Ezen a héten, 14-én csütörtökön kezdetét veszi a 2019. évi rally világbajnokság második futama, a bajnokság egyetlen havas versenye a Svéd rally.
Annak ellenére, hogy ez a futam havas utakon zajlik ez a bajnokság egyik leggyorsabb versenye. Nem emlékszem már pontosan melyik napon, de a tavalyi évben az egyik gyorsot a napi második körben már nem engedték megtartani, mert az azon elért átlagsebesség túllépte a világbajnokság szabályaiban megengedettet. Szóval, mint a rally VB egyik fordulója sem, a havas Svéd rally sem lesz sétagalopp.
A futam egyik érdekessége, hogy hosszú idő után ismét négy egykori rally világbajnok lesz versenyben. Bár van ebben az állításban némi csúsztatás. Ugyanis az éles mezőnyben indul a regnáló bajnok Sebastien Ogier és Sebastien Loeb aki ugye Ogier előtt volt a sportág verhetetlen világbajnoka. Ugyanebben a mezőnyben és csak egy verseny erejéig, de indul Loeb egykori nagy ellenfele, 2000 és 2002 világbajnoka Marcus Grönholm. És aki miatt kicsit csúsztatás a sztori az Petter Solberg. Ő ugyebár 2003 világbajnoka és "csak" a Historic mezőnyben indul a felesége navigálásával egy Ford Escort MkII-vel.
A verseny menetrendjében nem lesz újdonság. Csütörtök reggel shakedown, majd aznap este még egy rövid, de már a versenybe beleszámító gyorsaságival kezdődik az igazi bajvívás.
FEBRUÁR 14. csütörtök,
9.00am: Shakedown (Skalla)
8.08pm: SS 1 – Super Special Stage Karlstad 1 (1,90 km)
Pénteken három gyorsasági lesz két körben, 139 km hosszban. Ezek nagyrészt Norvégia területén kanyarognak majd illetve péntek este már Svédország területén lesz még egy 9 km-es gyorsasági.
FEBRUÁR 15. péntek,
7.55am: SS 2 – Hof-Finnskog 1 (21,26 km)
9.08am: SS 3 – Svullrya 1 (24,88 km)
9.59am: SS 4 – Röjden 1 (18,10 km)
11.34am: Service B (Torsby – 40 mins)
1.54pm: SS 5 – Hof-Finnskog 2 (21,26 km)
3.17pm: SS 6 – Svullrya 2 (24,88 km)
4.08pm: SS 7 – Röjden 1 (18,10 km)
5.14pm: SS 8 – Torsby 1 (8,93 km)
5.50pm: Flexi service C (Torsby – 45 mins)
Szombaton megint három gyorsasági lesz két körben, ezúttal 126 km hosszan. Valamint este egy 1,9 km –es és egy 2,8 km-es nyúlfarknyi közönség szórakoztató gyorsasági vár a mezőnyre.
FEBRUÁR 16. szombat,
7.44am: SS 9 – Rämmen 1 (23,13 km)
8.35am: SS 10 – Hagfors 1 (23,40 km)
9.37am: SS 11 - Vargasen 1 (14,21 km)
10.53am: Service E (Torsby – 40 mins)
1.02pm: SS 12 – Rämmen 2 (23,13 km)
1.53pm: SS 13 – Hagfors 2 (23,40 km)
3.08pm: SS 14 – Vargasen 2 (14,21 km)
5.45pm: SS 15 – Super Special Stage Karlstad 2 (1,90 km)
7.30pm: SS 16 – Torsby Sprint (2,80 km)
8.00pm: Flexi service F (Torsby – 45 mins)
Vasárnap egy 21,2 km-es gyorsaságit kell kétszer egymás után teljesíteni majd a péntek esti közel 9 km-es gyorsasági lesz a futam utolsó, egyben a Power Stage gyorsaságija, ez a három szakasz kicsit több mint 51 km lesz.
FEBRUÁR 17. vasárnap,
7.50am: SS 17 – Likenäs 1 (21,19 km)
9.51am: SS 18 – Likenäs 2 (21,19 km)
12.18pm: SS 19 – Torsby 2 Power Stage (8,93 km)
A gyári WRC csapatok nevezői között nincs változás a Monte Carlóihoz képest. Privátként Ford Fiestával rajthoz áll a nem túl jó kezű, de igen gazdag olasz Lorenzo Bertelli valamint a nála azért sokkal ügyesebb, de valamiért igazán sosem befutott finn Janne Tuohino. Utóbbi a saját csapatának saját Ford Fiesta WRC-jével áll rajthoz, ezzel is hirdetve az autó bérlési lehetőségét. Rajtuk kívűl a fentebb már említett, 2000 és 2002 rally világbajnoka a finn Marcus Grönholm – Timo Rautiainen kettős is rajthoz áll egy negyedik Toyota Yaris WRC-vel. Nekik ez egy örömködés lesz, Grönholm tavaly volt 50 éves, már akkor tervezték ezt az egy versenyre való visszatérést, ami mostanra konkretizálódott le. A fene se tudja mire lesznek képesek. Én Bertelliből nem nézek ki semmit, őt az R5-ös autókkal szerintem meg fogják alázni. Grönholm és Tuohino ellenben a havas futamon talán odaérhet a gyári autók közelébe, a 8-10. hely környékére. Aztán az is lehet, hogy nagyon leszerepelnek, de az is, hogy nagy meglepetést okoznak, hamarosan kiderül.
A WRC autókon felül 32 db R5-ös autó lesz, közülük 5 páros nevezett a WRC2 Pro bajnokságba, a többiek a „sima” WRC2 bajnokság pontjaiért fognak küzdeni. Itt az egyik ismert név a sok évig gyári WRC pilótaként szereplő, de idénre autó nélkül maradt Mads Ostberg lesz, kíváncsian várom mire lesz képes a Citroen C3 R5-tel. Ezeken felül van még 13 nevező a JWRC-be és kb. ennyi. A sok évig meghatározó Subaru Imprezák és Mitsubishi Lancer EVO-k teljesen eltűntek a mezőnyből, helyüket átvették az R5-ös autók. Ez van, ezt kell szeretni, nem olyan rossz ez azért.
Aki nem utazik el a versenyre, de érdekli, hogy mi történik, nézze a https://plus.wrc.com/en/ -ot és a https://www.ewrc-results.com/results/53052-rally-sweden-2019/ -ot.
Szöveg: Tommy
Fotók Hyundai Motorsport, Citroen Racing
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.