Hazai részsikerek a WTCR hazai hétvégéjén

02-norbert-michelisz.jpg

Eltelt az idei WCTR hétvége is a Hungaroringen. Én magam csak péntek délután egy órát majd a vasárnapot töltöttem a ringen így a szombatról személyes benyomásaim nincsenek, csak a hivatalos sajtóanyagból tudok csemegézni.

20190426_154047.jpg

Amint az tudvalevő a WTCR mezőnyén túl itt volt a szezonnyitó hétvégéje a TCR Europe és a KIA Platinum kupának is így eléggé teltházas volt a Hungaroring paddock-ja. Tavaly az első WTCR szezonban a WTCC után kicsit lepukkantnak, szolidabbnak tűnt a sorozat paddock része. Értem itt azt, hogy a gyárak (hivatalos) kivonulásával eltűntek az autógyári display-ek, nem volt a közönség részére semmi szórakoztatás a paddockban. Nekem úgy tűnt most pénteken, hogy mintha javult volna e téren a dolog. A szezon előtti pletykák - miszerint a gyárak szép lassan csak - csak visszaszivárognak a sorozat mögé - beigazolódni látszanak. Mondjuk a Hyundai tök szép rögtönzött autó kiállításán felül más egyéb ilyen jellegű nem volt, de mintha a csapatok kiszolgáló kamionjai kicserélődtek volna és talán egyre több is van belőlük. Gyakorlatilag a Hyundai BRC, a SLR VW csapat és a Lynk & Co. Cyan racing csapata úgy nézett ki mintha az egykori WTCC-s hátteret láttuk volna. De nem panaszkodhatott a Honda sem. A csapatok saját kamionjain felül mindenhol volt 1-2 db gyári, customer racing feliratos alkatrész raktárként funkcionáló kiszolgáló kamion is. A VW pedig felállított egy igen komoly médiás, VIP-s kamion sátrat, ami persze a nagyérdeműt nem nagyon izgatta fel, de nekem az látszik ebből, hogy szép lassan megint a gyárak versenysorozata lesz ez is. És ha például a VW komolyan venné ezt is, akkor lehet, hogy behúznak itt is pár VB címet mint ahogy tették ezt a rally és a rallycross VB-n is. Na mindegy, ezek csak az én meglátásaim és vízióim, a valóság lehet, hogy egészen más irányban megy majd vagy megy is már. Meg aztán a fene se tudja jó-e az ha a gyárak megint nagyon beszállnak ide.   

20190426_154529_0.jpg

Az autók.

A WTCR mezőnyben egy igazi újdonság volt, ez pedig a csodás hangzású Link & Co. nevezetű kínai csoda, amit az egykori Volvo csapat a Cyan Racing készített fel és versenyeztet. Nem tudom hová tenni ezt az autót. Nagyobb mint az összes többi. Hosszabb és az utcai verzió valszeg szélesebb is azoknál, mert ezen nincs akkora szélesítő doboz a kerékjáratok környékén. Így kékben, nagy kerékkel verseny kivitelben nem néz ki rosszul. Próbáltam elképzelni szürkében, 15”-os acélfelnivel, dagadt gumival, dísztárcsával, szárnyak nélkül a nagykörúti forgalomban és nekem az egykori Subaru Imprezák és Mitsubishi Lancer EVO-k polgáribb, 1,5 literes verziói sejlettek fel. És azok úgy abban a konfigurációban nem voltak túl vonzóak. Aztán lehet, hogy ebből nem is lesz ilyen, franc tudja előbb utóbb kiderül. A Lada Granta és a Vesta WTCC-s verziója is jól nézett ki, aztán az utcaiak olyanok lettek amilyenek.

08-yann-ehrlacher.jpg

A többi résztvevő már ismert volt. A Hyundai i20, a VW Golf GTi, az Audi RS3 (A3), a Cupra (Leon), a Honda Civic és az Alfa Romeo Giulietta már tavaly is részt vett a bajnokságban. Nekem nem tűnt fel rajtuk eszement nagy változtatás, de minden bizonnyal módosítottak valamit az aerodinamikájukon. Ami nekem fura ezeken az autókon az profilból nézve a hátsó kerék mögötti rész, konkrétan a hátsó lökhárító alja, környéke. És főleg a Honda meg az Alfa és még a TCR Europe-ból a Renaultnak is olyan mintha az autónak arra a részére már nem fordítottak volna energiát, hogy kinézzen valahogy. Funkcionálisan biztos rendben van ez így, mert a Honda jól működik, versenyképes az autó. De a VW Golfnak vagy a Cuprának, de még a Lynk & Co-nak is jobban sikerült ezt a részt eldolgoznia.  

20190426_160810.jpg

A TCR Europe-ban gyakorlatilag ugyanolyan autókkal (formailag legalábbis) mennek mint a WTCR-ben. Itt volt még Peugeot 308 és Renault Mégane is, más újdonságot én nem láttam.

A KIA Platinum kupában pedig a már jól ismert KIA Picantókkal kergetőzik a mezőny.

20190428_100027.jpg

A versenyzők

A WTCR-ben az ismert arcok mellé jött pár újabb és visszatért pár régi motoros is illetve idén is szurkolhatunk két magyarnak, Michelisz Norbertnek (Hyundai) és Tassi Attilának (Honda). A sorozat idei húzónevei lehetnek, Augusto Farfus, Andy Priaulx, Tiago Monteiro, Johann Kristoffersson vagy Yvan Müller. De továbbra is életveszélyes Gabrielle Tarquini és Esteban Guerrieri vagy honfitársa Nestor Girolami. Bízom benne, hogy a magyar fiúk is sokszor dobogóra állhatnak az idén.

tassi.jpg

A TCR Europe-ban egy magyar van, Nagy Dániel, szorítunk neki is. Ő a Micheliszék által gründolt M1RA csapat versenyzője, aki ráadásul a Hyundai Motorsport Junior Programjának résztvevőjeként is versenyez ebben az idényben. Az ő ellenfelei között is van pár fiatalabb vagy öregebb tapasztalt róka. Mint Dusan Borkovic, Gianni Morbidelli, John Filippi, Tom Coronel (itt is bizony), Mato Homola vagy Aurelien Comte. És hát a többi srác sem fogja olcsón adni a bőrét, úgyhogy nem lesz könnyű dolga a mi Daninknak, de nem ül ő sem háttal a kormánynak, bízzunk benne!

20190426_161140.jpg

A KIA Platinum kupában ismét ott van Vogel Adrienn és idén Bernula István is, így itt is van hazai érdekeltség, szurkolhatunk nekik is.

A versenyek

Szombaton a TCR Europe és a KIA Platinium kupának csak a szabadedzések és az időmérő edzések voltak. A WTCR mezőny viszont egy - egy szabadedzésen és időmérő edzésen túl teljesítette a hétvége első versenyfutamát is. Itt Michelisz Norbert a Hyundai-jal a 10. helyen, míg Tassi Attila a Hondával a 15. helyen zárta a futamot. A többiek az alábbiak szerint fejezték be a hétvége első versenyét,

wtcr_r1.JPG

Vasárnap a második verseny rajtjára elkezdett esni az eső és amint az várható volt jókora kavarodás kerekedett belőle. Rengeteg kicsúszás és ütközés tarkította ezt a futamot, aminek jó pár defekt és futómű kár vagy kisebb nagyobb karosszéria sérülés lett az eredménye. A négy Lynk & Co.-ból pld. három kiesett a versenyből, de sajnos nem járt jól Michelisz Norbert sem, mert egy ütközés miatt ő is kiállni kényszerült a versengésből. Itt volt egy érdekes momentum amiből majdnem baj lett. A második futamot követő szerviz szépen lezajlott, Michelisz autóját is megbőrözték ahogy kell, csak a boxutca kijárat zárása előtt négy perccel vette észre az egyik szerelő, hogy a géptető jobb első rögzítő csatja el van görbülve és nem lehet azt lezárni. Lett nagy kalapálás meg pajszerolás és a végén sikerült is megoldani, de ezt egy kicsit benézték a srácok a nagy igyekezetben. Ugyanebben a második futamban viszont Tassi Attila harmadik legjobb Hondásként a nyolcadik helyen zárta a futamot. A 2. verseny így végződött,

wtcr_r2.JPG 

A harmadik versenyen az első rajtkockából rajtolhatott Michelisz Norbert. Sajnos már az első kanyarból a harmadik helyen jött csak el, de a verseny végére visszajött a második helyre és ott fejezte be a futamot, értékes pontokat gyűjtve ezzel. Tassi Attila most a 14. helyen ért célba. El lehet mondani, hogy Tassinak ez egy jól sikerült hétvége volt, hiszen mindhárom versenyfutamon pontszerző helyen tudott célba érni. Fiatal még nagyon, ez az első gyári éve, jó lesz ez valószínűleg. A mezőny többi része pedig az alábbiak szerint fejezte be a Hungaroringi csatározást,

wtcr_r3.JPG

A TCR Europe-ban két verseny volt vasárnap. Az első futamban Nagy Dániel a 8. helyről indulva a 6. helyen tudott végezni, míg a második futamon a harmadik helyről rajtolva a harmadik helyen tudott célba érni. Nagyon sok autó van itt a TCR Europe-ban, sok jó pilótával, nem egyszerű itt jól szerepelni, oda kell tennie magát mindenkinek keményen aki labdába akar rúgni! A Hungaroringi hétvége után Nagy Dániel három ponttal lemaradva a negyedik helyen áll a bajnokságban.  

20190428_153542.jpg

A KIA Platinum kupában Vogel Adrienn mindkét versenyen az ötödik helyen végzett, míg Bernula Istvánnak egy hetedik és egy nyolcadik pozíció jött össze.

A közönség száma

Ez egy kényes téma szerintem. A versenyt megelőző hivatalos sajtótájékoztatón Gyulay Zsolt Hungaroring igazgató és Francois Ribiero WTCR promóter 50.000 fős nézőszámot vízionáltak. Nem olvastam hivatalos statisztikát erről, de szerintem ha a fele összegyűlt lehet, hogy sokat mondok. Sajnos évről évre szemmel láthatóan egyre kevesebben vannak a nézők a Hungaroringen. Az ördög tudja mi lehet ennek az oka. Az egyik biztosan a pénz. Azaz a belépőjegy ára évről évre drágább lesz és egy pld. négytagú család már meg gondolja, hogy belefér-e neki sok ezer forint egy autóversenyért. Akik eljöttek azok próbáltak jó hangulatot teremteni, sípoltak, doboltak, trombitáltak, dudáltak ahogy azt tőlük már megszokhattuk. De sokkal kevesebben voltak mint pár éve, ebben biztos vagyok.

20190428_144905.jpg

Összességében nem volt rossz ez az idei WTCR forduló a Hungaroringen, vannak csaták, egész hangosak az autók, nem rossz, de még mindig nem egy rally vagy rallycross verseny.

20190428_165239.jpg

01-norbert-michelisz.jpg

02-race-3-start.jpg

03719003_5cl2234.jpg

20190426_160357.jpg

07-daniel-haglof.jpg

20190428_163034.jpg

07-daniel-haglof.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Tommy, Honda Racing, WTCR,

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr2614801712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2019.05.04. 18:55:34

Elég kevés volt a nézőszám
racingline.hu/touringcar/wtcr/wtcr-tarquini-nyerte-a-harmadik-versenyt-michelisz-masodik/2019/04/28/

Próbálom figyelemmel követni a nézőszám változásokat, de elég szomorú tendencia

Nézőszám ezerben

Év: egész hétvége (Sz+V) [ha csak egy szám van a zárójelben az vasárnapot jelent]

2011: 70 <- ez ingyenes volt
2012: 60 (35)
2013: ? (38)
2014: 58 (35)
2015: ? (35)
2016: 43 (8+35)
2017: ? (35)
2018: 46 (10+36)
2019: 19 (7+12)

Megjegyzés: források nagy része sajtónyilatkozatból van, ott pedig általában szeretnek túlozni

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása