Ranga Péterék nyerték a Székesfehérvár rallyt
ORB, MNASZ

Az elmúlt hétvégén, azaz április 1-2. között zajlott a 2023-as hazai rallybajnokság azaz a HUMDA ORB első fordulója a murvás utakon versengő Székesfehérvár rally.

A futam központja nem meglepő módon Székesfehérváron volt, értjük itt a gépátvétel helyszínét, a szervízparkot, a versenyirodát, a parc fermét és a célceremóniát.

ranga.jpg

Szombaton két gyorsasági szakaszt, a Királyszentistvánit (6,5 km) és a Kislőtérit (17,55 km) kellett kétszer teljesíteniük a párosoknak valamint estére maradt még egy városi szuperspeciál Székesfehérvár belvárosában, de az nem számított bele az értékelésbe. A napi gyorsasági össztáv majd 50 km-t tett ki.

Az első körben volt némi eső, plussz az előző napokban is, ennek köszönhetően többen túlcsúsztak, de ha nem, akkor is panaszkodtak az utak csúszósságára, a tapadási hiányosságokra. Akik elől mentek azok pedig a takarítás miatt nem voltak boldogok. A második körre sokat száradt a pálya, de cserébe kinyomvályúsodtak az utak, ami megint nem segítette a tempós haladást. Voltak technikai hibák, kiesések, de nagyon nem fogyatkozott meg a mezőny. A napot az iszonyat technikai előnnyel, de azt kiválóan kezelő Bútor Róberték zárták az élen, akik roppant módon élvezték a versenyzést. Őket követték Vincze Ferencék, László Martinék, Velenczei Ádámék és Ranga Péterék.

butor_3.jpg

Vasárnap három gyorsasági várt a mezőny talpon maradt vagy szuperrallyval visszatérő részére. Ezek voltak a Várpalota (10,35 km), a Tés (11,50 km) és az Iszka (17,10 km) nevezetűek, mindhármat kétszer kellett megfutniuk így bő 77,5 km várt a mezőnyre. Egész nap – legalábbis az utolsó gyorsaságig - borús, de száraz, néhol még napos idő várt a mezőnyre, nézőre. Az élen folytatódott Bútor Róberték uralma, a napi hat gyorsaságiból hármat megnyertek. Kettőt húztak be Ranga Péterék és egyet Klausz Kristófék. Miután Bútorék végig uralták a versenyt jól bevált szokásukhoz és ígéretükhöz híven a cél előtt leadták a menetlevelüket így őket ismét nem értékelték, eredményük nem számít bele a bajnokságba, ők igazából a hazai rallysport örökös erkölcsi győztesei. A Székesfehérvár rallyt nagy csatárban a Ranga Péter – Czakó Janek kettős nyerte egy Skoda Fabia R5-tel, második lett Vincze Ferenc és Percze Nándor szintén Skoda Fabia R5-tel míg a dobogó harmadik fokára állhatott fel Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt egy Skoda Fabia Rally5-tel Evóval.

p911_1.jpg

A HUMDA ORB első fordulója a Székesfehérvár rallyt az alábbiak szerint fejezte be az első 15 páros,

vege_10.JPG

A verseny gyorsaságijainak össztávja 123,3 km-t tett ki, az össztáv pedig majd 473 km-t.

A Székesfehérvár rallyra 61 páros adta le nevezését, míg a tereprally bajnoki értékelésbe 22 versenyjárművel neveztek, főleg side by side-okkal, de volt pár rendes tereprally autó is.

Nézőként kiváló szórakozás a Székesfehérvár rally (vagy ennek ikertestvére a Veszprém rally) ugyanis a gyorsaságik nagy részét, legalábbis a vasárnapiakat több helyről kényelmesen meg lehetett közelíteni. Nem kellett kilométereket gyalogolni, közel vannak egymáshoz a pályák, jó a közlekedés. Mi vasárnap négy helyszínen tudtuk megnézni a mezőny jó részét. Ha azt nézem, hogy az Iszkai gyorsaságin, az ötfai részen egy helyről kétszer is láttuk a versenyzőket akkor egy nap alatt öt alkalommal láthattuk őket. Ez pedig igen kiváló dolog, máshol erre nincs lehetőség, Ráadásul most a versenyt megelőző esőknek hála por sem volt és nyári forróság sem, tehát jó szórakozás volt a Székesfehérvár rally megtekintése. 

csucsu.jpg

Következő ORB/ORC futam elvileg a Salgó rally lesz május 26-28. között, előtte április 29-30. között lesz még egy ORB2/ORB3/Historic verseny a Nyerges rally.

kiskokai.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: STom fotó – Sándor Tamás

Eredmények: https://rallylive.hu/

balla.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3118092996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (1) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (1) Lancia Corse (1) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (271) WRC2 (140) WRC3 (88) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása