Tegnap megjelent a 20. Rallylegend nevezési listája és az előzetesen megszellőztetettek mellé most megismerhettünk még jó pár ismert versenyző nevét és elmondható, hogy igen csak parádésra sikerült az idei névsor is!
Még egyszer a nevek, részben a már ismertek plussz az újak.
A versenymezőny előtt induló Legend Stars kategóriában (akiknek nem mérik az idejüket) indul a Walter Rohrl / Christian Geistdorfer kettős, a Markku Alen / Ilkka Kivimaki páros és Massimo "Miki" Biasion is. Biasion is egykori bajnok navigátorával indult volna, de Tiziano Siviero nemrég egy közúti balesetben megsérült így ki kell hagynia a Rallylegendet. Egyébként mindegyikőjük Lancia 037-tel indul, Röhrl és Alén Martini dekorossal míg Biasion Totipossal. Itt kap szereplési lehetőséget az idei rally világbajnokságot vezető és így bajnokaspiráns Kalle Rovanpera egy Toyota Celica ST185-tel és az édesapja az egykor szintén gyári versenyző Harri Rovanpera egy Toyota Celica ST205-tel, mindkét autó a Jari-Matti Latvala gyűjteményből érkezik. Őket követi Colin és Alister papája Jimmy McRae Nicola Arena-val egy gyönyörű ex-gyári "A" csoportos Subaru Impreza 555-tel. Egy Audi S1 RX Supercaron osztozik majd a kétszeres JWRC bajnok és az egykori Suzuki SX4 WRC gyári versenyzője a svéd Per-Gunnar Andersson és a norvég Ole Christian Veiby aki 2020-ban és 2021-ben a Hyundai Motorsport versenyzője volt. Hozzájuk csapódik majd a Tonino Tognana / Massimo De Antoni páros egy gruppe 2-es Opel Ascona 1.9 SR-rel és egy Ferrari 308 GTB-vel felváltva. “Tony” Fassina a felejthetetlen, fehér színű, 1979-es San Remo rallyt nyerő Lancia Stratos-szal követi őket. Szintén Lancia Stratos-szal érkezik Mauro Sipsz és Monica Bregoli. Idén visszatér a mindig látványosan versenyző Federico Ormezzano a Talbot Sunbeam Lotus-szal, “Pedro” és Alberto Battistolli egy - egy Lancia Delta Integrale-val indulnak. A pár éve elhunyt bajnok Pucci Grossi fia Angelo Pucci Grossi az apja piros Lancia Delta Integrale-jával érkezik. És jön mindenki kedvence a helyi hős Paolo Diana a félelmetes hangú és erejű Fiat 131 racing-gel, Paolo Valli és Marco Gramenzi egy-egy "B" csoportos Lancia Delta S4-gyel és egy szintén "B" csoportos Ford RS200-zal Ezio Facchinello. Megint megcsodálhatjuk a fantasztikus Audi S1 E2 Pikes Peak-et Giorgio Mela irányításával, egy Hyundai Accent WRC-t Marcello Miotto-val, egy ex-Colin McRae Ford Focus WRC-t Carlo Falcone-tól és egy-egy gyönyörű Lancia Stratos-t és Lancia 037 Safari-t Filippo és Stefano Avandero-val.
De a Rallylegend mégiscsak egy autóverseny ezért mint mindig most is lesznek akik a stopper ellen versenyeznek majd. Ők három kategóriában, azokon belül különböző géposztályokban mérhetik össze tudásukat. Lesz tehát a “Historic”, a “Classic” (a “Myth” új neve) és a “WRC”, itt indulnak majd az R5, az R-GT és a Super 1600-as autók is.
A “Classic” kategóriában indul az egykori gyári rallyversenyző, a Toyota jelenlegi rally csapatának vezetője a villámgyors finn Jari-Matti Latvala saját Toyota Celica St 165-vel. Legfőbb ellenfelei lesznek az egykori négyszeres "N" csoportos rally világbajnok Gustavo Trelles / Jorge Del Buono kettős egy Subaru Legacy-val, a szintén "N" csoportos rally világbajnok portugál Rui Madeira egy Subaru Impreza-val. Biztosan erősen fog küzdeni a “Lucky” Battistolli / Fabrizia Pons páros és “Zippo” Zivian is, mindketten "A" csoportos Subaru Imprezával támadnak majd. , És hát az előzőekben felsorolt pilótáknak fél szemmel figyelniük kell majd a San Marino-i Marcello Colombini-re aki egy hátsókerék meghajtású BMW M3 E30-cal érkezik.
A “Historic” mezőnyben indul a tavalyi győztes Simone Brusori / Enzo Zafferani páros egy nagy hangú és méregerős Porsche 911 RS-sel. De lesz neki több erős kihívója, mint a Manrico Falleri / Sauro Farnocchia kettős egy Ford Escort MkII-vel és Francesco Nerobutto Ford Escort RS-sel, valamint a San Marino-i trió, Giuliano Calzolari Ford Escort RS-sel, Stefano Rosati Talbot Sunbeam Lotus-szal és Loris Baldacci Ford Escort RS-sel.
Gazdag felhozatal lesz a “WRC” kategóriában is. Többek között a svájci bajnok Sebastien Carron egy Porsche 997 GT3-mal, Luca Pedersoli egy Citroen DS3 WRC-vel, Mirko Puricelli és Max Beltrami egy-egy Citroen DS3 WRC-vel. Idén is jön “Il Valli” egy Ford Fiesta WRC Plus-szal, Nicola Stefani pedig egy Citroen C3 WRC-vel míg a Rachele Somaschini / Daiana Darderi kettős egy Citroen C3 R5-tel próbálnak szerencsét. Somaschini egy tehetséges sofőr aki a cisztás fibrózis ellen kampányol, amely betegségben ő maga is szenved, de ez nem akadályozta meg abban, hogy ragyogó versenyzői karriert építsen a versenyautó volánja mögött.
A “Rallylegend Heritage”-ben induló tizenegy autó mindegyike full eredeti építésű, eredeti mechanikával és dekorációval megőrizve az utókornak. Ezek az autók 1974 - 1981 közötti kiadásúak. Itt indul többek között Sandro Giacomelli is egy Gruppe 4-es Fiat 131 Abarth-tal, ő az előző két Rallylegend ebbéli kategóriájának nyertese.
Álom autók és versenyzők a szombati és vasárnapi parádén! A 20. Rallylegend szombatján és vasárnapján a versenyközpont közeli “The Legend” gyorsaságin lesz majd a Rallylegend Parádé amit nem érdemes kihagyni! Itt ünneplik majd a 40 éves Lancia 037-et, a legendás Lancia Delta-át és a Subaru Impreza-t. Az autókat olyan pilóták vezetik majd mint Juha Kankkunen, Dario Cerrato, Adartico Vudafieri, Andrea Aghini, Andrea Zanussi, Piero Liatti és az ex-Formula 1-es René Arnoux és Arturo Merzario.
A versenyhétvége során lesz sok beszélgetés és interjú egykori és jelenleg is aktív autósportban érdekelt emberek részvételével mely beszélgetéseket az egykori Colin McRae lánya Hollie fog celebrálni. Ott lesz Malcolm Wilson M-Sport vezér, Cesare Fiorio a Lancia és a Ferrari egykori csapatfőnöke vagy Jimmy McRae.
És mint oly sok éve már az idén is szépszámú magyar nevezést fogadtak el, szám szerint nyolc hazai páros képviseli majd magát San Marinóban.
Szöveg: Tommy és Rallylegend
Fotók: Rallylegend
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.