Szardínián folytatódik a WRC sorozat

7657_atworld_italy-cover-2016_1.jpg

A hétvégén Olaszországban Szardínia szigetén folytatódik a rally VB sorozata. Az olasz VB futam 2004-ben költözött át San Remóból Szardíniára ahol egy merőben más rally várt a versenyzőkre. A legfőbb különbség, hogy míg a San Remó rally 1997-től kizárólag aszfalton zajlott addig Szardínián murvás utak várják a versenyzőket.

A verseny útjai többnyire gyorsak de keskenyek, az utakat fák, bokrok és sziklák szegélyezik, itt nincs hely a hibázásra mert az azonnali büntetést von maga után. A burkolatlan de alapvetően kemény utakat általában homokréteg borítja melyet az első körben szépen eltakarítanak az autók így a második körre alaposan meg tudnak változni a tapadási körülmények. A homokot néha gördülékeny, csapágy golyószerű,- és ezért csúszós réteg is válthatja ezért a mezőny elején, az utakat takarító autók hátrányba kerülhetnek a később rajtolókkal szemben. Várhatóan meleg lesz, kb. 30 Celsius fok ami a klíma és hőszigetelés nélküli versenyautóban, tűzálló ruházatba öltözve cseppet sem vicces, sőt igencsak stresszes tud lenni.  

A versenyzők a napsütötte ám durván kavicsos pályákon, kínzó körülmények között élvezhetik majd a lenyűgöző tájat a mediterrán nyaraló szigeten. A versenyközpont és a szervízpark a sziget nyugati partján Algheróban kerül kialakításra. 

Pénteken több mint 125 gyorsasági km vár a mezőnyre, köztük a legendás Terranova és a Monte Olia. Szokás szerint a szombat lesz a leghosszabb nap, bő 143km-rel melyet a Monte Acuto-i régióban teljesítenek. A befejező vasárnapon a tavalyi évvel megegyező két szakasz lesz, melyen ismételnek a csapatok. Ezek egyébként Alghero közelében vannak.

A mezőnyben igazán nagy újdonság talán egy van. Az pedig az, hogy a Citroen Racing erre a versenyre lecserélte Stéphane Lefebvre-t az ex-VW-s Andreas Mikkelsenre és beültette őt az idei technikájú Citroen C3 WRC-be. Rajta kívül a Hyundai-os Hayden Paddon mellé beült Sebastian Marshall és ezzel végleg lecserélték a visszavonult John Kennardot. Magyar versenyző most sajnos nem lesz, de a Tagai Racing miatt mégiscsak van valami magyar érdekeltség a futamon. A négy gyári csapat egyforma létszámmal száll csatába, mindenhol három versenyautót küldenek harcba, rajtuk kívül Mads Ostberg indul még idei WRC-vel így 13db aktuális csúcsgép áll rajthoz a holnapi napon.

Szöveg: Tommy

Fotó: www.wrc.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr5612575407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása