Ranga Péterék nyerték a Székesfehérvár rallyt
ORB, MNASZ

Az elmúlt hétvégén, azaz április 1-2. között zajlott a 2023-as hazai rallybajnokság azaz a HUMDA ORB első fordulója a murvás utakon versengő Székesfehérvár rally.

A futam központja nem meglepő módon Székesfehérváron volt, értjük itt a gépátvétel helyszínét, a szervízparkot, a versenyirodát, a parc fermét és a célceremóniát.

ranga.jpg

Szombaton két gyorsasági szakaszt, a Királyszentistvánit (6,5 km) és a Kislőtérit (17,55 km) kellett kétszer teljesíteniük a párosoknak valamint estére maradt még egy városi szuperspeciál Székesfehérvár belvárosában, de az nem számított bele az értékelésbe. A napi gyorsasági össztáv majd 50 km-t tett ki.

Az első körben volt némi eső, plussz az előző napokban is, ennek köszönhetően többen túlcsúsztak, de ha nem, akkor is panaszkodtak az utak csúszósságára, a tapadási hiányosságokra. Akik elől mentek azok pedig a takarítás miatt nem voltak boldogok. A második körre sokat száradt a pálya, de cserébe kinyomvályúsodtak az utak, ami megint nem segítette a tempós haladást. Voltak technikai hibák, kiesések, de nagyon nem fogyatkozott meg a mezőny. A napot az iszonyat technikai előnnyel, de azt kiválóan kezelő Bútor Róberték zárták az élen, akik roppant módon élvezték a versenyzést. Őket követték Vincze Ferencék, László Martinék, Velenczei Ádámék és Ranga Péterék.

butor_3.jpg

Vasárnap három gyorsasági várt a mezőny talpon maradt vagy szuperrallyval visszatérő részére. Ezek voltak a Várpalota (10,35 km), a Tés (11,50 km) és az Iszka (17,10 km) nevezetűek, mindhármat kétszer kellett megfutniuk így bő 77,5 km várt a mezőnyre. Egész nap – legalábbis az utolsó gyorsaságig - borús, de száraz, néhol még napos idő várt a mezőnyre, nézőre. Az élen folytatódott Bútor Róberték uralma, a napi hat gyorsaságiból hármat megnyertek. Kettőt húztak be Ranga Péterék és egyet Klausz Kristófék. Miután Bútorék végig uralták a versenyt jól bevált szokásukhoz és ígéretükhöz híven a cél előtt leadták a menetlevelüket így őket ismét nem értékelték, eredményük nem számít bele a bajnokságba, ők igazából a hazai rallysport örökös erkölcsi győztesei. A Székesfehérvár rallyt nagy csatárban a Ranga Péter – Czakó Janek kettős nyerte egy Skoda Fabia R5-tel, második lett Vincze Ferenc és Percze Nándor szintén Skoda Fabia R5-tel míg a dobogó harmadik fokára állhatott fel Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt egy Skoda Fabia Rally5-tel Evóval.

p911_1.jpg

A HUMDA ORB első fordulója a Székesfehérvár rallyt az alábbiak szerint fejezte be az első 15 páros,

vege_10.JPG

A verseny gyorsaságijainak össztávja 123,3 km-t tett ki, az össztáv pedig majd 473 km-t.

A Székesfehérvár rallyra 61 páros adta le nevezését, míg a tereprally bajnoki értékelésbe 22 versenyjárművel neveztek, főleg side by side-okkal, de volt pár rendes tereprally autó is.

Nézőként kiváló szórakozás a Székesfehérvár rally (vagy ennek ikertestvére a Veszprém rally) ugyanis a gyorsaságik nagy részét, legalábbis a vasárnapiakat több helyről kényelmesen meg lehetett közelíteni. Nem kellett kilométereket gyalogolni, közel vannak egymáshoz a pályák, jó a közlekedés. Mi vasárnap négy helyszínen tudtuk megnézni a mezőny jó részét. Ha azt nézem, hogy az Iszkai gyorsaságin, az ötfai részen egy helyről kétszer is láttuk a versenyzőket akkor egy nap alatt öt alkalommal láthattuk őket. Ez pedig igen kiváló dolog, máshol erre nincs lehetőség, Ráadásul most a versenyt megelőző esőknek hála por sem volt és nyári forróság sem, tehát jó szórakozás volt a Székesfehérvár rally megtekintése. 

csucsu.jpg

Következő ORB/ORC futam elvileg a Salgó rally lesz május 26-28. között, előtte április 29-30. között lesz még egy ORB2/ORB3/Historic verseny a Nyerges rally.

kiskokai.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: STom fotó – Sándor Tamás

Eredmények: https://rallylive.hu/

balla.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr3018092996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása