Mikkelsen és a VW győzelmével véget ért egy fejezet

A VW Motorsport norvég versenyzőpárosának az Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger kettős győzelmével ért véget a 2016. évi rally világbajnoki sorozat, a WRC utolsó versenye az Ausztrál rally.

aussie_rally_18.jpg

Ezzel a versennyel több dolognak is vége szakadt a rallysportban. Először is az idei szezonnak, másodszor a 2011 óta futó WRC autók jelenlétének, harmadsorban pedig a VW Motorsport gyári jelenlétének a rally VB-n.

A szezon végeztéhez nem kell túl sok magyarázat. A 2011 óta használt WRC autóknak ez volt az utolsó versenyszezonjuk. Jövőre az új, megengedőbb szabályok szerint épített versenyautók fognak csatasorba állni. Erősebbek lesznek, nagyobb és látványosabb aerodinamikai kiegészítőket kapnak és kifinomultabb hajtás rendszerrel lesznek szerelve. Ezeknek köszönhetően jóval gyorsabbak és látványosabbak lesznek mint az eddig használt versenyautók. Ráadásul visszatér a Toyota és a Citroen is. Egy - másfél éve erre várt mindenki, hogy több mint tíz év után ismét öt gyártó lesz a rally VB-n. Ezek után a Wales rally után hidegzuhanyként érte a hír a rallysportot, hogy a VW ez év végén kivonul a rally VB-ről és befejezi tevékenységét.    

aussie_rally_11.jpg

Ha azt nézzük, hogy 2013 és 2016 között sorozatban négyszer nyerték meg a gyártói és az egyéni bajnokságot is akkor nem meglepő a döntésük, mert így a csúcson fejezik be a pályafutásukat. Viszont ha azt nézzük, hogy kb. egy éve folyamatosan tesztelték és fejlesztették az új WRC-jüket, ráadásul év közben többször megerősítették maradásukat a sorozatban akkor már furábbnak tűnik a döntésük. Állítólag a 200 alkalmazottnak továbbra is tudnak munkát adni de, hogy a versenyzőikkel mi lesz még senki nem tudja biztosan. Mire a VW bejelentette a kivonulását addigra a többi csapat nagyjából leszerződtette az összes versenyzőjét. Felröppentek olyan hírek, hogy a RedBull neve alatt fogják futtatni a 2017-es VW Polo WRC-ket de ennek ellentmond az a hírforrás, hogy az új autókból egyet beraknak a gyári múzeumba a többit viszont elbontják. Ráadásul a Wales rally utáni bejelentést követően állítólag az összes kamionjukról, felszerelésükről, kisegítő járműveikről leszedték a dekorációt és vissza adták ezeket a lízing cégeknek.  

aussie_rally_10.jpg

Na mindegy is, ennyit a pletykákról lássunk mi történt Ausztráliában. A verseny természetesen murvás utakon zajlott, a három nap alatt több mint 283 gyorsasági kilométert kellet teljesítenie a mezőnynek. Ebből majd 91 km volt pénteken, bő 135 km szombaton és 57km maradt vasárnapra is.

aussie_rally_14.jpg

A verseny rajtlistáján 59 páros neve szerepelt, a futamnak magyar vonatkozása most csak annyi volt, hogy a lengyel Ptaszek/Szczepaniak kettős a TRT csapat Peugeot 208 R5-ével vágott neki a bajvívásnak.

aussie_rally_15.jpg

A nagy csapatok közül a jövő évre koncentráló Citroen Racing nem utazott el a világ másik felére így három gyári csapat vett részt a rallyn. A nevezők között nem volt igazán újdonság, nagyjából és egészében a jól ismert versenyzők álltak rajthoz.

aussie_rally_16.jpg

A VW versenyzői Mikkelsenék álltak az élre az első nap végére. Ezt a pozíciót aztán már nem is engedték ki a kezükből, megtartották szombat estére is. A vasárnapi külön pontokért zajló Power Stage-et nem Mikkelsenék húzták be, ott Ogier, Neuville, Sordo sorrendben végeztek a legények.

aussie_rally_17.jpg

Az Ausztrál rallyn az alábbiak szerint alakult a végső sorrend,

  1. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen, 2h 46m 05.7s
    02. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 14.9s
    03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1m 12.6s
    04. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1m 26.7s
    05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 1m 28.3s
    06. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 1m 41.5s
    07. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 3m 04.3s
    08. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda, + 7m 32.3s
    09. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 7m 56.9s
    10. Lorenzo Bertelli/Simone Scattolin (I/I), Ford, + 8m 00.1s

aussie_rally_1.jpg

A VW Motorsport csapata sikeresen zárta a 2016. évi rally VB sorozat és egyben aktív pályafutásuk utolsó versenyét is hiszen Mikkelsenék győzelmével és Ogierék második helyével kettős győzelmet értek el.  

aussie_rally_2.jpg

A WRC2-ben a Skoda Fabia R5-tel az Esapekka Lappi/Janne Ferm kettős diadalmaskodott, akik ezzel megnyerték az Ausztrál rallyn a WRC2 kategóriát és egyben a bajnokságot is.

kepkivagas_19.JPG

A 2017-es szezon új autókkal, régi és új versenyzőkkel nagyjából két hónap múlva január 20-án rajtol Monte Carlóban.

aussie_rally_5.jpg

aussie_rally_7.jpg

aussie_rally_8.jpg

aussie_rally_9.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: M-Sport, VW Motorsport, Hyundai Motorsport, internet

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr1311977766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása