Ilyen volt a 19. Rallylegend 2021
Rallylegend

Az idén is megtartották a világ egyik legjobb, semmilyen bajnokságba bele nem számító, mondhatni tét nélküli, de azért díjazott rally buliját a San Marinói köztársaságban, nevezetesen a Rallylegend-et.

shakedown_mela.JPG

Aki egy kicsit is konyít a rallysporthoz és nyomon követi, hogy milyen rally versenyek vannak Európában annak nem ismeretlen a Rallylegend. Ez egy nagyon kompakt kis futam, sem a gyorsaságik, sem az etap utak nem hagyják el az egyébként nem túl nagy San Marinó területét mégis minden megtalálható itt, ami egy rallyt rallyvá tesz. Vannak rendes gyorsasági szakaszok, van közönségcsalogató körbe, körbemenő mesterkélt gyorsasági, van versenyközpont rajt-cél ceremóniával, parc fermével, büfékkel, bazárokkal, show műsorokkal, riportokkal, van központi szervizpark, de mint a nem is olyan nagyon távoli hőskorban lehet szervizelni gyakorlatilag bárhol az út mellett.

delecour.jpeg

A 2020-as covid-dal terhelt időszak után az idei Rallylegend-en 150 versenyzőpáros próbált szerencsét a San Marinói köztársaságban, akik húsz különböző nemzetet képviseltek. Az idén is több világbajnok és nemzeti bajnok valamint közönség kedvenc és hobbysta állt rajthoz. A teljesség igénye nélkül itt volt Miki Biasion, Gustavo Trelles, Franco Cunico, Francois Delecour, Paolo Diana, Frank Kelly, Simone Campedelli, Federico Ormezzano, Craig Breen, Gigi Galli, Tony Fassina vagy Loris Capirossi. Mint minden évben így most is igen változatos volt a versenyautó felhozatal. Kezdve a 60-as évek Steyr-Puch-jával folytatva a 70-es évek sztárjaival mint például a Lancia Stratos, a 80-as évek B csoportos fenevadjai, a 90-es évek „A” csoportos és WRC autóiig eljutva egészen a jelenkor aktuális WRC autókig minden itt volt mi a rendes rally matyi szem, szájnak ingere. És a tavalyi vírus miatti utazási nehézségek után az idén ismét sok magyar induló volt. Név szerint és remélhetőleg senkit nem kifelejtve rajthoz állt és nem vallott szégyent Nagy Tamás, Gabura Krisztián, Vizelli Károly, Schubert István, Bihari Péter, Balázs Bence, Tóth Attila, Dudás István, Gaál Ferenc és Kelemen Csaba.

poulsen.jpg

A Rallylegend-nek minden évben van valami aktualitása, van valami évforduló amit kiemelten kezelnek. Idén az egyik az éppen 35 éve betiltott „B” csoportos rally korszak volt. Sajnos nem túl sok versenyautó jelent meg a korszakból és annál is kevesebbet láthattunk menet közben, 6 - 8 évvel ezelőtt jóval több Gr. B-s rallyautó volt San Marinóban. A másik aktualitás egy szomorú dologhoz köthető. Idén augusztusban egy közúti motorbalesetben elhunyt a Rallylegend (és minden más versenyek) közönség kedvence a durrogó, lángoló Audi Quattro-jával mindig látványosan közlekedő osztrák Christof Klausner. Az ő emlékének tisztelegve sok versenyzőpáros osztrák zászlót matricázott autójának oldalára a saját neve mellé vagy osztrák zászlót lógattak ki autójuk ablakából. De sok autón volt Klausner-re emlékező matrica felirat is. A Rallylegend egyik nagy kedvence a helyi Paolo Diana a félelmetes erejű és hangú Fiat 131 Abarth-jának navigátor ülésébe Klausner navigátorát ültette be. A verseny szervezői pedig Klausner nevével logózott pólókat árultak és a bevételt Klausner Audijának újjáépítésére fordítják majd.

shakedown_breen.JPG

A verseny lebonyolítása nem változott az elmúlt évekhez képet, csupán a gyorsasági szakaszokon variáltak kicsit a rendezők.

Csütörtökön voltak a gépátvételek. Sajnos ezt a napot nagyon elmosta az eső, mert délután úgy szakadt, hogy kb. 10 perc alatt rommá lehetett ázni és az egyébként jó hangulatú, bandázós, fotózkodós, aláírásgyűjtős, okoskodós, nagyotmondós napot kukára áztatta, ennek köszönhetően feltűnően kevesen voltak a versenyközpontban.

3_wevers.jpeg

Péntek reggel a már megszokott helyen és irányban a nem kötelező és fizetős bemelegítő shakedown szakasz, délután versenyautó kiállítási parádé a San Marinói foci stadionban majd 20.15-kor elrajtolt a 19. Rallylegend. A shakedown összességében jó volt, mint mindig. Ennek oka az lehet, hogy ha már befizeti magát valaki, akkor tényleg megpróbálja letesztelni saját magát és az autóját egyaránt. Sokan jöttek, bátrak voltak, csúsztak, faroltak, rotyogtak és néha megforogtak, de jól szórakoztatták a nézőket. Az esti gyorsaságinak a várhoz közeli vége felé is jó hangulat volt, minden szélesebb kanyarban rengeteg néző várta és szurkolt kedvenceinek. A versenyzők nagy többsége pedig rá is szolgált a bizalomra, ki - ki, vérmérsékletének és képességeinek megfelelően próbált minél gyorsabban és látványosabban fordulni ahol csak lehetett. Itt szerintem károsan butították le a versenyt, mert mindössze egy gyorsaságit iktattak be, azt, amelyiknek nagyon látványosan a San Marinói várban van a vége. Ezt az egyet mondjuk kétszer kellett megfutnia a mezőnynek, a két „felfutás” között volt a már megszokott és mindig sok embert vonzó, látványos és hangulatos, másfél órás gyűjtő a várban ahol gyakorlatilag bármelyik versenyzővel lehet szelfizni vagy aláírást gyűjteni.

shakedown_capirossi.JPG

Péntek reggel egyébként szakadó esőre ébredtünk, de aztán valami csoda folytán ennek vége szakadt és a shakedown alatt nem esett az eső. A délutáni foci stadionbéli versenyautó kiállítást sem mosta el, de azért néha, ha csak percekre is, de volt némi eső. Az esti két gyorsot és a gyűjtőt viszont szinte teljesen megkímélte az égi áldás. Az első körben talán esett néha egy kicsit, de ez elenyésző volt.

brusori.jpg

Szombaton három gyorsasági várt a talpon maradt autókra és legénységre, ezeket kétszer kellett teljesíteni. Gyakorlatilag semmi újdonság nem várt a mezőnyre, a már unalomig ismert pályákon kellett helytállniuk, ami nézői szemmel nem baj, bár lehetne némi variálás. Sajnos az eső nem kímélte a nézőket és a versenyzőket sem. Nem esett egész nap és nem is folyamatosan, de délután volt mikor fél, egy órát esett egyfolytában és az már nem volt kellemes. És azonkívül, hogy a nézők nem érzik jól magukat a versenyzők nagy része sem nyomja olyan bátran a gázt a csúszós, taknyos utakon. Szóval egy ilyen félig meddig amatőrök, műkedvelő, gyűjtők által uralta versenyen jobb, ha száraz az időjárás.  

4_febis.jpg

Vasárnap is versenynap volt, ekkor a versenyközpont melletti, The Legend nevű gyártelepi gyorsaságit kellett kétszer teljesítenie a mezőnynek és 13.00-kor már a befutó kezdődött. Őszinte leszek, én a reggeli órákban hazaindultam így nincsenek a napi menetről személyes élményeim.

A 19. Rallylegend kategóriánkénti végeredménye az alábbi nagyon hangulatos ábra szerint alakult,

vegeredmeny.jpg

Összességében jó móka volt ez már megint, bár évről évre tűnnek el azok a versenyautók amik miatt 2009-ben először elutaztunk ide. A „B”-s autók hiánya egyre fájóbb és egyre feltűnőbb a létszámhiányuk is. És biztos nagyon megdrágult már a klasszikus két literes WRC autók fenntartása és alkatrész beszerzése is így ezek is egyre ritkább vendégek a Rallylegend-en. Helyüket, ha tetszik, ha nem át fogják venni az utánuk következő kis motoros WRC-k, a S2000-es autók és az R5-ös gépek. És minden évben meg kell említenem, hogy a mai kor követelményeinek eleget téve alaposan tönkretették a Rallylegend-et abból a szempontból, hogy már ez is egy agyonbiztosított, rommá szalagozott futammá vált, mint egy jobban szervezett ERC vagy WRC futam.  

Szöveg: Tommy

Fotók: Milbich Mária, www.rallylegend.com

20211008_223137.jpg

20211008_145546.jpg

20211008_154811.jpg

20211008_154750.jpg

20211008_154637.jpg

20211008_161103.jpg

20211008_225230.jpg

20211008_231227.jpg

20211009_000051.jpg

20211009_185226.jpg

20211009_181650.jpg

20211009_120931.jpg

20211009_125432.jpg

20211009_120015.jpg

20211008_145729.jpg

20211008_220657.jpg

20211009_001659.jpg

20211008_160517.jpg

20211008_160424.jpg

20211008_153217.jpg

20211008_161149.jpg

20211008_162559.jpg

20211008_162610.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr4516735760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

süti beállítások módosítása