XII. Rallylegend 2014. október 9-12. - verseny beszámoló

Október 9-12. között rendezték meg az immár tizenkettedik Rallylegend futamot a San Marinoi köztársaság területén.

Blog (1).JPG

Rendkívüli kegyes volt az időjárás a mezőnyhöz ugyanis egész hétvégén száz ágra sütött a nap,  23-27 Celsius körül alakult a hőmérséklet, eső nem esett egy csepp sem. 

IMG_3459.JPG

Ahogy az elmúlt években már megszokhattuk igen izgalmas olvasmánynak bizonyult az idei futam rajtlistája is, ez alapján 36db különböző korszakból származó előfutó autó és 136db szintén nagyon változatos típusokból álló, a versenyben induló autót lehetett várni a pályák mentén. A részletekben egy kicsit elveszve több mint húsz darab WRC-t, több KitCart és mindenféle „B” csoportos autót találhattunk. Megszámlálhatatlan mennyiségű „A” csoportos Lancia Deltát, BMW M3-at, Subaru Imprezat, Mitsubishi Lancer EVOt láthattunk és a nagyon látványos Fiat 131 Abarth-ból, Ford Escort MK1 – MK2-ből, Opel Kadettből is rengeteg volt. A teljes palettát ezen írás keretein belül lehetetlen felsorolni! Ezen a versenyen debütált Olaszországban az angol Tuthill csapat Porsche 911 Carrera - R-GT kategóriás autója, volánja mögött a finn Harri Toivonennel.

IMG_3594.jpg

A verseny egyik főtámogatójaként tündöklő VW jóvoltából  idén is egy VW Polo R WRC volt a nullás autó, csak a Peugeot Dakar csapatához igazoló Carlos Sainz helyett most a gyári autót is vezető finn Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila páros teljesítette a rá váró feladatot. Rajtuk kívül olyan ismert nevek indultak a futamon mint a finnek négyszeres WRC bajnoka KKK, szintén Finnországból érkezett az egykori gyári menő Harri Rovanpera – Risto Pietilainen páros illetve Markku Alén is jól bevált navigátorával Ilkka Kivimakival.

IMG_3416.JPG

Blog (4).JPG

Indult a svéd Stig Blomqvist is, aki idén ünnepli 30 éves évfordulóját annak, hogy 1984-ben megnyerte a WRC-t egy Audi Quattroval. Didier Auriol, 1994 rali világbajnoka ismét rajthoz állt és ismét győzelmi esélyekkel vágott neki a futamnak. Ismertebb név volt még az 1996-os rali európa bajnok Armin Schwarz és a nagy kedvenc egykor szintén több gyári csapatnál is versenyző olasz Gigi Galli.

Blog (8).JPG

Az évek alatt már megszokhattuk, hogy előfutóként vagy versenyzőként, de indul a futamon a sokszoros MOTO GP bajnok Valentino Rossi édesapja Graziano Rossi is. Nem volt ez másként idén sem, a verseny mezőnyben indult és minő véletlen egy BMW M3 E46 típussal és 46-os rajtszámmal!

Blog (6).JPG

Rajtuk kívül rengeteg ismert és kevésbé ismert versenyző páros állt rajthoz és természetesen idén is sok műkedvelő pilóta is elindult, akiknek pályán mutatott teljesítményétől nem lehetett csodát várni inkább annak kell örülni, hogy megmutatják féltve őrzött kincseiket a nagyérdeműnek.  

IMG_3445.JPG

A Magyar szurkolóknak nagy örömet jelentett, hogy idén sem kellett hazai versenyzőinket nélkülözni a futamon. Szám szerint hét páros nevezett a versenyre, végül hat páros volt, akik el is rajtoltak a versenyen. Ők a Fischer Dániel - Buna Zoltán / Subaru Impreza, Boroznaki Tibor -Kiss András / Lada VFTS, Bujdos Miklós - Milcsevics Lóránt / Lada VFTS, Galambos Gábor - Stepan Árpád / Lada 2101, Szikszay Attila - Zámbó Norbert/ Ford Escort MK1 és a Merencsics Árpád - Varga Sándor / Suzuki Swift Gti párosok alkotta versenyzők voltak.

Blog (3).JPG

Az idei verseny az elmúlt évekhez hasonlóan volt lebonyolítva, azaz csütörtökön nyilvános gépátvétel, péntek reggel nem kötelező shakedown, majd este két gyorsasági szakasz kétszer teljesítve. Szombaton három gyorsasági szakasz várt a mezőnyre melyeket szintén kétszer kellett teljesíteni, a vasárnapi napra pedig a péntekihez hasonlóan két gyorsasági szakasz maradt melyeket szintén kétszer kellett megfutnia a mezőnynek.

IMG_3556.JPG

 Már a péntek reggeli shakedown-on is feltűnően sok nézőt lehetett látni és ez a szám az esti szakaszokra csak növekedett. Minden kanyarban, minden látványosnak ígérkező helyen borzasztó nagy tömeg volt. A mezőny előtti szirénás, villogós rendezői autók több percet álltak szinte mindenhol, hogy a nézőket rendre bírják. Nem volt könnyű dolguk, de péntek este nyolc óra előtt nem sokkal csak elrajtolt időben a verseny.

Blog (5).JPG

Látszott a mezőnyön, hogy kik azok, akiknek van valamennyi versenyzői tapasztalatuk, mert ők abszolút vállalható módon, tempósan haladtak a pályán. Aki viszont mindenki felett állt az nem más, mint a „nullás” VW Polo R WRC-t kormányzó JML volt, iszonyú tempót diktált mindenhol, látszott rajta, hogy napi rutinja van!

Blog (7).JPG

Sajnos péntek este volt egy-két baleset, melyek miatt az első gyorsot etappá is nyilvánították,  ezért alaposan megcsúszott a menetrend, az utolsó gyorsaságin az utolsó autó kb. szombat hajnali három óra felé ért célba.. Fárasztó volt, de minden pénzt megért az éjszakai száguldás, látványosak voltak a nagy lámpasoros, izzó féktárcsájú autók! Mindenhol nagyon jó volt a hangulat, éneklő dajdajozó, tűzijátékozó nézőseregek voltak mindenütt!

Az alaposan megcsúszott pénteki nap után nagy áldás volt, hogy szombaton csak ebédidő után kevéssel kettő óra előtt kezdődtek meg a napi szakaszok. Két hagyományos gyorsasági szakasz volt és a versenyközpont melletti ipartelepen megtartott körgyorsasági. A nap végi utolsó szakaszt itt tartották ami igen jó ötletnek bizonyult mert ez is alaposan belecsúszott a sötétbe, ezért és a rengeteg néző miatt fantasztikus hangulat volt! Minden párosnak háromszor kellett teljesíteniük a szakaszt és mivel percenként rajtoltatták el az autókat komoly üldözéseknek lehettünk tanúi. Ugyan ez a szakasz nem egy hagyományos értelemben vett rali gyorsasági, de a széles helynek köszönhetően bátrabbak voltak a pilóták, sokat és látványosan csúszkáltak néha túl is vállalták magukat, aminek megforgás lett a vége. A szombati naphoz kapcsolódik egy rekord is, mert becslések szerint ötvenezer néző volt a pályák mentén!

Blog (2).JPG

Vasárnap is meglehetősen kényelmesen vette kezdetét a verseny, hiszen csak tizenegy óra után pár perccel indultak neki a párosok az utolsó napi szakasznak. Pár baleset miatt keletkezett egy kis csúszás emiatt a délután három órára tervezett befutó négy óra utánra tolódott. Nagy élmény volt itt lenni és látni amint a versenyzők az utolsó gyorsaságiról többnyire még bukósisakban megérkezve, autóikból kiszállva egymást ugratva nézték a másik idejét, élménybeszámolókat tartottak, hogy ki és hol hibázott, kinek volt esetleg valami meleg pillanata. 

A versenyen induló párosokat idén is három fő kategóriában értékelték. Egyik a Hankook által támogatott WRC – KitCar kategória melyet a tavalyi év után idén is a Didier Auriol – Thierry Barjou páros nyert meg egy Citroen Xsara WRC volánja mögött. Második helyen a WRC autóval utoljára közel tíz éve versenyzett szintén Citroen Xsara WRC-t kormányzó, helyezésével nagyon boldog Armin Schwarz – Bryan Lyttle páros ért be. Harmadik helyen pedig a cseh Stepan Vojtech – Michael Ernst páros egy Peugeot 206 WRC-vel. Negyedik helyen végzett a nem is olyan régen még a WRC-ben vitézkedő Harri Rovanpera - Risto Pietilainen páros szintén Peugeot 206 WRC-vel.

IMG_3919.JPG

A Historic kategóriát sorozatban harmadszor nyerte a Markku Alén - Ilkka Kivimaki páros egy Lancia 037-tel. Második helyezett lett az olasz Enrico Brazzoli – Maurizio Barone páros szintén Lancia 037-tel, harmadik helyen pedig a san marinoi illetőségű Giuliano Calzolari – Corrado Costa páros egy Ford Escort RS volánja mögött.

Alén.JPG

A harmadik kategóriát a Myth fantázia nevűt KKK kiesése után a Mauro Miele – Luca Beltrame páros nyerte meg BMW M3 E30-cal. Egy másik BMW M3 E30 végzett a második helyen, fedélzetén a hazai pályát élvező és rendkívűl gyors Marcello Colombini – Marco Selva párossal. A harmadik pedig a hegyi versenyekről is ismert Roberto Di Giuseppe lett egy Lancia Delta Integrale volánja mögött Stefano di Giuseppe navigátorával.

Miele.JPG

A magyar párosok közül Fischerék a Myth kategóriában az előkelő 7. helyet szerezték meg, Boroznakiék pedig ugyanitt a 12. helyre értek be. Merencsicsék szintén a Myth kategóriában a 15. helyen az M1 géposztályban pedig a második pozícióban végeztek. Galambosék a szuperrally szabályainak köszönhetően tudtak tovább menni és így be tudták fejezni a futamot a  26. helyen.

Fischerék.jpg

Boroznaki.JPG

Galambos.JPG

Szikszayék Fordjában a vasárnapi napon szétesett a kuplung és már nem tudták megjavítani, Bujdosék pedig közúti baleset miatt nem fejezték be a futamot.

Feltűnt, hogy egy kicsit talán kevesebben voltak a „nagy” B csoportos autók cserébe rengeteg WRC és Maxi KitCar volt amiket azért még mindig nagy élmény látni és hallani!  

IMG_3683.JPG

Mindent összevetve nagyon jó futamot láthattunk az idén is, talán az egyik legjobbat az elmúlt hat év alatt!

Akinek van rá lehetősége egyszer mindenképpen látogasson el a Rallylegendre, nem fog csalódni!

 

Szöveg: Tommy

Fotó: Tommy és Rallylegend Official

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr726800985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék