Miki Biasion, Gustavo Trelles, Piero Longhi a 19. Rallylegend-en
Rallylegend

A 19. Rallylegend-del kapcsolatban ma kiadott közlemény szerint újabb résztvevő versenyzők nevei váltak ismerté.

E szerint rajthoz áll a kétszeres rally világbajnok Massimo "Miki" Biasion egy számára új WRC autóval.

biasion_foto_evolvency.jpg

Ismét elindul a négyszeres N csoportos rally világbajnok Gustavo Trelles egy A csoportos Subaru Legacy-val.

trelles.JPG

Valamint idén is jön a kétszeres olasz rally bajnok Piero Longhi egy ex-Petter Solberg féle Subaru Impreza WRC-vel.

longhi_1.jpg

Pár év kihagyás után ismét jön a mindig gyors és látványos Federico Ormezzano a Talbot Sunbeam Lotus-szal. Az olasz vonalat erősíti majd 1982 olasz rally bajnoka az egykoron Ferrari 308 GTB-vel és Lancia 037 Rally-val is versenyző Tonino Tonagna aki egy Gr.2-es Opel Ascona-val áll rajthoz.

tognana_foto_leo_todisco_grande.jpg

Harmincöt éve, 1986 végén tiltotta be a Nemzetközi Autósport Szövetség a túl erősnek és veszélyesnek ítélt B csoportos rally autókat. Az elmúlt időszakban ezek a versenyautók megőrizték az utókornak az akkori rally technika szélsőséges történetét és vonzerejét. A B csoportos versenyautóknak és magának a korszaknak az ünneplésére a 2021-es Rallylegend-re nagyszámú Lancia Delta S4-et, Peugeot 205 T16-ot, Audi Quattro-t, Ford RS 200-at és MG Metro 6R4-t modellt fognak összehozni, remélhetőleg nem csak kiállítva lesznek hanem mozgásban is láthatjuk majd őket. 

A rendezvényen belül mutatnak majd be egy vadonatúj Lancia Delta S4-et melyet a Triflux motorral szereltek fel, mely erőforrás a Lancia Delta atyjának Claudio Lombardi egykori Lancia mérnök műalkotása. Hogy ez a vadiúj Lancia Delta S4 mit takar egyelőre nem derült ki, nem világos számomra.

triflux-ecv-11.jpg

A Triflux motor az elődjével ellentétben nem kompresszor és turbó feltöltéses volt hanem "csak" két turbóval szerelték fel. A motor hengerenként négy szelepes és érdekessége volt  hogy nem a motor egyik oldalán volt a szívó,- a másikon pedig a kipufogó oldal hanem a szelepfedél fölött gyűlt össze a friss levegő és onnan jutott az be a motorba és a blokk mindkét oldalára fújta ki a kipufogó gázokat. Ezt a motortípust végül sosem vetették be versenykörülmények között, egyébként 800 lóerős teljesítményre volt képes, az klassz lett volna pld. a murvás Finn rallyn a fák között.

triflux-ecv-06.jpg

Az autó bemutatóján nem mellesleg ott lesz a Lancia egykori csapatfőnöke Cesare Fiorio és az egykori Lancia menő Miki Biasion is.  

Szöveg: Tommy és Rallylegend

Fotók: Rallylegend, internet

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr8616692768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása