Eger rally 2018

duen_egerrallye2018_etele54.jpg

A 2018. március 23-25. közötti hétvégén tartották az MNASZ magyar rally bajnokság első fordulóját.

Jókora mezőny gyűlt össze, ugyanis a hétvége során rajthoz állt a Rally I. és a Rally II., az ORC, a Historic valamint a MARB mezőnye is. A Rally I., az ORC és a Historic mindkét nap, a Rally II. szombaton a MARB mezőny pedig vasárnap szállt csatába. A szombati brigádnak négy gyorsasági kellett megfutnia háromszor. Vasárnap a Rally I., az ORC és a Historic nyolc gyorsaságit teljesített, míg a MARB mezőny egy gyorsot teljesített hatszor.

Az ORB mezőnyből igazoltan hiányzott és szinte egész évben hiányozni fognak Herczig Norberték, Botka Dávidék és ifj. Érdi Tiborék. Ők ugyanis a rally EB-n azaz az ERC sorozatban szerepelnek az idei évben és az ottani szezonnyitó Azori szigeteki rally pont az Eger rallyval egy időben zajlott. Ennek ellenére és rajtuk kívül viszont komplett mezőny gyűlt össze Egerre, 15db R5-ös autó állt a rajthoz, ami a mostani regionális és nemzeti bajnokságok csúcskategóriája. Ezeken felül volt jó pár Mitsubishi EVO, Subaru Impreza köztük egy WRC is! valamint rengeteg egyéb hangos és látványos autó, mint például Rafael Tamásék Porsche 911 GT3-asa. Itt az Eger rallyn debütált az MNASZ égisze alatt (is) szerveződő Peugeot 208 R2 kupa. Itt 6db egyforma autóval versenyeznek egymás ellen a párosok és komoly pénzdíjakért küzdenek valamint a bajnokpáros lehetőséget kap majd egy R5-ös autóban való bizonyításra.

duen_egerrallye2018_etele20.jpg

Nagyjából a verseny előtt egy héttel még hó esett a gyorsaságikon, de a verseny idejére ebből már semmi nem maradt. Az utak gyakorlatilag szárazak voltak, az utak mentén maradtak csupán hókupacok. Ezzel együtt nem volt meleg idő a hétvége során, jobbára szép idő volt de ha nem sütött a nap vagy egy kicsit mozgott a levegő akkor nem volt meleg érzete  az egyszerű versenynézőnek a pályabírókról nem is beszélve.

Ahol néztük ott a versenyzőpárosok javarésze bátran, tempósan ment, nem gyökérkedték el a tempós, padlós részeket. Érdekes volt nézni és megpróbálni összehasonlítani az R5-ös autók és az N-es Mitsubishik viselkedését egy egy kanyarban vagy szakaszon. Azzal együtt, hogy egy N-es Mitsubishi vagy egy A-s Subaru is iszonyat stabil lehet és nagyon állhat az úton egy R5-ös autó szemmel láthatóan sokkal stabilabb. Ha van vér a pucában, iszonyat módon lehet ezeket átfűzni szinte mindenhol és a pálya mellett állva tökmindegy, hogy ez Skoda Fabia, Ford Fiesta vagy egy Hyundai i20-as.     

A lényeg az, hogy kakas viadal alakult ki, nem sok választotta el az élmezőny tagjait egymástól. Az első nap végére Hadik Andrásék mindössze 3,7 másodperc előnyt szedtek össze Turán Frigyesék előtt, mögöttük Kazár Miklósék már 22,5 másodpercre voltak, majd szép sorban a többiek. A másnapi gyorsokon az első három sorrendje érdemben nem változott mindössze Hadik növelte meg jó alaposan az előnyét. A már többször csodagyereknek kikiáltott Szauer Gergőnek úgy tűnik az idénre összeállta a büdzsé és egy N-es Mitsubishi Lancer Evo 9-cel küzdhet a bajnokságban. Nem hozott csalódást a benne bízókban és magabiztosan nyerte meg a kategóriát úgy, hogy szombaton az összes gyorsot behúzta, míg vasárnap a nyolcból négyen szintén ő volt a leggyorsabb így magabiztos, több mint egy perces előnnyel nyerték meg a kategóriát. A hírek szerint a támogatók hosszú távon terveznek Szauer Gergővel és ha minden jól megy az N-es autó után egy R5-ösben akarják látni őt, a legmerészebb tervek szerint pedig egy komplett WRC2-es szezonban akarják őt indítani, szurkolok nekik. Ami a főtámogatójának/menedzserének nagyszabású terveiből napvilágra került abban van fantázia, de majd meglátjuk. Jó lenne ha ez összejönne mert abba be akarják vonni a Wizzair légitársaságot is, ami a rally rajongóknak is könnyebbséget jelentene a rally VB futamok helyszínére való eljutásban.

duen_egerrallye2018_asf1203.jpg

A Bükkszék tetői elágazásnál a tempós lefelében jó volt nézni mind a Rally 2-t, mind a Rally 1-et és a Historicot is. Ott elvált, hogy ki kivel van, ki mennyire van elengedve vérrel! A nagy autók szinte mindegyik jó volt, de a kisebbek és a régebbi típusokkal versenyzők is kegyetlenül elvállalták amit kellett. Összességében jó kis idény nyitóverseny volt az Eger rally. Feltűnő volt sajnos, hogy iszonyat kevés néző volt a pályák mentén. Ahová pár éve még csak a külön autós belépővel lehetett behajtani ott az idén alig volt néző, nem volt semmi behajtási forgalomkorlátozás. Hogy ez a hideg időjárás miatt vagy a beharangozott kétezer forintos belépőnek volt köszönhető? A fene se tudja. 26 éve járok főleg rallyra de sok egyéb más autóversenyt is láttam ez idő alatt, itthon és külföldön egyaránt. Tudok kritikus lenni a látottakkal, de ebbe a versenybe nem igazán tudtam volna belekötni. Szombat reggel volt egy kis bénázás a sajtóirodán és volt egy kis csúszás az időtervhez képest is, de nagy bajt nem láttam a versennyel kapcsolatban. Sokszor, sokan elméláznak rajta, hogy régen minden jobb volt. Lehet, nekem is sokszor ez a véleményem mert a WRC-k azok WRC-k voltak, meg a KitCarok, de ezek javarésze ilyen-olyan levetett privát autó volt. Az R5-ösök viszont nem egy gyár levetett ügyfélautói hanem újonnan megvett autók melyekkel kiegyenlítettebb a versengés, nem lehet azzal magyarázni a bizonyítványt, hogy a másik autója sokkal újabb verzió. Nyomni kell a gázt mint süket a csengőt, különben nagy ruhát kap az ember fia mire véget egy verseny. Visszatérve a nézőszámhoz, mi nem találkoztunk sehol jegyszedőkkel, ahol mi voltunk ott nem kellett jegyet venni. Tehát aki emiatt maradt távol az rábaszott egy kicsit, persze lehet, hogy volt gyorsasági ahol jegyet szedtek, de mi nem láttunk ilyet.         

Szöveg: Tommy

Fotók: www.duen.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr8413797554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása