85. Monte Carlo rali 2017 - Ogier az új éra első győzője

456be2aa-7559-4437-ae79-8216aff1dc0b.jpg

A múlt héten a Monte Carlo ralival elkezdődött a 2017. évi rali világbajnokság, a WRC. Az már mindenki előtt ismert, hogy sajnos csak négy gyári csapat állt rajthoz mert az elmúlt négy év uralkodója a VW Motorsport tavaly novemberben váratlanul visszamondta a további részvételt. Voltak pletykák, hogy majd Katari pénzzel és Nasser Al-Attiyah hathatós közreműködésével fél gyári alakulatként rajthoz állnak a gyakorlatilag rajtkész VW Polo WRC-k, de mivel határidőig nem lettek homologizálva és egy verseny most már el is telt így valószínűleg múzeumba vagy bontóba mennek a kész autók.

66297f54-b980-4596-bf58-6ebc9d8f25d4.jpg

A többiek közül az M-Sport és a Hyundai 3-3db új Ford Fiesta valamint Hyundai i20 Coupe WRC-t míg a Toyota és a Citroen 2-2db új Toyota Yaris WRC-t és Citroen C3 WRC-t küldött csatába. A Citroen harmadik autóként, de nem gyári pontszerzőként indított egy tavalyi DS3 WRC-t is. A versenyzőpárosok kiléte az év végén ismertté vált. A tavalyiak közül Andreas Mikkelsenék nem jutottak gyári WRC autóhoz, ő a Montén egy gyári Skoda Fabia R5-tel állt rajthoz a WRC2 mezőnyben. Mads Otsbergék pedig Martin Prokoppal szövetkezve fognak 1-1db új Fiesta WRC-hez jutni, de csak a szezon második, Svéd futamától kezdve.

img_20170119_124947.jpg

A futam része volt a WRC2 bajnokságnak, itt 11db autó állt rajthoz illetve itt debütált az R-GT mezőnyben a Fiat 124 Abarth Rally R-GT is.

Monte Carlóban illetve a környékén négy napon át 17db gyorsasági és több mint 382 gyorsasági kilométer várt a mezőnyre. Ahogy azt már megszokhattuk jó furfangos időjárás várta a mezőnyt egész hétvégén.

Csütörtök este nyolc után rajtolt el a verseny és két gyorsaságit kellett teljesítenie a mezőnynek. Sajnos rögtön az első gyorsaságin a harmadiknak induló Hayden Paddonék nem sokkal a cél előtt egy balos kanyarban megcsúsztak egy jégfolton és az irányíthatatlanul csúszó autó a tetejére borulva állt meg. Nem ez volt a főbaj, hanem az, hogy eközben elsodort egy tiltott helyen álló nézőt, akinek nem tudták megmenteni az életét. Az internet népe rögtön a „B” csoportos időket kezdte emlegetni, hogy túl gyorsak lettek az új autók. De ehhez a balesethez maximum a gondatlan nézői viselkedésnek volt köze nem az autók vagy pilótáik teljesítményének. A gyorsot persze törölték és bár Paddonék a szuper rali szabályok alapján folytathatták volna a versengést, de a történtekre tekintettel visszavonulót fújtak. A maradék egy szakasz alapján a csütörtöki nap végére az alábbiak szerint alakult az összetett eredménye, 

1

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 Coupe WRC

15:01.1

2

S. Ogier

J. Ingrassia

Ford Fiesta WRC

+7.8

3

J. Hänninen

K. Lindstrom

Toyota Yaris WRC

+15.0

3

K. Meeke

P. Nagle

Citroën C3 WRC

+15.8

4

O. Tanak

M. Jarveoja

Ford Fiesta WRC

+19.4

5

E. Evans

D. Barritt

Ford Fiesta WRC

+21.0

6

C. Breen

S. Martin

Citroën DS3 WRC

+25.4

7

D. Sordo

M. Martí

Hyundai i20 Coupe WRC

+26.6

8

J. M. Latvala

M. Anttila

Toyota Yaris WRC

+28.4

 a50136e9-3164-414b-8539-453c69365362.jpg

Pénteken a verseny leghosszabb napjával, kétszer három gyorsaságival és az ezekhez tartozó több mint 160km-rel folytatódott a bajvívás. A nagyok közül Meeke a bal első futóművel küszködött míg Hanninent egy fa állította meg. JML a gátlókra panaszkodott, Ogier pedig bent hagyott jó pár másodpercet egy út menti árokban, de folytatni tudta a versenyt. A második körben JML elégedett lett az autó teljesítményével, Neuville pedig kezdett egyre jobban elhúzni a mezőnytől. A nap végére már 45 másodperc előnyt szedett össze. A WRC2-ben Mikkelsenék nem kegyelmeztek senkinek, a nap végére az abszolút értékelés 7. helyére jöttek fel az R5-ös Fabiával. A kategóriájukat 2perc 47másodperccel vezették! A pénteki napon az alábbi sorrend alakult ki, 

1

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 Coupe WRC

15:01.1

2

S. Ogier

J. Ingrassia

Ford Fiesta WRC

+45.1

3

O. Tanak

M. Jarveoja

Ford Fiesta WRC

+45.4

4

J. M. Latvala

M. Anttila

Toyota Yaris WRC

+2:09.7

5

D. Sordo

M. Martí

Hyundai i20 Coupe WRC

+2:57.8

6

C. Breen

S. Martin

Citroën DS3 WRC

+3:04.1

7

A. Mikkelsen

A. Jaeger

Škoda Fabia R5

+5:50.8

8

E. Evans

D. Barritt

Ford Fiesta WRC

+8:12.1

9

P. Tidemand

J. Andersson

Škoda Fabia R5

+8:22.4

10

J. Kopecky

P. Dresler

Škoda Fabia R5

+8:38.2

 fb_img_1485091026982.jpg

Szombaton kétszer kettő és még egy gyorsasági valamint bő 121 gyors km várt a párosokra. Hanninen visszaállt és haladt tovább bár egy balos kanyarban lecsúszott picit az útról és otthagyta a Yaris WRC jobb hátsó aero kittjét. Breen az utak keskenységét hangsúlyozta, azaz ha itt hibázik vége a versenynek, nincs hely korrigálni. Tanak és Ogier az utak jegességét emelte ki Tidemand pedig beszedett egy jobb első defektet. Meeke is tovább tudott menni de a napi második gyorson odaverték a C3 WRC jobb hátsó futóművét ezért késtek és kaptak 50 másodperc büntetést. Közben Neuville tovább növelte nem csekély előnyét, de a napi utolsó gyorson odacsapta az i20 Cpoupe WRC jobb hátsó kerekét/futóművét melynek köszönhetően nem tudta befejezni a napot. Ennek köszönhetően kezdett felcsillanni a remény az M-Sport csapatának, hogy 2012 után ismét futamgyőzelmet szerezhetnek, akár kettőst is. A WRC2-ben Mikkelsenék megtartották vezető pozíciójukat, maradtak az abszolút hetedik helyen, míg a kategóriában már 3 perc 19 másodpercre növelték előnyüket. A szombati nap így végződött,    

1

S. Ogier

J. Ingrassia

Ford Fiesta WRC

3:26:10.7

2

O. Tanak

M. Jarveoja

Ford Fiesta WRC

+47.1

3

J. M. Latvala

M. Anttila

Toyota Yaris WRC

+2:20.6

4

C. Breen

S. Martin

Citroën DS3 WRC

+3:47.3

5

D. Sordo

M. Martí

Hyundai i20 Coupe WRC

+4:03.2

6

E. Evans

D. Barritt

Ford Fiesta WRC

+7:27.2

7

A. Mikkelsen

A. Jaeger

Škoda Fabia R5

+9:15.2

8

J. Kopecky

P. Dresler

Škoda Fabia R5

+12:34.4

 img_20170122_130008.jpg

Az utolsó vasárnapi szakaszon kétszer két gyorsasági várt a mezőnyre. Szegény Ott Tanakékban a tavalyi Lengyel futam után ismét megfagyhatott a vér. Itt ugyan nem voltak vezető pozícióban, de a Fiesta WRC motorjának kéthengerezése miatt a második helyük kezdett el veszélyben forogni. A gyors után nagy szerelésbe kezdtek, késtek is emiatt a következő gyors rajtából és vissza csúsztak a harmadik helyre. Közben a rengeteg néző miatt törölték a hármas gyorsot. Tanakék balszerencséjének köszönhetően JML az új Yaris WRC-vel felugrott a második helyre, ami szép bemutatkozás lett az új autónak és a csapatnak. Az előző napon kiesett Neuville visszaállt és a Power Staget megnyerve azért csak bezsebelhetett öt pontot ami csak szerény vigasz lehetett neki. Az egyetlen versenyben maradt Hyundai-jal Sordoék a negyedik helyen fejezték be a ralit. Balszerencsésen indult a  szezon a Citroennek is mert Meeket végül egy közúti baleset ütötte ki a versenyből, Lefebvre a másik új autóval csak az abszolút kilencedik helyig jutott míg Breen a tavalyi autóval az ötödik helyre ért be. A Toyota sikeresen bemutatkozott mert ha némi szerencsével is de JML-ék másodikok lettek a végére. A verseny nagy győztese (még ha nekik is röfögött kicsit a szerencse malacuk) az M-Sport lett. Sebastien Ogierék első helyével 2012 után ismét futamgyőzelmet szereztek bebizonyítva, hogy értő kezekben nyerő autó tud lenni a Ford Fiesta WRC. Ogier győzelmét megfejelve Tanakék beértek a harmadik helyre, úgyhogy biztos nagy ünneplés volt az M-Sport szállásán.

16142922_1371204299589285_6625871125153005491_n.jpg

A WRC2-t Andreas Mikkelsenék gond nélkül megnyerték, folytatva ezzel a Skoda Fabia R5 sikerszériáját. Érdekesség, hogy a Skoda 40 évvel ezelőtti kategóriagyőzelmének emléket állítva annak dekorjára mintázták a három gyári Fabia R5-öt.

img_20170121_170727.jpg

A 85. Monte Carlo ralin az alábbi végeredmény született, 

1

S. Ogier

J. Ingrassia

Ford Fiesta WRC

4:00:03.6

2

J. M. Latvala

M. Anttila

Toyota Yaris WRC

+2:15.0

3

O. Tanak

M. Jarveoja

Ford Fiesta WRC

+2:57.8

4

D. Sordo

M. Martí

Hyundai i20 Coupe WRC

+3:35.8

5

C. Breen

S. Martin

Citroën DS3 WRC

+3:47.8

6

E. Evans

D. Barritt

Ford Fiesta WRC

+6:45.0

7

A. Mikkelsen

A. Jaeger

Škoda Fabia R5

+9:32.7

8

J. Kopecky

P. Dresler

Škoda Fabia R5

+12:58.1

9

S. Lefebvre

G. Moreau

Citroën C3 WRC

+14:43.8

10

B. Bouffier

D. Giraudet

Ford Fiesta R5

+16:09.4

15

T. Neuville

N. Gilsoul

Hyundai i20 Coupe WRC

+30:52.5

 

Következő verseny Svédországban lesz február 9-12. között ahol még több új WRC-t láthatunk.

16105801_1370691812973867_7716374675351085221_n.jpg

img_20170119_092129.jpg

16174619_1370691556307226_8207387649770227267_n.jpg

d8c36e99-dfa7-4947-975c-365c0c7af3af.jpg

16143281_1370692066307175_2157347049278568699_n.jpg

img_20170121_170657.jpg

fb_img_1485000617705.jpg

unnamed_2_2.jpg

ad507d18-0028-4008-ba4e-1f8d2e38320c_1.jpg

unnamed_8.jpg

Szöveg: Tommy

Fotók: Citroen Racing, M-Sport, Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, internet

A bejegyzés trackback címe:

https://tommy-autosport.blog.hu/api/trackback/id/tr112150421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tommy autosport blog

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása