Di Resta és Rast nyerték a DTM magyar fordulóját, Tassi Attila pedig a TCR-t

dtm-1497711881.jpg

Véget ért a Német Túraautó Bajnokság, a DTM 2017-es magyar fordulója. A bajnokságban a három nagy német autógyártó a Mercedes Benz, az Audi és a BMW vesz részt 6-6 versenyzővel akiket különböző csapatok alkalmaznak.

dtm-1497805250.jpg

A szombati versenyre a kvalifikáció alapján teljes Audi dominanciát várt mindenki. Ezután a versenyen a kötelező kerékcserék megfelelő időben való végrehajtásával, azaz, hogy elég korán megtették azt, a győztes Paul Di Resta igen remek pozícióba került. Szintén jól időzítette a kerékcserét Timo Glock és Bruno Spengler is. Az Audis René Rast és Mattias Ekström viszont ráfázott arra, hogy túl későn hívták ki őket a kerékcserékre, így már nem volt idejük felzárkózni a győztes hármashoz. A szombati futamot tehát Paul Di Resta nyerte meg Mercedes-szel, második lett Timo Glock a harmadik helyre pedig Bruno Spengler ért be, mindketten BMW-vel. A Pole Pozicíóból induló Audis René Rast csupán a 6. helyre tudott beérni két márkatársa Rockenfeller és Ekström mögé.

dtm_1_nap.JPG

dtm-1497799142.jpg

Vasárnap ismét az Audis René Rast húzta be a pole pozicíót. Ám most élni is tudott a lehetőséggel mert megnyerte a vasárnapi versenyt. A futamot sokáig vezette a szintén Audis Ekström de a különböző kerékcsere stratégiájuk miatt végül Rast ért célba az első helyen. Második lett Mattias Ekström míg a harmadik helyen a belga Maxime Martin ért be BMW-vel.

dtm_2_nap.JPG

dtm-1497805256.jpg

A hétvége egyik betétfutam az FIA F3 bajnoksága volt. Itt egyforma, Dallara karosszériás autókkal mennek a fiatal srácok mely autókban jobbára VW és Mercedes motor dolgozik. Érdekesség, bár nem sok jelentősége van, hogy a bajnokságban indul Nelson Piquet fia Pedro, Mick Schumacher aki ugyebár Michael fia, szintén itt megy az F1 zseni Adrien Newey fia Harrison valamint a Habsburg királyi dinasztia leszármazottja Ferdinand. A szombati, első futamot Maximilian Günther (Prema Powerteam) nyerte meg, második lett Jake Hughes (Hitech Grand Prix) míg a dobogó legalsó fokára Jehan Daruvala (Carlin) állhatott fel.

f3_1_nap.JPG

20170617_155300.jpg

A második versenyt melyet vasárnap rendeztek Callum Ilott (Prema Powerteam) nyert meg, a második helyen Joel Eriksson (Motopark) ért be míg Guanyu Zhou (Prema Powerteam) lett a harmadik.

f3_2_race.JPG

20170617_092343.jpg

A hétvége utolsó felvonása az F3 harmadik versenye volt. Ezt Joel Eriksson (Motopark) nyerte meg, második lett Callum Ilott (Prema Powerteam) míg a harmadik Lando Norris (Carlin) lett.

f3_3_race.JPG

fiaf3-1497696659.jpg

A hétvége másik és magyar szempontból a fontosabbik betétfutama a TCR volt. Itt versenyzik a Michelisz Norbert (azaz a lánya) nevével fémjelzett M1RA csapat ahol Tassi Attila révén van állandó magyar résztvevő. Rajtuk kívül a Zengő csapat is tisztességes létszámú versenyző gárdával állt csatasorba valamint az Unicorse színeiben Jedlóczky Márk egy Alfa Romeo Giulettával. A TCR mezőnyében olyan neveket láthattunk még, mint a WTCC világbajnok Rob Huff, a szintén ex-WTCC-s Pepe Oriola vagy Grégoire Demoustier de itt volt a sokat látott olasz Gianni Morbidelli is.

20170617_095948.jpg

A TCR első futamát vasárnap délelőtt tartották. Itt a beugró ember Michelisz indult az első helyről, míg az egyik embere Tassi Attila a harmadik helyről. Előre borítékolható volt, hogy ha teheti, Michelisz Norbert segíteni fogja mindkét emberét, legyen az Tassi Attila vagy az olasz Robert Colciago. Hát ez a jóslat rögtön az első futamon be is jött. Rögtön a rajt után úgy intéződtek a dolgok, hogy Tassi a 3. helyről feljött az elsőre, míg Michelisz „visszacsúszott” a második helyre. Ezzel a taktikai húzással Michelisz vígan feltartotta a harmadik helyen vitézkedő Jean-Karl Vernay-t, bebiztosítva ezzel Tasi Attila futamgyőzelmét. Ha nem egy magyar csapatról és nem magyar versenyzőkről lenne szó, biztos sokan elégedetlenségüket fejeznék ki de ha jobban belegondolunk abszolút helyénvaló volt ez a taktika. Michelisznek ez csak egy vendégszereplés volt, míg az embereinek és a csapatának a bajnoki cím a tét, tehát azt gondolom nincs ebben semmi gonoszkodás. Tehát a TCR első futamának végeredménye Tassi Attila, Michelisz Norbert, Jean-Karl Vernay sorrendben alakult.

20170617_124725.jpg

A sorozat 2. futamát vasárnap 13.00-kor rajtoltatták el. A rajt után, rögtön az első kanyar után volt egy három autós baleset minek köszönhetően beküldték a safety car-t. Miután az kiment folytatódhatott a bajvívás. A bajvívás aztán megint magyar győzelmet szült. Tassi Attila a 2. helyen autózva egyszer csak megelőzte az előtte lévő Hondás sporit akit majd Pepe Oriola is megelőzött. Így Tassi Attila, Pepe Oriola, Jens Reno Moller sorrendű dobogó alakult ki. Michelisz Norbert végül a hatodik helyen ért célba, ami neki végül is tökmindegy.

20170617_125102.jpg

A hivatalos adatok szerint a hétvége során 39.500 néző látogatott ki a Hungaroringre. Ez akár még soknak is tűnhet, de szerintem nem volt az. Ha azt nézem, hogy a DTM a második legtekintélyesebb versenysorozat, ami az F1 után hazánkba látogat ráadásul két igen nívós betétfutammal érkezik, akkor már nem tűnik soknak a szám. Pedig egy végletekig perfekcionista, hiper-szuper, néha már kicsit túlzottan is tökéletesnek tűnő versenysorozat érkezett a Ringre. Mindhárom autógyártónak külön brandwolrd-je volt kialakítva a célegyenes mögötti területen ahol mindenki kiállította azt az autóparkot amit jónak látott. A legdurvább talán a BMW volt, gyakorlatilag csak az M-es csúcsgépek voltak itt, semmi dízel vacak. A DTM és az F3 gumibeszállítójának a Hankook-nak is volt saját standja ahol láthattuk a ma utcai és verseny gumiabroncsait valamint a jövő fejlesztéseit is.   

20170617_083747.jpg

A paddock terület pedig gyakorlatilag F1 minőségű és kivitelű volt. A csapatok kamionjai makulátlan tisztaságban és rendben álltak egymás mellett, mindhárom gyártónak saját vendéglátó pavilonja volt melyekből a Mercedes-é érdemel külön említést. Az nem egy szokványos mega-giga kocka épület volt, hanem egy józan méretű étteremrész és faramuci módon mellé rakott konténerekből volt kialakítva a vendéglátóhely. Ebben a „versenyben” a Hankook egyébként mindent vitt, irgalmatlan méretű és kivitelű tetőteraszos pavilonjuk volt, szerintem a legnagyobb a paddock-ban, van pénzük lóvéra az tisztán látszik.

20170617_085809.jpg

A boxokat csak a DTM mezőny használta. De itt láthattunk egy nagyon jópofa és emberközeli megoldást, amivel még közelebb viszik a sportágat az egyszeri rajongóhoz. Gyártónként volt legalább egy, de talán kettő olyan lehetőség is, hogy a boxok között kihagytak 2-2 boxot. Ezekbe a szabadon hagyott boxokba beengedték az embereket, akik előtt plexivel elválasztva ott voltak az éles boxok valamint az éles boxutca. Igaz, hogy a DTM versenyek idejére ezeket lezárták, de ezzel együtt ez egy nagyon jó ötlet, hogy közelebb vigye a népekhez az autósportot. Volna mit tanulnia az F1 sorozat gazdáinak… Maga a DTM valószínűleg a gyártókból eredendően is egy iszonyat felvágós sportág. A különféle VIP és médiás figurákat az Audi VW Multivan-jai, a Mercedes fullos V-osztályos buszai valamint a BMW 3-as, 5-ös és 7-es szériái fuvarozták a főbejárat és a paddock között. A pálya felvezető és medical car-jaiként Audi RS6 Avantok és Audi RS5 coupék szolgáltak. Egyszóval minden a ma kapható német csúcsautókról szól, nagyon komoly itt minden.

20170617_083939.jpg

A felvázoltakhoz hozzá kell tenni, hogy a belépők sem túlzottan drágák. Egy hétvégi fedett lelátós, paddock-os jegy 14e Ft alatt volt, ami tudván az élmény faktort nem túl drága és ez már szinte az egyik legdrágább jegy volt az extra VIP jegyeket nem nézve. Ennek ellenére nagyon szellősek voltak a lelátók. Főleg úgy, hogy volt bőven magyar érdekeltség a hétvége során, még ha nem is a főszámban.  

20170618_082106.jpg

Összességében nézve és az élményfaktor is figyelembe véve nem volt sok néző a Hungaroringen, mindkét napon igen foghíjasak voltak a lelátók. Sajnos úgy néz ki erre van fizetőképes kereslet vagy nincs már akkora varázsa a magyar résztvevőnek 1-1 rangos versenyszériában.

20170617_095948.jpg

20170617_120518.jpg

20170617_203832.jpg

20170618_081818.jpg

20170618_082014.jpg

20170618_082032.jpg

20170618_082204.jpg

20170618_082444.jpg

20170617_092441.jpg

20170617_084718.jpg

20170617_090816.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Tommy, TCR, DTM, F3

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr2112604759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása