E hét végén lesz a kilenc fordulós Német túraautó bajnokság azaz a DTM harmadik versenyhétvégéje a Hungaroringen. A versenysorozatról tudni kell, hogy a Mercedes a BMW és az Audi vesz részt benne. Az autók karosszériája (vagy annak utánzata) hasonlít az utcai autókra de ennyi és nem több a közük egy utcai autóhoz. Ezek gyakorlatilag egy karbonból készült, egyforma monocoque cellára épülnek melybe bele van integrálva a bukócső is. Az autók hátsókerék hajtásúak, futóművük a formula autókhoz hasonlóan nyomórudas, semmi köze egy utcai példányhoz. Motorjuk 4.0 literes V8-as szívó, teljesítménye az idén átlépi az 500 lóerőt. Ezt a hengerenkénti szűkítők 28mm-ről 29mm-re való bővítésével érték el. Az új szabályok megengedtek némi fejlesztést is a motor szívó oldalán. A Hankook gumiabroncsait és az ATS felnijeit használja az össze csapat.
A Formula 1 után biztos, hogy a DTM a legnívósabb versenysorozat ami hazánkba látogat. A sorozat egyik betétfutama az FIA Formula 3-as bajnoksága sok fiatal tehetséges fiatal versenyzővel. Viszont ami magyar szempontból roppant örömteli, hogy a másik betétfutam a TCR sorozat lesz, ahol ugyebár van magyar érdekeltség bőven. Rögtön ott van Michelisz Norbert csapata a M1RA Racing ahol Roberto Colciago mellett Tassi Attila versenyzik és elvileg egy harmadik autóban maga Michelisz Norbert is rajthoz áll a hétvégén. Aztán jön a Zengő csapat Ficza Ferenccel valamint egy Alfa Romeoval rajthoz áll a fiatal Jedlóczky Márk is.
Egy a lényeg, akit kicsit is érdekel a pályaautó versenyzés és nincs semmi egyéb dolga az látogasson ki a hétvégén a Hungaroringre mert cefet jó versenyeknek és hangulatnak nézünk elébe! A belépők is emészhető árszinten mozognak tehát nincs magyarázat, ki kell menni autóversenyt nézni, mert itt az lesz! .
Szöveg: Tommy
Fotók: www.dtm.com, www.tcr-series.com, http://www.fiaf3europe.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.