Mattias Ekströmé az idei első rallycross VB döntő

press_2f2017_01_spa_baumanis_28201_29.jpg

A múlt hétvégén a barcelonai F1 pályán pontosabban annak egy részén zajlott a rallycross világ- és Európa bajnoki sorozatok első fordulója. Igen szépszámú nevezés érkezett mindkét bajnokságba, és nekünk, Magyaroknak különösen jó hír volt, hogy mind a VB mind az EB mezőnyben akadtak hazai versenyzők. A VB mezőnyben 21db Supercar sorakozott fel a rajtrácsra köztük a rally VB-t is megjárt Lukács „Csucsu” Kornél aki a rally VB-ről is ismert közönség kedvenc Gigi Galli csapatában nyomja végig az idei szezont! Versenyautójuk egy KIA RIO RX Supercar amiből jelenleg egy darab van, de pár verseny múlva kész lesz a másik autó is, amivel maga Galli fog csatába szállni. Az EB mezőnyben a 32db Supercar között két magyar vitéz nevét fedezhettük fel. A barcelonai idény nyitó rajtjára Kárai Tamás egy Audi S1 Supercarral míg Kiss Pál Tamás egy Hansen féle Peugeot 208 RX Supercarral állt oda. Az EB Touring Car mezőnyben 11db autó állt rajthoz.

press_2f2017_01_spa_eriksson_28202_29.jpg

A rallycross VB mezőnye idén kezdte meg negyedik szezonját. Szemmel látható ahogy évről évre fejlődik, épül szépül a sportág. Ennek egyik szemmel látható példája a depó, a boxutca, a csapatok arculata. Már tavaly is derék munkát produkáltak a „gyári” csapatok látványfelelősei, de idénre ez még kiélezettebb lett. Most, hogy az EKS csapat mögé hivatalosan is beállt az Audi Sport valamint a Solberg csapat mögé a VW valamint a Hansennél látható Peugeot és a Hoonigan Racingnél látható Ford jelenlét, szinte a rally VB szervizparkjában érezhette magát az ember. Ami részben nem baj, mert marha jól néznek ki ezeknek a csapatoknak a boxaik, iszonyatosan élére van állítva minden másrészt viszont ezzel ez a sportág is egyre inkább el fog távolodni a szurkolóitól. A versenyzőket már itt is egyre inkább egy a nagyközönségtől plexi fallal elválasztott különtérben láthatjuk, ahol kiszolgálják a médiát és a szponzoraikat. Sajnos ezt el kell fogadnunk, mert azzal, hogy egyre több pénz áramlik a sportágba ez a jelenség is velejárója lesz ennek. Jó volt látni a VB mezőny magyar versenyzőjének Csucsunak a csapatát. Abszolút helyálltak ezen a téren is, semmi szégyenkeznivalójuk nem volt a nagyokkal szemben. Igazán nagy királyság lenne, ha az Audi a VW a Ford és a Peugeot után Csucsuék KIÁja mögé is beállna a gyár némi tőkével. Biztos lehetne még találni pár lóerőt abban az autóban. A hétvégén egyébként többször is beszéltem Csucsuval és mindig azt mondta, hogy semmi baja az autójának, sőt mindent nagyon zsírnak gondolt vele kapcsolatban. Kollégáimmal egy kicsit félve vártuk Csucsu és a KIA debütálását a VB mezőnyben, de abszolút kellemes csalódás voltak az egész hétvégén! Az autó és Csucsu is maximálisan versenyképesnek bizonyult a hétvége folyamán, bizonytalanságnak még csak a nyomát sem lehetett rajtuk érezni.    

20170401_114302.jpg
20170401_115928.jpg

A hétvége jó vegyes időjárással fogadta a versenyzőket és a nézőket egyaránt. Szombaton hűvös, szeles és főleg délután igen csak esős időjárás köszöntött a versenypálya környékére. Azzal nyugtattuk magunkat, hogy ez jót fog tenni a látványnak, de rá kellett jöjjünk, hogy egy közel 600 lóerős autónak édes mindegy, hogy vizes vagy száraz a pálya burkolata. Sőt, jobb ha száraz, mert esőgumijuk nincs, így a vizes pályán kicsit talán túl sokat is dekázgattak a  gázpedállal míg szárazon kegyetlenül üvegelhették az autókat. Szombaton a VB és az EB mezőnyre is a Q1 és a Q2 programja várt. Ezeket részben száraz részben esős körülmények között kellett teljesíteniük. Azt azért el kell mondanom, hogy a VB mezőny nagymenőinek teljesen mindegy volt, hogy milyenek voltak az időjárási körülmények. Nem ilyedtek meg semmitől és kőkemény csatáknak lehettünk szemtanúi. A magyar legények közül Csucsu a VB míg Kis Pál Tamás az EB mezőnyében tisztességesen helytállt. Sajnos Kárai Tamás Audijában a Q2 előtt a rajtrácsra való felálláskor elfüstölt a turbó így ő abból kimaradt, ami meg is pecsételte neki a hétvége sorsát.  

press_2f2017_01_spa_final_28401_29.jpg

Vasárnap egész nap verőfényes napsütés várt mindenkire, aki kilátogatott a versenypályára. A Q3 eseményeit a rajtprocedúra mellől tekintettük meg és ismét meg kellett állapítanom, hogy ezek a 600 lóerő körüli teljesítménnyel bíró Supercarok szörnyű egy szerkezetek. Iszonyatos erő van mindegyikben, teljesen mindegy, hogy milyen embléma van az autókon. Miután a mezőny talpon maradt tagjai teljesítették a Q3 és a Q4 futamait következtek az elődöntők majd a döntők. A VB mezőnyben Csucsu sajnos nem jutott be még az elődöntőbe sem, de a négy kvalifikációs futamban elért teljesítménye után is kapott VB pontot. Ezzel ő vált Magyarország első rallycross VB pontszerzőjévé! Az EB mezőnyben a szombaton kihagyott Q2 miatt Kárai sem jutott tovább, de Kiss Pál Tamás bejutott az elődöntőkbe és onnan feljutott a döntőbe is!

press_2f_d2_2644.jpg

A Monster Energy által támogatott 2017-es FIA Rallycross Világbajnokság első Barcelonai hétvégéjét a regnáló bajnok a svéd Mattias Ekström nyerte meg az Audi S1 EKS RX quattro-val. Második lett a német Timo Scheider az MJP Racing által futatott Ford Fiesta RXS Supercar-ral míg a harmadik helyre a Hoonigan Racing Division versenyzője Andreas Bakkerud érte be a Ford Focus RS RX Supercar-ral. A PSRX Volkswagen Sweden versenyzője a kétszeres rallycross világbajnok Petter Solberg lett a negyedik, a Team Peugeot Hansen színeiben Timmy Hansen az ötödik helyen míg Petter Solberg csapattársa Johan Kristoffersson végzett a hatodik helyen. Kristoffersson egyébként az első sorból rajtolhatott volna a döntőben, de autója beragadt a rajtnál nem kicsi kalamajkát okozva ezzel a mögüle rajtoló Solbergnek de ezzel együtt csak beért a hatodik helyre.  

press_2f2017_01_spa_podium_28401_29.jpg

Timo Scheider személyében újabb DTM bajnok érkezett a rallycross szakágba. Kíváncsian vártam mire lesz képes egy másik szakágban egy nem teljesen a gyárak által támogatott csapat autójában. Abszolút kellemes meglepetés volt az egész hétvégi produkciója. A tömegben való néha kicsit lökdösődős versengéshez a DTM-ben biztos hozzá tudott szokni, a tempó ahhoz képest itt elenyésző volt, igazán talán csak a murvás szakaszok lephették volna meg, de azokat is sikerrel meglépte így teljesen megérdemelten állhatott fel a dobogó második fokára.  

press_2f2017_01_spa_solberg_28202_29.jpg

Az FIA Rallycross Európa bajnokság Supercar kategóriájában a Marklund Motorsport Volkswagen Polojával győzött a svéd Anton Marklund, második lett a magyar Kiss Pál Tamás míg az ír Ollie O’Donovan lett a harmadik helyezett.

press_2f_15u4251.jpg

Az FIA Rallycross Európa bajnokság TouringCar kategóriában a svéd Philip Gehrman győzött Ford Fiestával, Anders Braten és Per Magne Royras lettek a második és harmadik helyezettek.

20170402_101721.jpg

A szervezők próbáltak mindig valami programot találni a nézőknek, hogy a szünetekben se kelljen unatkozniuk. Így volt régi rally autók felvonulása, bemutatója bár itt leginkább egy E30-as BMW M3 pilótája vitézkedett illetve elhoztak az USÁból egy csővázas egyébként JEEP-re hasonlító V8-as valamit. Ezzel farolgatott, ugratgatott a gazdája, de, hogy ennek mi lehet a sportértéke arra nem sikerült rájönnöm, hiába az USA messze van innen, mások a szokások, mások a szórakozások.

20170401_113627.jpg

A Monster Energy által támogatott 2017-es FIA Rallycross Világbajnokság következő versenye Portugáliában lesz április 22-23. között Montalegre-ben.

20170401_100840.jpg

20170401_101524.jpg

20170401_113854.jpg

20170401_114133.jpg

20170401_115623.jpg

20170401_114231.jpg

press_2f2017_01_spa_block_28201_29.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: http://www.fiaworldrallycross.com/, Tommy

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr6212413499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása