A legfurcsább B-s rallyautó

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071813.jpg

Durván a ’80-as évek közepéig, 1986 végéig a „B” csoportos rally autók uralták a különböző rally versenyek gyorsasági szakaszait.  Ezek az autók maximálisan kihasználták az igen laza szabályokat és addig elképzelhetetlen teljesítményű, gyorsaságú versenyautók kerültek ki a gyártók műhelyeiből.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071816.jpg

Az autók nagy többsége csővázas kialakítású, könnyűsúlyú alumínium, kevlár vagy karbon karosszériaelemekkel volt szerelve és ezeket a szörnyeket a rallyversenyek sajátosságai miatt közúti közlekedésre is alkalmassá kellett tenni.  peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071818.jpg

Az akkori előírások miatt ezeknek az autóknak kellett, hogy legyen utcai verziója is. Ez csak nyűg volt a gyártóknak és a legminimálisabb sorozatokat dobták csak piacra. Ami autók ezekből megmaradtak azok mára a gyűjtők féltve őrzött kincseivé váltak.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071802.jpg

Az egyik legsikeresebb autó a 16 VB futamot megnyerő Peugeot 205 T16 és a T16 Evo voltak, amikkel 1985-ben és 1986-ban is megnyerték a rallyvilágbajnokságot mielőtt a tragikus balesetek miatt 1986 végén betiltották volna a „B” csoportot.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071803.jpg

Azonban a Peugeot-nak volt egy kevésbé ismert „B” csoportos rally autója, ez az 504 Pickup.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071804.jpg

Korábban, még a Group 4-es szabályoknak megfelelően a Peugeot homologizálta az 504 coupét és a négy ajtós verziót is.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071805.jpg

Az afrikai fontos piac volt a Peugeot-nak ezért a helyi rallykon az 504-es típusait vetették be nem is sikertelenül. A Szafari és az Elefántcsontpart rallykon szép sikereket ért el a típus. Emellett a márka afrikai importőre próbálta meggyőzni a Peugeot-ot, hogy homologizálják le az 504 Pickup-ot is, hogy rallyversenyeken bizonyíthassa képességeit.  

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071806.jpg

Az „A” csoportos szabályokban le volt írva a minimális utastér méret, de a két személyes Pickup fülkéje nem felelt meg ennek ezért az autót „B” csoportosnak homologizálták annak ellenére, hogy az utcai verzióit millió számban értékesítették.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071807.jpg

Az 504 Pickup nagyon komikusan festett mint rallyautó és igencsak kilógott a „B” csoportos autók sorából. Igaz, hogy csak hátsókerékmeghajtású volt, de nem volt teljesen sikertelen. Első versenye az 1983-as Szafari rally volt ahol Johnny Hellier irányításával az abszolút 8. helyen végzett bár az első négy „B”-s autó mögött jó hét órás különbséggel ért célba.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071808.jpg

Később az 1984-es Afrikai Rally bajnokságot David Horsey megnyerte az 504 Pickup-pal.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071810.jpg

A képeken látható autó nem eredeti darab, hanem egy Allan Weston által épített replika.

peugeot_504_pickup_fos_goodwood_31071814.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: https://www.goodwood.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr1614168949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2018.08.09. 11:48:10

állllaaaaaatttttttttttttttttttttttt

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék