicsekkek nélkül is látványos, ahogy a kanyarból riszálva kigyorsuló Marcosok és 911-esek küzdenek a poziciókért.
Összehasonlításul múlt évben megnéztem a Spa Summer Classicset ami egy lelkes amatőrbajnokságnak ha a Peterauto féle Spa Classics mellett, ez tényleg egy komoly felhozatal igazi legendákkal. Mondjuk a jegyárak kicsit borsosak...