Változott a rally VB hybrid szabálya
Rally1, WRC

A rally világbajnokságon az idén bevezetett király kategóriás hybrid meghajtású Rally1-es versenyautók sajnos nem hibátlanok és a legbosszantóbb hibák oka a Compact Dynamics cég által szállított hybrid rendszer. Ugyanis az a szabály, hogy amennyiben az autókban dolgozó nagyfeszültségű, 100 kW-os elektromos rendszer hibát jelez akkor a versenyzőknek félre kell állniuk még akkor is ha az autó egyébként mozgásképes és az elektromos/hybrid rendszeren kívül semmi baja nincsen. Ráadásul amíg a Compact Dynamics emberei nem ellenőrzik a rendszert, az autóhoz hagyományos értelemben vett szerelő nem is nyúlhat hozzá.

hybrid_sys.jpg

Emiatt a kiállási szabály miatt a legutóbbi Svéd rallyn a Hyundai-os Ott Tanak és a Toyotás Elfyn Evans bukta el a pontszerzés lehetőségét. A Svéd rally idejéig ugyanis az volt a szabályban, hogy ha valamelyik pilóta műszaki hiba miatt kiáll a napi versenyből, kihagyott gyorsaságinként 10 perc büntetést kap. Ez nagyon sok, gyakorlatilag ledolgozhatatlan. Főleg annak fényében sok a 10 perc, hogy ha a hybrid rendszer miatt kell kiállniuk, de maga az autó egyébként működő/versenyképes.

tanak_1.JPG

Ezért a csapatvezetők presszionálni kezdték az FIA-t, hogy vizsgálja felül a szabályrendszerét és adjon valami enyhítést az ilyen esetekre. A héten összeült Motorsport Világtanács ezért úgy határozott, hogy amennyiben egy versenyzőnek a hybrid rendszerre visszavezethető műszaki hiba miatt kell feladnia a napi versengést akkor az eddigi 10 perc/kihagyott gyorsasági időbüntetést 2 perc/kihagyott gyorsasági időbüntetésre módosítja. A módosított szabály már az április végi Horvát rally VB futamon érvénybe lép.

A szabálymódosításon felül az FIA a gyártókkal való konzultációt követően egy további szezon közbeni tesztnapot is engedélyez számukra.

Az eddig eltelt két rally VB futam alatt a Svéd rally volt az első olyan futam ahol a hybrid egységek közvetlen hatással voltak az eredményekre.

A szezonnyitó Monte-Carlo rallyn csupán azért kapott bírságot néhány pilóta mert a kijelölt elektromos zónában használta az autó benzin motorját, de a hybrid rendszer hibájáról nem lehetett beszélni.

Szöveg: Tommy, Dirtfish

Fotó: www.dirtfish.com, www.motorsport.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr7917785362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

Dakar rally (1) DTM (1) ERC (15) ETCR (1) ETRC (3) FIA (1) Formula 3 (1) Goodwood (1) GP Ice Race (1) Hungaroring (2) J-WRC (1) Kamion EB (1) Mikulás rally (1) MNASZ (6) ORB (8) Rally (3) Rally1 (15) Rally1 ORC (1) Rally3 (3) Rallycross (1) Rallylegend (14) Rally 2 (3) Rally EB (5) Rally Európa Bajnokság (4) Rally raid (2) RX (1) Tereprally (1) WRC (58) WRC2 (18) WRC3 (6) WTCR (7) Címkefelhő
süti beállítások módosítása