Miki Biasion, Gustavo Trelles, Piero Longhi a 19. Rallylegend-en
Rallylegend

A 19. Rallylegend-del kapcsolatban ma kiadott közlemény szerint újabb résztvevő versenyzők nevei váltak ismerté.

E szerint rajthoz áll a kétszeres rally világbajnok Massimo "Miki" Biasion egy számára új WRC autóval.

biasion_foto_evolvency.jpg

Ismét elindul a négyszeres N csoportos rally világbajnok Gustavo Trelles egy A csoportos Subaru Legacy-val.

trelles.JPG

Valamint idén is jön a kétszeres olasz rally bajnok Piero Longhi egy ex-Petter Solberg féle Subaru Impreza WRC-vel.

longhi_1.jpg

Pár év kihagyás után ismét jön a mindig gyors és látványos Federico Ormezzano a Talbot Sunbeam Lotus-szal. Az olasz vonalat erősíti majd 1982 olasz rally bajnoka az egykoron Ferrari 308 GTB-vel és Lancia 037 Rally-val is versenyző Tonino Tonagna aki egy Gr.2-es Opel Ascona-val áll rajthoz.

tognana_foto_leo_todisco_grande.jpg

Harmincöt éve, 1986 végén tiltotta be a Nemzetközi Autósport Szövetség a túl erősnek és veszélyesnek ítélt B csoportos rally autókat. Az elmúlt időszakban ezek a versenyautók megőrizték az utókornak az akkori rally technika szélsőséges történetét és vonzerejét. A B csoportos versenyautóknak és magának a korszaknak az ünneplésére a 2021-es Rallylegend-re nagyszámú Lancia Delta S4-et, Peugeot 205 T16-ot, Audi Quattro-t, Ford RS 200-at és MG Metro 6R4-t modellt fognak összehozni, remélhetőleg nem csak kiállítva lesznek hanem mozgásban is láthatjuk majd őket. 

A rendezvényen belül mutatnak majd be egy vadonatúj Lancia Delta S4-et melyet a Triflux motorral szereltek fel, mely erőforrás a Lancia Delta atyjának Claudio Lombardi egykori Lancia mérnök műalkotása. Hogy ez a vadiúj Lancia Delta S4 mit takar egyelőre nem derült ki, nem világos számomra.

triflux-ecv-11.jpg

A Triflux motor az elődjével ellentétben nem kompresszor és turbó feltöltéses volt hanem "csak" két turbóval szerelték fel. A motor hengerenként négy szelepes és érdekessége volt  hogy nem a motor egyik oldalán volt a szívó,- a másikon pedig a kipufogó oldal hanem a szelepfedél fölött gyűlt össze a friss levegő és onnan jutott az be a motorba és a blokk mindkét oldalára fújta ki a kipufogó gázokat. Ezt a motortípust végül sosem vetették be versenykörülmények között, egyébként 800 lóerős teljesítményre volt képes, az klassz lett volna pld. a murvás Finn rallyn a fák között.

triflux-ecv-06.jpg

Az autó bemutatóján nem mellesleg ott lesz a Lancia egykori csapatfőnöke Cesare Fiorio és az egykori Lancia menő Miki Biasion is.  

Szöveg: Tommy és Rallylegend

Fotók: Rallylegend, internet

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr216692768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

BalatonParkCircuit (3) Barum rally (1) Central European Rally (1) Central Europe Rally (2) Ceredigion rally (1) CER Rally (2) Chile rally (2) Cross Country (1) Dakar rally (4) DTM (1) Eifel rally (3) ERC (104) Essen (1) ETCR (1) ETRC (3) EuroRX (22) FIA (6) Finn rally (2) Formula 3 (1) Formula E (1) Gigi Galli (1) Goodwood (2) GP Ice Race (1) GT Open (2) Győr rally (3) Herbst rally (1) Historic (23) Historic rally EB (1) Höljes (1) Horvát rally (5) HUMDA (1) Hungarian Baja (2) Hungaroring (5) Hyundai Motorsport (3) International GT Open (2) J-WRC (1) JML (1) Kalle Rovanpera (2) Kamion EB (1) Közép Európa rally (1) Lancia Corse (1) Latvala (1) M-Sport (2) Mecsek rally (1) Mikulás rally (5) MNASZ (44) Monza rally (2) Monza Rally Show (1) MotoGP (2) Nitrocross (1) Nyi (1) Nyirád (17) Oliver Solberg (2) ORB (48) ORB1 (6) ORB2 (26) ORB3 (20) ORC (3) Pikes Peak (1) Pirelli (1) Portugál rally (1) Rally (3) Rally1 (17) Rally1 ORC (1) Rally2 (2) Rally3 (3) Rallycr (1) Rallycross (11) Rallyle (1) Rallylegend (27) Rally 2 (3) Rally Croatia (4) Rally de Portugal (1) Rally di Roma Capitale (1) Rally EB (9) Rally Estonia (1) Rally Európa Bajnokság (5) Rally Hungary (7) Rally raid (3) Rally Sardegna (2) Renault Sport (1) Róma rally (1) RX (2) San Marinó (1) Skandivávia rally (1) Superbike (1) Superenduro (1) Szardínia rally (1) Szilveszter rally (3) TCR (1) Techno Classica (1) Tereprally (1) Toyota (2) Toyota Gazoo Racing (7) World (1) WorldRX (19) WRC (271) WRC2 (140) WRC3 (88) WRX (3) WTCR (8) Címkefelhő
süti beállítások módosítása