Változott a rally VB hybrid szabálya
Rally1, WRC

A rally világbajnokságon az idén bevezetett király kategóriás hybrid meghajtású Rally1-es versenyautók sajnos nem hibátlanok és a legbosszantóbb hibák oka a Compact Dynamics cég által szállított hybrid rendszer. Ugyanis az a szabály, hogy amennyiben az autókban dolgozó nagyfeszültségű, 100 kW-os elektromos rendszer hibát jelez akkor a versenyzőknek félre kell állniuk még akkor is ha az autó egyébként mozgásképes és az elektromos/hybrid rendszeren kívül semmi baja nincsen. Ráadásul amíg a Compact Dynamics emberei nem ellenőrzik a rendszert, az autóhoz hagyományos értelemben vett szerelő nem is nyúlhat hozzá.

hybrid_sys.jpg

Emiatt a kiállási szabály miatt a legutóbbi Svéd rallyn a Hyundai-os Ott Tanak és a Toyotás Elfyn Evans bukta el a pontszerzés lehetőségét. A Svéd rally idejéig ugyanis az volt a szabályban, hogy ha valamelyik pilóta műszaki hiba miatt kiáll a napi versenyből, kihagyott gyorsaságinként 10 perc büntetést kap. Ez nagyon sok, gyakorlatilag ledolgozhatatlan. Főleg annak fényében sok a 10 perc, hogy ha a hybrid rendszer miatt kell kiállniuk, de maga az autó egyébként működő/versenyképes.

tanak_1.JPG

Ezért a csapatvezetők presszionálni kezdték az FIA-t, hogy vizsgálja felül a szabályrendszerét és adjon valami enyhítést az ilyen esetekre. A héten összeült Motorsport Világtanács ezért úgy határozott, hogy amennyiben egy versenyzőnek a hybrid rendszerre visszavezethető műszaki hiba miatt kell feladnia a napi versengést akkor az eddigi 10 perc/kihagyott gyorsasági időbüntetést 2 perc/kihagyott gyorsasági időbüntetésre módosítja. A módosított szabály már az április végi Horvát rally VB futamon érvénybe lép.

A szabálymódosításon felül az FIA a gyártókkal való konzultációt követően egy további szezon közbeni tesztnapot is engedélyez számukra.

Az eddig eltelt két rally VB futam alatt a Svéd rally volt az első olyan futam ahol a hybrid egységek közvetlen hatással voltak az eredményekre.

A szezonnyitó Monte-Carlo rallyn csupán azért kapott bírságot néhány pilóta mert a kijelölt elektromos zónában használta az autó benzin motorját, de a hybrid rendszer hibájáról nem lehetett beszélni.

Szöveg: Tommy, Dirtfish

Fotó: www.dirtfish.com, www.motorsport.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr4617785362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (1) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (1) Lancia Corse (1) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (271) WRC2 (140) WRC3 (88) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása