Az új Skoda Fabia Rally2 versenyautó

Tegnap hivatalosan is bemutatták a vadiúj Skoda Fabia Rally2-es versenyautót. Az új autó az aktuális utcai verzión alapszik, de összességében nem sok köze van hozzá, az autó minden paramétere a motorsportra lett fejlesztve.

09_fabia_rs_rally2.jpg

Az autó motorja az utcai 4 hengeres 2.0 TSi-ből van fejlesztve, de a szabályoknak megfelelően itt csak 1.6 literes viszont turbós így 291 lóerőt és 430 Nm-t tud. A tesztpilóták elmondása szerint sokkal jobb az új autó gázreakciója és a nyomatékleadása is jobban "működik" mint az előző generációban. A motortól az erő egy öt gangos szekvenciális váltón jut el a négy hajtott kerékhez, elől - hátul mechanikus sperr difikkel szerelték és van benne hátsó hajtás leoldás a kézifékes fordulókhoz. Versenykörülmények között nem kell bajlódni a kuplungolással, azt csak lassú menetben kell használni. Az autónak mind a négy futóműve független felfüggesztéses, mind a négy keréknél McPherson rendszerű kialakítással szerelve. Az új Skoda Fabia Rally2 végsebessége 200 km/ó körül alakul. A nagy rohanásnak a négy belső hűtésű tárcsafék tud véget vetni mely elől aszfalton, 18"-os kerékkel használva 355 mm-es míg hátul útfelülettől függetlenül 300 mm-es. Murván és havon egyébként 15"-os kereket használnak. Az FIA homológ ütés, szúrás és robbanás álló üzemanyag tank 82,5 literes. 

13_fabiars_rally2_5051_f2-1440x960.jpg

Mint minden új autón ezen is sokat foglalkoztak az aerodinamikával, hogy ezáltal is minél hatékonyabban és sikeresebben tudjanak vele versenyezni.

Természetesen az autó biztonsági felszerelésére is odafigyeltek. Az utasteret tele rakták energia elnyelő anyagokkal ami egy baleset során csökkenti a főleg oldalirányú becsapodásokat. Ezek főleg az ajtókban vannak elhelyezve annak külső és a belső borítása között. Az ajtóborítások pedig kevlár és karbon anyagból vannak legyártva. A spéci fejvédős versenyülésekben hat pontos biztonsági öv rögzíti a versenyzőpárosokat, kiegészítve a nyaksérülést megakadályozó HANS rendszerrel. Az autó egésze pedig tele van rakva különböző szenzorokkal melyek mérik az oldal és hosszirányú gyorsulásokat és a különböző irányú G erőket. Az autóba 35,8 fm spéci króm-molibdén csőanyagból készítettek bukócsövet mely körbe veszi a karosszéria egészét és természetesen FIA homológ kialakítású. Az oldalsó ablakok egy baleset során könnyen eltávolítható, egyébként törhetetlen polikarbonátból készültek. Automata, de kívülről is aktiválható tűzoltó berendezést is beszereltek valamint a navigátornál van egy kézi tűzoltó palack is.     

dz7_1971-scaled.jpg

A most bemutatott Skoda Fabia Rally2-es versenyautót olyan pilóták nyúzták, aszfalton, murván, havon, szárazon és vízen mint Kris Meeke, Andreas Mikkelsen, Jan Kopeczky vagy Emil Lindholm. Az eddig bemutatott Skoda Fabia rallyautók generációról generációra egyre csak jobban lettek, nagy eséllyel így lesz ez ebben az esetben is. 

04_fabiars_rally2_studio-34front_l-768x543.jpg

Szöveg: Tommy és Skoda Motorsport

Fotók: Skoda Motorsport  

08_fabiars_rally2_studio-34rear-l2-1440x1018.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr5917858491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

Dakar rally (1) DTM (1) ERC (15) ETCR (1) ETRC (3) FIA (1) Formula 3 (1) Goodwood (1) GP Ice Race (1) Hungaroring (2) J-WRC (1) Kamion EB (1) Mikulás rally (1) MNASZ (6) ORB (8) Rally (3) Rally1 (15) Rally1 ORC (1) Rally3 (3) Rallycross (1) Rallylegend (14) Rally 2 (3) Rally EB (5) Rally Európa Bajnokság (4) Rally raid (2) RX (1) Tereprally (1) WRC (58) WRC2 (18) WRC3 (6) WTCR (7) Címkefelhő
süti beállítások módosítása